płaskodenna łódka z żaglem łacińskim

Pierwsze kroki w modelarstwie szkutniczym
Awatar użytkownika
jaxa
Posty: 518
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

płaskodenna łódka z żaglem łacińskim

Post autor: jaxa »

Przyznam, że modelarstwem interesowałem się od dziecka, ale jakoś nigdy nie udało mi się zabrać za to hobby - teraz chyba nadszedł taki czas (zobaczymy).
Interesują mnie wczesne kultury oraz okres wczesnego średniowiecza a także etnografia, więc i w modelarstwie w tym kierunku chciałbym zmierzać.
Marzą mi się duże modele, zwłaszcza statków wikingów, lub wczesnośredniowiecznych łodzi (np. Orunie, lub prezentowana przez Atamana łódź klepkowa), ale ponieważ nie mam żadnego doświadczenia, a i teorii niewiele, postanowiłem zrobić na początek zwykłą łódkę, jakie do dziś spotkać można na wodach śródlądowych na całym świecie a złożoną z paru desek (u mnie listewek).
Postanowiłem też dokumentować swoje poczynania, zamieszczę więc na początek pierwsze fotki.

Obrazek
wyginanie listewek nie jest proste

Obrazek
i chyba lepiej profilować je we wszystkich pożądanych kierunkach równocześnie

Nie wiem czy ta metoda jest skuteczna, ale moczyłem je (listewki) w ciepłej wodzie przez parę minut, a potem ...jak na zdjęciach. Mam nadzieję, ze jak wyschną (ile to potrwa?) zachowają ten kształt

Mam nadzieję, że dotrwam do końca :)
OD CZEGOŚ TRZEBA ZACZĄĆ - NAJLEPIEJ OD POCZĄTKU !!!
w szkutni: ObrazekObrazek ...i przy kei: ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Borek
Posty: 379
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Wroc\u0142aw","desc":"","lat":"","lng":""}

O:witam

Post autor: Borek »

A witam na pokładzie:) ciekawy sposób wyginania:D
Pozdrawiam serdecznie Piotr
Awatar użytkownika
jaxa
Posty: 518
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:witam

Post autor: jaxa »

ciekawe czy skuteczny - zobaczymy, to w końcu pierwsze kroki
OD CZEGOŚ TRZEBA ZACZĄĆ - NAJLEPIEJ OD POCZĄTKU !!!
w szkutni: ObrazekObrazek ...i przy kei: ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Emilius
Posty: 417