HMS Royal William 1719
- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: HMS Royal William 1719
W końcu coś dłubię. Od paru dni robię drugi pokład bateryjny. Ten pokład będę robić klasycznie, tzn. na fałszywy pokład ze sklejki 0,4mm przyjdzie właściwy. Będą to deski ze sztachety olchowej, powoli je tnę na wymiar 1mmx4,5mmx120mm. Co w oryginale odpowiada 25-stopowej desce. Deski przed pocięciem na właściwe odcinki z jednego boku i czoła liznąłem klejem typu wikol, a na to prysnąłem czarny mat. NA poniższej fotce widać tak "spreparowany" odcinek deski.
- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: HMS Royal William 1719
Czy ktoś z Was dysponuje bardzo dobrą fotką wejścia na Vitka? wiem ze RW to nie ta sama epoka, ale interesuje mnie ten fragment burty (zaznaczony poniżej)
- tadheus
- Posty: 0
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: HMS Royal William 1719
Dzięki. O taka fotkę mi chodziło. Teraz wszystko jasne, już nie mam wątpliwości. Zrobiłem amputację wklejonej "ościeżnicy" (o ile można tak tak nazwać te lica przy wejściu)
- PawelCH
- Posty: 195
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Royal William 1719
Adaś może to tez Ci się przyda .
Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: HMS Royal William 1719
Dzięki Chłopaki za pomoc. Paweł, model poznaję:) ale nie znam adresu relacji;) Andrzej, a w tym linku co podałeś znalazłem bardzo ciekawą fotkę
http://5500.forumactif.org/t67p120-hms-victory
Ale wątpliwość mam jeszcze jedną. Rozwiały by to oryginalne rysunki niekoniecznie RW. Ja mam fotki takich rysunków ale w bardzo marnej rozdzielczości, na powiększeniu można się dopatrzeć, że wejście nie zaczynało się od linii pokładu, ale miało bardzo wysoki "próg". Kończący się 2/3 lub tuż nad grubą belką poszycia wzmacniającego burtę (drugi pas "wales")
Konstrukcyjnie rozwiązanie uzasadnione- kadłub jest mniej osłabiony kolejnym otworem. Takie linie można zobaczyć i na innych rysunkach z epoki. No ale nie mam dostępu do dobrej jakości.
Dzięki za pomoc:)
http://5500.forumactif.org/t67p120-hms-victory
Ale wątpliwość mam jeszcze jedną. Rozwiały by to oryginalne rysunki niekoniecznie RW. Ja mam fotki takich rysunków ale w bardzo marnej rozdzielczości, na powiększeniu można się dopatrzeć, że wejście nie zaczynało się od linii pokładu, ale miało bardzo wysoki "próg". Kończący się 2/3 lub tuż nad grubą belką poszycia wzmacniającego burtę (drugi pas "wales")
Konstrukcyjnie rozwiązanie uzasadnione- kadłub jest mniej osłabiony kolejnym otworem. Takie linie można zobaczyć i na innych rysunkach z epoki. No ale nie mam dostępu do dobrej jakości.
Dzięki za pomoc:)
- tadheus
- Posty: 0
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Royal William 1719
Na ponad 700 arkuszy oryginalnych planów znalazłem jeden. Hiszpański 112 działowy okręt liniowy.
Pozdrawiam, Paweł.
- PawelCH
- Posty: 195
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Royal William 1719
Adam chyba nie ma relacji z budowy . Tego zbudował Giuseppe Tombolesi ten sam co Royal Caroline.
Tu jest pare zdjęć.
http://flickeflu.com/photos/37907038@N07
Ale najwięcej ma na swoim koncie na facebooku w galerii.
Tu jest pare zdjęć.
http://flickeflu.com/photos/37907038@N07
Ale najwięcej ma na swoim koncie na facebooku w galerii.
Paweł
- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: HMS Royal William 1719
Pochwalę się jednym z suwenirów jakie dostałem od Jerrego. Wynalazek prosty i znakomicie przydaje się do szlifowania zakamarków wewnętrznych burt. Jerry, jeszcze raz dzięki:)