Praktyka Pisałem, że wzmocnienie gnę na gorąco, ale przy takim kącie zgięcia spotyka nas niespodzianka - przy nagrzewaniu punktowym
może nam się "sfałdować" wewnętrzna listewka (przypominam detal jest klejony z trzech warstw forniru), żeby tego uniknąć
"paruję" detal na całej długości, klej lekko się "uelastycznia" i listewki przesuwają się do właściwego kształtu, a nie wypychają, "fałdują" wewnętrzną listewkę.
Teoria Innym sposobem jakim można ten detal wygiąć do pożądanego kształtu, jest klejenie na "kopycie", czyli robimy wzornik kształtu
(dwu częściowy), następnie listewki smarujemy klejem (np. wikol :)) i zaciskamy częściami wzornika.
Przykłady wzorników z relacji w necie, bo ja jeszcze nie posiadam ;) .
Pozdrawiam
Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Na zdjęciu widać, że płaszczyzna gretingów (wręgi i gretingi robiłem wg planów OcCre) jest nieco niżej (ok. 3 - 4 mm) od płaszczyzny pokładu (w kilku relacjach w necie jest niżej, w kilku są na jednym poziomie).
Chcę, aby w mojej ST były w jednej płaszczyźnie, więc unoszę o 3 mm gretingi kosza dziobowego, aby tą różnicę zniwelować.
Zrobiłem „doklejki” do wręg kosza, wydłużając je.
<<
Pozdrawiam
Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Na zakończenie listwy ozdobnej na stewie zrobiłem „zawijaska“.
Technologia następująca: model z drutu, odcisk w modelinie, odlew w Distalu, przykleiłem do stewy na CA.
Detal będę jeszcze "dopieszczał" przez nakładanie kolejnych warstw aby płynnie łączył się z listewką.
Następnie wkleiłem obie (wydłużone) wręgi. Na lico wręg nakleiłem listwę forniru, aby utrzymać wręgi w linii ;), o ile 0,5 mm listwa z forniru utrzyma cokolwiek w linii :P.
Pozdrawiam
Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Karol, sorki ale znów pomarudze. Według moich okularków wychodzi że masz za duże oczka w tym gretingu. Jeśli dobrze pamiętam to otwór był wielkości równej szerokości deski, ale znając życie koledzy którzy są bardziej ob czytani zaraz udzielą dokładnej odpowiedzi.
Zbyszku, bardzo dobrze, że zwracasz na to uwagę i zgadzam się z Tobą.
Znam już zasadę konstrukcji gretingu, a jak zaczynałem budowę ST tej wiedzy nie miałem i przyjąłem "konwencję zestawową",
teraz już świadomie wybrałem, że w tej konwencji skończę, nie chce mi się już wymieniać wszystkich gretingów.
Może jak ukończę cały kadłub i będzie mnie to raziło to wymienię wszystkie, teraz nie podejmuję się tej przeróbki :(.
Pozdrawiam
Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux