Kolej na pachołki wokół fokmasztu, na tym elemencie będzie zawiązana duża ilość linek. Patrzę na to z dużym niepokojem bo paski papieru na których są pachołki są bardzo cienkie i pomimo nasączenia cyjanopanem są wiotkie - przy grotmaszcie ten element ma dużo mocniejszą konstrukcję
Kolej na "ławy" naglowe po wewnętrznej stronie burt
i schodki przy burtach
Muszę oddać honor Shipyardowi bo znalazłem w wycinance rozrysowany system sterowania koło sterowe -> ster - ten element wykonałem inaczej (liny wchodzą pod pokład) i zostanie on przerobiony zgodnie z wycinanką.
Lexington - Shipyard
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- Kon_Bar
- Posty: 371
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
lkemot napisał:
Faktycznie - można go zobaczyć w pierwszym wpisie Twojej relacji :) Chyba wszyscy przegapiliśmy to :)
Muszę oddać honor Shipyardowi bo znalazłem w wycinance rozrysowany system sterowania koło sterowe -> ster - ten element wykonałem inaczej (liny wchodzą pod pokład) i zostanie on przerobiony zgodnie z wycinanką.
Faktycznie - można go zobaczyć w pierwszym wpisie Twojej relacji :) Chyba wszyscy przegapiliśmy to :)
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
Przyszła kolej na szalupę - taki mały pindek, a zajęło mi to trzy dni. Na początek szkielet
Podłoga i górna część pokładu szalupy z ławkami
Pierwsza warstwa poszycia
I poszycie wzdłużne - brak go było w wycinance, więc twórczość własna. Po oklejeniu paskami papieru burty zostały pomalowane białym podkładem, polakierowane nitro i lekko przeszlifowane
Kolej na malowanie kadłuba, dorobienie steru i podstawy do mocowania szalupy
I zamocowanie szalupy na pokładzie, mogłem wreszcie wstawić gretingi
Podłoga i górna część pokładu szalupy z ławkami
Pierwsza warstwa poszycia
I poszycie wzdłużne - brak go było w wycinance, więc twórczość własna. Po oklejeniu paskami papieru burty zostały pomalowane białym podkładem, polakierowane nitro i lekko przeszlifowane
Kolej na malowanie kadłuba, dorobienie steru i podstawy do mocowania szalupy
I zamocowanie szalupy na pokładzie, mogłem wreszcie wstawić gretingi
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- Paliwiak1
- Posty: 243
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
Witam bardzo fajne rozwiązanie szalupy chodzi mi o papier na poszycie Wygląda jak by było zrobione z prawdziwych desek.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Z poważaniem Paliwiak
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
Witam
Tak jakoś patrze na ten pokład i się dopatrzyłem ze trochę duzo lakieru jest położonego ,albo mi się tak wydaje ze swiatło się może odbija. Ale to tylko taka moja opinia, tak wogóle robota jest DBS.
Pozdrawiam Artur
Tak jakoś patrze na ten pokład i się dopatrzyłem ze trochę duzo lakieru jest położonego ,albo mi się tak wydaje ze swiatło się może odbija. Ale to tylko taka moja opinia, tak wogóle robota jest DBS.
Pozdrawiam Artur
Kocham Laubzegę
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
Mam pytanie do forumowiczów - jak przebiegała lina do podnoszenia furt armatnich, shipyard pominął ten element milczeniem i na zdjęciach w wycinance furty trzymają się na zawiasach w pozycji otwartej
Furty wystają nad pokład i nie mogę zrobić liny "wchodzącej w burtę"....
Furty wystają nad pokład i nie mogę zrobić liny "wchodzącej w burtę"....
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- Kon_Bar
- Posty: 371
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
lkemot napisał:
Górą nad nadburciem. Jest rycina pokazująca tak poprowadzoną linę w "The Arming and Fitting of English Ships of War 1600-1815" (str.141, lewa górna)
Mam pytanie do forumowiczów - jak przebiegała lina do podnoszenia furt armatnich, shipyard pominął ten element milczeniem i na zdjęciach w wycinance furty trzymają się na zawiasach w pozycji otwartej
Furty wystają nad pokład i nie mogę zrobić liny "wchodzącej w burtę"....
Górą nad nadburciem. Jest rycina pokazująca tak poprowadzoną linę w "The Arming and Fitting of English Ships of War 1600-1815" (str.141, lewa górna)
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
A mógłbyś wstawić fotkę (nie mam tej pozycji), a jedno dobre zdjęcie lepsze niż 1000 słów...
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
Dalsze prace nad drobnicą pokładową - zrobiłem mechanikę steru i jarzmo bukszprytu
Powklejałem okucia do mocowania lin furt armatnich i armat
Teraz przyszła pora na furty armatnie
Zrobiłem również kotwice, ale z zawieszeniem ich muszę zaczekać - nie znalazłem w wycinance żadnych pachołków/polerów do ich zamocowania. Po zrobieniu olinowania stałego zdecyduję co i jak
I nadeszła pora na armaty. Po wycięciu z tektury elementy lawet zostały wstępnie pomalowane na dębowo - chyba zostanę zegarmistrzem...
Powklejałem okucia do mocowania lin furt armatnich i armat
Teraz przyszła pora na furty armatnie
Zrobiłem również kotwice, ale z zawieszeniem ich muszę zaczekać - nie znalazłem w wycinance żadnych pachołków/polerów do ich zamocowania. Po zrobieniu olinowania stałego zdecyduję co i jak
I nadeszła pora na armaty. Po wycięciu z tektury elementy lawet zostały wstępnie pomalowane na dębowo - chyba zostanę zegarmistrzem...
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- Hadżi
- Posty: 448
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
O:Lexington - Shipyard
Witam!
lkemot napisał:
A widzisz na tym zdjęciu dwie belki po obu stronach dziobu? To są "kotbelki" na których podciągano kotwicę z wody zapomocą zblocza, a ramiona wciągano linką na nadburcie i tam ją unieruchamiano aby nie obijała się o kadłub. Na niektórych jednostkach były też stosowane specjalne wzmocnienia burt i nadburcia pod kotbelkami. Szukaj na kodze są zdjęcia podwieszania kotwicy.
Pozdrawiam
"Hadżi"
lkemot napisał:
Zrobiłem również kotwice, ale z zawieszeniem ich muszę zaczekać - nie znalazłem w wycinance żadnych pachołków/polerów do ich zamocowania. Po zrobieniu olinowania stałego zdecyduję co i jak
A widzisz na tym zdjęciu dwie belki po obu stronach dziobu? To są "kotbelki" na których podciągano kotwicę z wody zapomocą zblocza, a ramiona wciągano linką na nadburcie i tam ją unieruchamiano aby nie obijała się o kadłub. Na niektórych jednostkach były też stosowane specjalne wzmocnienia burt i nadburcia pod kotbelkami. Szukaj na kodze są zdjęcia podwieszania kotwicy.
Pozdrawiam
"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.