Odnośnie punktu 3 z dyskusji czyli - Próby rozrysowania planów z dotychczas zebranych materiałów zdjąłem rysunek z modelu stoczniowego CHINSURY, 1868
W rysunku trzeba jeszcze skorygować proporcje na podstawie wymiarów kadłuba:
DANE TECHNICZNE
szerokość - 11,4 m
zanurzenie - Piwowński 6,3 m (6,9 m w necie)
Wysokość masztów:
fok - 41,25 m,
grot - 42,0 m,
bezan - 27,0 m;
Z FOW
Peperon na FOW napisał:
JB napisał:
Nakładanie rysunku CHINSURY na inne znane rysunki planów, nie wyszły dla tych ostatnich pozytywnie, co myślę pokażę poniżej.
W pierwszej kolejności porównałem plan owrężenia Belem
wstępna stykówka odrysów Belem
Na tym wstępnym porównaniu widać różnicę w części rufowej - niżej jest nawis. Przy wydłużeniu podłużnicy (o 27 cm dla skali 1:75) ten nawis zejdzie jeszcze niżej. Część dziobowa też zejdzie niżej. Co oczywiście nie eliminuje instrukcji budowy z kolekcji Belem.
Do planiku dodałem część poniżej linii wodnej
Najlepiej wyszło porównanie z rysunkiem p. Jerzego Litwina z książki p. Micińskiego
Niewielkie różnice w liniach horyzontalnych, skrócony nawis pawęży, bardziej podcięty dziób.