francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Relacje z budowy tych jednostek
Awatar użytkownika
TomekA
Posty: 102
Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Post autor: TomekA »

ralfee3 pisze: 13 sty 2021, 14:05 Piękna robota, też myślałem kiedyś o takim sposobie,ale tutaj trzeba umieć zrobić sobie odpowiednie frezy.
Ja swoj kupilem tutaj za grosze:
Awatar użytkownika
TomekA
Posty: 102
Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Post autor: TomekA »

krzysztof pisze: 13 sty 2021, 19:06 Do stojaka Dremela używam stołu Proxxona. Działa
Wlasnie wczoraj kupilem taki z Amazonu. Podobno w podstawie od stojaka Dremela trzeba nawiercic dodatkowe otwory, bo inaczej Proxxon nie da sie tam zamontowac.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 951
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Post autor: krzysztof »

Sprawdzę.
Sprawdziłem, faktycznie trzeba nawiercić otworki montażowe.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2021, 20:27 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam Krzysztof

krzysztof.t.wasilewski@wp.pl
Awatar użytkownika
ralfee3
Posty: 31
Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Post autor: ralfee3 »

TomekA pisze: 13 sty 2021, 23:10 Ja swoj kupilem tutaj za grosze:
Kurcze a tyle się naszukałem. Tomek, a są różne rozmiary i kształty?
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
TomekA
Posty: 102
Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Post autor: TomekA »

Jest ich kilka. Zbyt malo niestety, by miec pelen asortyment do wycinania bloczkow.
Poszukaj w google pod nazwa:
roundover bits albo
beadboard bits
Co do rozmiarow, to przejrzyj wg. tzw. radius (promien tego luku, czyli polowa przekatnej (diameter) frezu i tzw. shank (grubosc trzpienia ktory wejdzie w uchwyt frezarki (trzeba sobie dobrac taki, by nie byl za gruby do Twego uchwytu).

Za pomoca jednego frezika mozna - mysle - wyfrezowac kilka wielkosci bloczkow, zaleznie od glebokosci frezowania i odstepu miedzy frezowanymi rowkami.
Najmniejsze frezy sa wielkosci o promieniu (radius) 1/16 cala, co pozwoliloby na wyrob bloczkow wielkosci 3 mm.

Wydaje sie ze potentatem w produkcji tych frezow jest firma Amana, jest jeszcze pare innych. Niestety wszystkie oferowane frezy maja profil cwiartki okregu, nie ma frezikow eliptoidalnych - takich jak do bloczkow.
Ruscy modelarze, o ile wiem, sami sobie robia potrzebne frezy i potem taka miekka stal hartuja i temperuja do koniecznej twardosci.
Awatar użytkownika
lucky
Posty: 4
Rejestracja: 26 sie 2014, 17:33

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Post autor: lucky »

Na you tubie sa filmiki jak samemu zrobić frezy. Ja korzystam z tych porad często.





Myślę że dla chcącego nic trudnego. Odpowiednie gatunki stali narzędziowej np NC10 czy inna.
poniżej podaję tabelę takich stali które daje się obrabiać na zimno (toczenie frezowanie) a potem hartujemy i mamy nowe narzędzia
https://akrostal.pl/stale/nc10/

Pozdrawiam
Lucky
Awatar użytkownika
TomekA
Posty: 102
Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Post autor: TomekA »

Wiązanie want...
291 bending shrouds.jpg
292 bending shrouds.jpg
293 bending shrouds.jpg
294 bending shrouds.jpg
295 bending shrouds.jpg
296 bending shrouds.jpg
Awatar użytkownika
ryszardw
Posty: 831
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Post autor: ryszardw »

Jak zwykle rewelacyjnie .Zastosowałeś ciekawą metodę rozmieszczania talrepów która gwarantuje równomierne ich rozmieszczenie .Pozdr.R
Awatar użytkownika
TomekA
Posty: 102
Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Post autor: TomekA »

Dzieki Ryszardzie za pozytywna opinie! No coz, trzeba sobie pomagac z tymi trickami - mamy tylko dwie rece! :lol:

A jak tam Twoj "Prince"? Jakos ostatnio nic o tym nie piszesz.
Awatar użytkownika
ryszardw
Posty: 831
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

Post autor: ryszardw »

Trochę przegapiłeś .Prince w gablocie .Royal Katherine w gablocie bez masztów .Następny rozpocznę jak przeżyję ale co to będzie nie jestem pewny .Coś co mi się uda skończyć .Dużo zdrowia i pozdr.R
ODPOWIEDZ