Lexington - Shipyard
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
A takie ładne dziury wywierciłem w pokładzie...:sick:
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- mirek
- Posty: 1879
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Lexington - Shipyard
Tomek opiera się na planach (Wycinanka) jakimi dysponuje więc nie ma się co dziwić , ze zastosował takie a nie inne rozwiązanie.
Na pewno jest kilka opracowań tego okrętu i nie wiadomo z jakich planów korzystał autor opracowania.
Ja dysponuje planami jakie w 1980 r. wypuściła wraz z zestawem Włoska firma Aeropiccola gdzie rozwiązanie wygląda tak :

Na pewno jest kilka opracowań tego okrętu i nie wiadomo z jakich planów korzystał autor opracowania.
Ja dysponuje planami jakie w 1980 r. wypuściła wraz z zestawem Włoska firma Aeropiccola gdzie rozwiązanie wygląda tak :

Pozdrawiam Mirek Rybus
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
Tu jest to dobrze pokazane, chociaż nie wiem czy będę to zmieniał - jeżeli tak to po zamontowaniu dział i oczek na olinowanie, gdy będę miał dokładnie widoczne wolne miejsce.
@Mirek, wracając do tego rysunku armaty są umocowane do burt tylko jedną liną. Brakuje "GunTackle" - mocowania działa za pomocą bloczków:
Czy go nie było, czy zrobić - armaty już wkrótce będą na warsztacie ?
@Mirek, wracając do tego rysunku armaty są umocowane do burt tylko jedną liną. Brakuje "GunTackle" - mocowania działa za pomocą bloczków:

Czy go nie było, czy zrobić - armaty już wkrótce będą na warsztacie ?
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- ataman
- Posty: 980
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Lexington - Shipyard
Powinny być chyba te dwa odciągi przy lawetach.. Ja właśnie skończyłem wiązać te talie do mojego Halcona... i sie zastanawiam, czy opleść koniec liny jakoś tak jak tu pokazałeś, czy koniec liny zawinąć w "słoneczko"... No i nie jestem przekonany, co zrobić. Zdecydowanie częściej na rysunkach, replikach etc pokazywany jest jakiś taki oplot, ew oplot na drugim bloczku, niż "słoneczka". Za to "słoneczka" dominują w modelach..:)
W planach Halcona odciągi wyglądają tak:

W planach Halcona odciągi wyglądają tak:

Pozdrawiam
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
I pełna jasność, wkleję jeszcze pewien znaleziony pomysł na ten element mocowania armat:



Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
Prace nad wyposażeniem pokładu trwają, zamocowałem pachołki wokół grotmasztu (jak ten element się nazywa ?)
i pompy
Teraz przyszła kolej na wzmocnienia na rufie
otwory pod maszty
i mocowaniu bukszprytu


i pompy



Teraz przyszła kolej na wzmocnienia na rufie


otwory pod maszty


i mocowaniu bukszprytu

Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- Hadżi
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
O:Lexington - Shipyard
Witam!
Ja chciałbym się dowiedzieć jaką średnicę rzeczywistą mają główki szprych koła sterowego i nagli w kołkownicach w Twoim modelu.
Pozdrawiam
"Hadżi"
Ja chciałbym się dowiedzieć jaką średnicę rzeczywistą mają główki szprych koła sterowego i nagli w kołkownicach w Twoim modelu.

Pozdrawiam
"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
W kole sterowym jest to około 1,2 mm, nagle mają mniej - coś pod 0,7mm. Zrobione są ze szpilek, na końcu kropelka wikolu, potem malowanie białym podkładem i kolorem dębowym
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- Hadżi
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
O:Lexington - Shipyard
Witam!
lkemot napisał:
Dziękuję za odpowiedź.
Moim zdaniem lepiej byłoby zostawić proste główki szprych. Wizualnie lepiej by to wyglądało w tej skali.
W tej fazie prac poprawiać nie ma sensu ale na przyszłość weź to pod uwagę.
Aby sobie to uświadomić przemnóż te średnice przez 96 [skala] i wczuj się w rolę sternika przy takim kole.
Nagle jako tako w tłoku ujdą ale porównując grubość handszpaków w kabestanie i główki nagli to coś jest nie tak. Możliwe, że zdjęcie robione z góry troszkę te główki zpłaszczyło.
Pozdrawiam
"Hadżi"
lkemot napisał:
W kole sterowym jest to około 1,2 mm, nagle mają mniej - coś pod 0,7mm. Zrobione są ze szpilek, na końcu kropelka wikolu, potem malowanie białym podkładem i kolorem dębowym
Dziękuję za odpowiedź.
Moim zdaniem lepiej byłoby zostawić proste główki szprych. Wizualnie lepiej by to wyglądało w tej skali.
W tej fazie prac poprawiać nie ma sensu ale na przyszłość weź to pod uwagę.
Aby sobie to uświadomić przemnóż te średnice przez 96 [skala] i wczuj się w rolę sternika przy takim kole.
Nagle jako tako w tłoku ujdą ale porównując grubość handszpaków w kabestanie i główki nagli to coś jest nie tak. Możliwe, że zdjęcie robione z góry troszkę te główki zpłaszczyło.
Pozdrawiam
"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Lexington - Shipyard
Przy kole sterowym rzeczywiście zakończenia wyszły troszkę wizualnie za grube, natomiast nagle wydają się być ok. Zrobienie ich ze szpilki bez pogrubionej główki wyglądało by chyba niezbyt dobrze pomimo skali
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka