Santa Leocadia - Shipyard
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Santa Leocadia - Shipyard
Nie wiem o które zdjęcie chodzi, jeżeli o reje żagla łacińskiego to papierowe okucie na końcu nasączałem CA - może za szybko pomalowałem i powstały skazy. Jeszcze to przeszlifuję, w realu tego prawie nie widać - powiększenia są bezlitosne
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Santa Leocadia - Shipyard
Żagiel przygotowany do zwieszenia
Mocowanie za pomocą rakslota
Zawieszony pierwszy
Mocowanie za pomocą rakslota
Zawieszony pierwszy
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Santa Leocadia - Shipyard
Jeszcze 2 zdjęcia z dolnych rei
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Santa Leocadia - Shipyard
Dolny żagiel grotmasztu
Dolna reja bezanmasztu bez żagla
I wygląd końcowy
Dolna reja bezanmasztu bez żagla
I wygląd końcowy
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 18 sty 2015, 12:44
Re: Santa Leocadia - Shipyard
Tomku, pięknie wygląda olinowanie na Twojej "Leosi", ale przeraża mnie ta "plątanina" linek. W moim modeliku będzie tego znacznie mniej, ale mimo wszystko włos się jeży 

Pozdrawiam
Janek
W porcie:
viewtopic.php?f=530&t=46111&start=20
Na pochylni:
viewtopic.php?f=534&p=70314#p70314
Janek
W porcie:
viewtopic.php?f=530&t=46111&start=20
Na pochylni:
viewtopic.php?f=534&p=70314#p70314
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Santa Leocadia - Shipyard
Kolejny postęp w budowie, żagle drugiego piętra
Widok Fokmasztu
Grotmaszt
Bezanmaszt
Widok drugiego piętra żagli
I widok całości
Widok Fokmasztu
Grotmaszt
Bezanmaszt
Widok drugiego piętra żagli
I widok całości
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- Slawek Kromer
- Posty: 962
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: Santa Leocadia - Shipyard
bardzo fajnie wychodzi Ci ten modelik
mam takie pytanie
czy gejtawa i gording powinny przebiegać po tej samej stronie żagla ?
mam takie pytanie
czy gejtawa i gording powinny przebiegać po tej samej stronie żagla ?
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Santa Leocadia - Shipyard
Nie jestem ekspertem w tej materii, ale gejtawa powinna być od strony wewnętrznej żagla. Natomiast gordingi mam po obu stronach żagla i nie wiem do końca czy to jest prawidłowe - w oryginale powinny jeszcze przechodzić przez oczka przymocowane do żagla.
Może ktoś obeznany w temacie wyjaśni jak powinno być...
Może ktoś obeznany w temacie wyjaśni jak powinno być...
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- Slawek Kromer
- Posty: 962
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: Santa Leocadia - Shipyard
Gordingi pracowały po zewnętrznej stronie żagli i ułatwiały, podobnie jak gejtawy, zwijanie żagla. Bloki osadzano na rei na bardzo krótkich stropach. Na mniejszych jednostkach mocowano gordingi do dolnego liku żagla tylko w środku i tylko jeden, na okrętach większych dwa, a nawet i cztery rozmieszczone w jednakowych odległościach.
Bieg liny rozpoczynał się od dolnego liku żagla, przez blok na rei, blok pod marsem i obkładano ją na kołkownicy przy burcie. W XVI wieku rozwinęła się cecha charakterystyczna ściągania bocznych lików żagli. Urządzenie to było jednak w swej formie zbyt skomplikowane, wobec czego już w połowie następnego stulecia zanikło.
Bieg liny rozpoczynał się od dolnego liku żagla, przez blok na rei, blok pod marsem i obkładano ją na kołkownicy przy burcie. W XVI wieku rozwinęła się cecha charakterystyczna ściągania bocznych lików żagli. Urządzenie to było jednak w swej formie zbyt skomplikowane, wobec czego już w połowie następnego stulecia zanikło.