SSN-688
- Andrzej1
- Posty: 1568
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}
O:SSN-688
rychenko napisał:
A to nie dość ? :)
Na szczęście tylko tam. Dziś była kolejna próba i kolejne bąbelki. Przeciek jest tylko w miejscach przejścia dławic sterów poziomych. Zaciskam zęby i działam dalej. Kolejna próba w toku.
Może konstrukcja wymaga usztywnienia na rufie. Na ten naprzykład trzeba będzie wlaminować paski podziabanej blachy mosiężnej. Albo przesunąć te małe śruby bliżej dławic sterów. Okropnie mi się to nie podoba.
Z tym miejscem nie jest tak żle. Może zdjęcie nie oddaje rzeczywistości. Postaram się wykonać takie z góry. Wejdę na drabinę.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
Faktycznie ciasnawo ,ale na każdym okręcie podwodnym nie ma za dużo miejsca. Andrzeju czy przeciek masz tylko w tej części rufowej gdzie widać ten czerwony silikon?
A to nie dość ? :)
Na szczęście tylko tam. Dziś była kolejna próba i kolejne bąbelki. Przeciek jest tylko w miejscach przejścia dławic sterów poziomych. Zaciskam zęby i działam dalej. Kolejna próba w toku.
Może konstrukcja wymaga usztywnienia na rufie. Na ten naprzykład trzeba będzie wlaminować paski podziabanej blachy mosiężnej. Albo przesunąć te małe śruby bliżej dławic sterów. Okropnie mi się to nie podoba.
Z tym miejscem nie jest tak żle. Może zdjęcie nie oddaje rzeczywistości. Postaram się wykonać takie z góry. Wejdę na drabinę.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:SSN-688
Witam
Z tym przesunięciem śrub bliżej dławic to chyba dobry pomysł. Można by od razu zastosować te śruby troszkę większe. Myślę, że w ogóle uszczelnienie całego kadłuba 6 śrubami to był zbyt ambitne plany. Nawet jeżeli podczas prób okręt będzie szczelny to podczas pływania zawsze coś może pójść nie tak i kadłub może się rozszczelnić- chociażby Pańskie zbiorniki tłokowe są dość pokaźnej wielkości i mogą zrobić dość duże ciśnienie wewnątrz kadłuba, które może po prostu wydmuchać uszczelki, gdyż śruby są od siebie za daleko. WTC z którymi się zetknąłem mają zwykle grubo ponad 10 śrub mocujących górny dekiel- bodajże Akula Engela ma WTC zamykane na 18 śrub. Ja na Pańskim miejscu pomyślałbym jeszcze nad tym uszczelnieniem i dodał parę śrub- ale to tylko moja luźna sugestia ;).
Aha i na Pańskim planie rozmieszczenia elektroniki wewnątrz modelu nie dostrzegłem serwomotorów. Proszę dokładnie pomyśleć o ich rozmieszczeniu i wielkości, ponieważ w brew pozorom standardowe serwa nie są takie małe. "Komputer"- ma Pan na myśli sterowanie balastu? Będzie Pan kupował sterowanie Engela do systemów tłokowych np. Tmax, lub mniej skomplikowane BTS2? I jeszcze jedno, zamierza Pan zastosować Pitch Controller- serwo poziomice?
Przepraszam za moje uwagi i pozdrawiam serdecznie :side:
Z tym przesunięciem śrub bliżej dławic to chyba dobry pomysł. Można by od razu zastosować te śruby troszkę większe. Myślę, że w ogóle uszczelnienie całego kadłuba 6 śrubami to był zbyt ambitne plany. Nawet jeżeli podczas prób okręt będzie szczelny to podczas pływania zawsze coś może pójść nie tak i kadłub może się rozszczelnić- chociażby Pańskie zbiorniki tłokowe są dość pokaźnej wielkości i mogą zrobić dość duże ciśnienie wewnątrz kadłuba, które może po prostu wydmuchać uszczelki, gdyż śruby są od siebie za daleko. WTC z którymi się zetknąłem mają zwykle grubo ponad 10 śrub mocujących górny dekiel- bodajże Akula Engela ma WTC zamykane na 18 śrub. Ja na Pańskim miejscu pomyślałbym jeszcze nad tym uszczelnieniem i dodał parę śrub- ale to tylko moja luźna sugestia ;).
Aha i na Pańskim planie rozmieszczenia elektroniki wewnątrz modelu nie dostrzegłem serwomotorów. Proszę dokładnie pomyśleć o ich rozmieszczeniu i wielkości, ponieważ w brew pozorom standardowe serwa nie są takie małe. "Komputer"- ma Pan na myśli sterowanie balastu? Będzie Pan kupował sterowanie Engela do systemów tłokowych np. Tmax, lub mniej skomplikowane BTS2? I jeszcze jedno, zamierza Pan zastosować Pitch Controller- serwo poziomice?
Przepraszam za moje uwagi i pozdrawiam serdecznie :side:
- Andrzej1
- Posty: 1568
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}
O:SSN-688
Witam
Oto zdjęcie kadłuba z lotu ptaka :
nie całkiem z drabiny, ale ... .
Trwało to tyle czasu, bo śruby M2,5 wyrwały tuleje i musiałem je wkleić. A epoksydy wymagają paru dni na stwardnienie.
Serwa znajdują się tuż koło silnika napędu.
Wydaje się, że miejsca na elektronikę będzie dość. Kolejna próba szczelności za kilkanaście godzin.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
Oto zdjęcie kadłuba z lotu ptaka :

nie całkiem z drabiny, ale ... .
Trwało to tyle czasu, bo śruby M2,5 wyrwały tuleje i musiałem je wkleić. A epoksydy wymagają paru dni na stwardnienie.
Serwa znajdują się tuż koło silnika napędu.
Wydaje się, że miejsca na elektronikę będzie dość. Kolejna próba szczelności za kilkanaście godzin.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
O:SSN-688
Andrzej1 napisał:
Cesiek2 !!!. Bierz się "kurna" za Dżonkę.
Sorry Andrzeju
cesiek2 napisał:...
A jak Pan zamierza przymocować serwa itp. do kadłuba?
Pozdrawiam
Ano tak :
One tam są od miesięcy(ca).
Cesiek2 !!!. Bierz się "kurna" za Dżonkę.
Sorry Andrzeju
- Andrzej1
- Posty: 1568
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}
O:SSN-688
rychenko napisał:
Witaj Ryszardzie i Ty szanowny Oglądaczu
Otóż bąbelków nie było. Ale po czterech godzinach całe powietrze z niej "zejszło". Czyli ona jest szczelna trochę. Muszę zbudować rybkarium. Pocięte pleksi już czeka.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
...
Jak Andrzejku ostatnia próba szczelności o której wczoraj pisałeś wyszła „bąbelkowo”?
...
Witaj Ryszardzie i Ty szanowny Oglądaczu
Otóż bąbelków nie było. Ale po czterech godzinach całe powietrze z niej "zejszło". Czyli ona jest szczelna trochę. Muszę zbudować rybkarium. Pocięte pleksi już czeka.
Z ukłonami
Andrzej Korycki