Le Commerce de Marseille

Opisy budowy jednostek żaglowych
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

Można powiedzieć, że armaty 36' skończone. Dobrze, że tylko 4 .
Artur
Załączniki
20170204_154541konv.jpg
20170204_154519konv.jpg
20170204_154453konv.jpg
Awatar użytkownika
oksal
Posty: 1881
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: oksal »

awas pisze:...Dobrze, że tylko 4 .
Artur


Ale jakie CZTERY :shock: Znów podniosłeś poprzeczkę:) Chylę czoła. Świetna robota
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

Adam: Dziękuję. Jak się nie pomyliłem, każda laweta to 37 detali bez olinowania. Bloczki - łatwo poznać, że od Mirka.

Jeszcze jedno zdjęcie pieca. Przywiązany do pokładu.
Artur
Załączniki
20170205_144309konv.jpg
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

Tyle przybyło :)
Załączniki
DSC00032konv.JPG
DSC00029konv.JPG
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

Główny pokład działowy już prawie zakończony.
Załączniki
DSC00079konv.JPG
DSC00080konv.JPG
DSC00081konv.JPG
DSC00078konv.JPG
Awatar użytkownika
ostry_gl
Posty: 0
Rejestracja: 06 kwie 2015, 22:18

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: ostry_gl »

Cześć,
Zdecydowanie moja ulubiona relacja - robota i zdjęcia na najwyższym poziomie.
Pozdrawiam,
Łukasz
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

Chciałem się podzielić sposobem wykonania wsporników belek pokładowych, które ustawione są pod kątem dla ominięcia otworów furt działowych. Przestrzennie detal dość złożony. Musi przylegać do belki pokładu i wewnętrznej krzywizny burty. W zasadzie kątów prostych prawie nie ma.
Upierdliwy detal do wykonania. Osiem już zrobiłem na głównym pokładzie, a teraz robię kolejne osiem.

Na kilku zdjęciach pokazuję jak to robię. Może się przyda.
Załączniki
Tak to wygląda w miejscu zabudowy
Tak to wygląda w miejscu zabudowy
Ostateczny kształt został wykonany Dremelem
Ostateczny kształt został wykonany Dremelem
Wyfrezowana wstępnie płaszczyzna czołowa
Wyfrezowana wstępnie płaszczyzna czołowa
Wycięty kształt wspornika
Wycięty kształt wspornika
Wycięty, a następnie dopasowany kształt stykający się z burtą. Szlifierką, pilnikami i wielokrotnym pasowaniem
Wycięty, a następnie dopasowany kształt stykający się z burtą. Szlifierką, pilnikami i wielokrotnym pasowaniem
Frezowana grubość ukośnej części wspornika
Frezowana grubość ukośnej części wspornika
Listwa o dobranej grubości z ukosami górnej i tylnej płaszczyzny. Odmierzone na rysunku i wykonane strugiem.
Listwa o dobranej grubości z ukosami górnej i tylnej płaszczyzny. Odmierzone na rysunku i wykonane strugiem.
Tak wspornik wygląda na rysunku. Widać, że materiał musi być grubszy od końcowego wspornika.
Tak wspornik wygląda na rysunku. Widać, że materiał musi być grubszy od końcowego wspornika.
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

Ja też parę drobiazgów wydziergałem - kozikiem i pilnikiem.
Załączniki
20171110_192942konv.jpg
20171110_193000konv.jpg
Awatar użytkownika
dali
Posty: 84
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: dali »

Wspaniała relacja, nie ukrywam, że jest mi bardzo pomocna, wiele się z niej nauczyłem i podpatrzyłem, doskonałe zdjęcia.

Pozdrawiam Piotrek
Awatar użytkownika
awas
Posty: 434
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Le Commerce de Marseille

Post autor: awas »

PIotr - dziękuję za komentarz.

Ciąg dalszy armat 24ft.
Po wytoczeniu luf kolejne są czopy. Żeby je zamontować trzeba wywiercić otwór na cylindrycznej części lufy ale nie w osi. Pokazuję jak to zrobiłem. Może się komuś przyda.
Załączniki
W ostatnim kroku wiercenie na wymiar.
W ostatnim kroku wiercenie na wymiar.
Wstępne rozpoczęcie otworu nawiertakiem. Jak widać lufa w przyrządzie umieszczonym w imaku tokarki.
Wstępne rozpoczęcie otworu nawiertakiem. Jak widać lufa w przyrządzie umieszczonym w imaku tokarki.
Tutaj lufy z wykonanymi otworami na czopy. Z boku przyrząd do wiercenia. Kawałek deseczki z wyżłobionym kształtem lufy.
Tutaj lufy z wykonanymi otworami na czopy. Z boku przyrząd do wiercenia. Kawałek deseczki z wyżłobionym kształtem lufy.
ODPOWIEDZ