La Belle niemal zakończona dalej czeka na flagi, latarnię ale przede wszystkim na czas i chęć. W tym czase bardzo powoli pracuję nad nowym projektem.
Jest to przekrój 118 działowego żąglowca Le Commerce de Marseille według planów opracowanych przez G. Delacroix w skali 1:48.
http://gerard.delacroix.pagesperso-orange.fr/monographies/monos.htm
Kilka zdań o okręcie.
Zaprojektowany przez JN Sane zyskał określenie "najpiekniejszego w stuleciu" był zbudowany w Tulonie ze srodków przyznanych przez Izbę handlową z Marsylii. Wodowany w 1788r a przekazany do słuzby w 1790r.
Został zdobyty przez adm Hooda w 1794 po oddaniu Tulonu przez Rojalistów w rece Anglików po wybuchu rewolucji.
Opinia Brytyjczyków " Żegluje jak fregata, jest szybki, ma perfekcyjne proporcje i jest jednym z najlepszych okretów jakie mozna sobie wyobrazić" Jego kiepski stan techniczny nie pozwolił na wykorzystanie we flocie angielskiej i w 1802 r został rozebrany.
Był okrętem z rodziny 5 okretów, do której należał też L'Orient pamietany z tego, że wyleciał w powietrze w trakcie bitwy pod Nilem w 1798.
Reprodukcję planów okreto wyrysowanych po jego przezjęciu mozna znaleźć w niedawno wydanej książce "First Rate, The Gratest Warships of the Age of Sail"
Kilka zdjęć z wczesniejszych etapó budowy było pokazanych w relacji La Belle na tym forum, a model pokazałem też "nieoficjalnie" podczas ostatniego spotkania Kogi. Stąd relacja rozpoczyna się w nieco zaawansowanym stanie.
Jeszcze kilka informacji o modelu:
Skala 1:48
Szerokość modelu: 35 cm
Wysokość: 38 cm
Grubość podwójnej wręgi: 15,2 mm
Model budowany będzie z gruszy, jako podstawowego materiału.
Odbojnice malowane czarno są z hebanu,
Ozdobne elementy malowane zwykle na żółto będą z bukszpanu,
Pokłady z jawora.
I jeszcze kilka zdjęć.






Pozdrawiam
Artur