Santa Leocadia - Shipyard

Dział poświęcony modelarstwu kartonowemu i kartonowo-fornirowemu plus inne techniki pokrewne
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Santa Leocadia - Shipyard

Post autor: lkemot »

Ten opis kiedyś czytałem, ale nie do końca byłem pewny czy gording jest po jednej stronie - ja mam po dwóch, bo tak dobrze się zwija żagiel 8-)
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
TomekA
Posty: 387
Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04

Re: Santa Leocadia - Shipyard

Post autor: TomekA »

Lennarth Petersson dobrze to pokazuje w swej ksiazce "Rigging Period Ship Models".
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Santa Leocadia - Shipyard

Post autor: lkemot »

U Petersson'a jest tylko po zewnętrznej stronie żagla..
W pozostałych żaglach zrobię tylko z przodu
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
TomekA
Posty: 387
Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04

Re: Santa Leocadia - Shipyard

Post autor: TomekA »

On (Peterssen) zobrazowal to na przykladzie fregaty "Melampus" zdaje sie. W wiekszych okretach te liny byly z obu stron zagla, wiec Twoja decyzja wydaje sie byc wlasciwa.
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Santa Leocadia - Shipyard

Post autor: lkemot »

Dzięki za wyjaśnienie i potwierdzenie przebiegu gordingów po obu stronach dla dużych żaglowców...
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
Slawek Kromer
Posty: 914
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Santa Leocadia - Shipyard

Post autor: Slawek Kromer »

w poprzednim moim poście powinienem napisać że jest to ściągnięte z poradnika żeglarskiego
druga sprawa to na czym mamy się opierać skoro ten sam autor w jednej książce podaje że jest tak a w drugiej inaczej .Można wnioskować że była samowolka?
Szkoda że zaczołem z tymi linami
To jest forum odnośnie żagli polecam zapoznać się bardzo ciekawe artykuły do poczytania
http://www.timberships.fora.pl/artykuly ... i,229.html
przepraszam za zaśmiecanie
Sławek
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Santa Leocadia - Shipyard

Post autor: lkemot »

Dobrze, że taka dyskusja była i wyjaśniło się kilka rzeczy - człowiek całe życie się uczy...
A to forum znam i wchodziłem tam kiedyś często
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Santa Leocadia - Shipyard

Post autor: lkemot »

Trzecie piętro żagli rejowych zrobiony - linek coraz więcej...
Wszystkie bloczki jakie zawieszam na okręcie są wykonane przez Mirka, piękna robota.
467.jpg
468.jpg
469.jpg
470.jpg
472.jpg
473.jpg

Wygląd całości
474.jpg
471.jpg
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Santa Leocadia - Shipyard

Post autor: lkemot »

Dalsze prace żaglowe, proporzec na grotmaszcie
sl475.jpg

Sztaksel
sl476.jpg
sl477.jpg

Bezanżagiel
sl478.jpg
sl479.jpg
sl480.jpg
sl481.jpg

Bandera wojenna
sl482.jpg
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Awatar użytkownika
lkemot
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Santa Leocadia - Shipyard

Post autor: lkemot »

Prace przy bukszprycie
sl483.jpg
sl484.jpg
sl485.jpg
sl486.jpg
sl487.jpg
sl488.jpg

I wygląd całości
sl489.jpg
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot

W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
ODPOWIEDZ