Witam.
A oto postępy prac przy Alercie.
W dalszym ciągu "walczę" ze słoneczkami i "upinaniem" armat .
HMS Alert 1777
- Adam70
- Posty: 268
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Adam70
- Posty: 268
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Alert 1777
Witam.
Wszystkie armaty na swoich miejscach.
Trwają prace przy skręcaniu słoneczek.
Wszystkie armaty na swoich miejscach.
Trwają prace przy skręcaniu słoneczek.
Pozdrawiam Adam
- Adam70
- Posty: 268
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Alert 1777
Witam.
Powoli przygotowuje się do montowania masztów. Przeglądam rysunki jakie są w wycinance Shipyardu i w książce"Anatomy ....." Zauważyłem (moim zdaniem) pewną nieścisłość. Topgallant mast (1) raz jest z przodu Mainmastu (2) raz jest z tyłu. Może któryś z szanownych kolegów potrafił by mi wytłumaczyć czemu tak jest i która wersja jest prawidłowa. Serce podpowiada, że opracowanie "Anatomy...." jest bardziej dokładne.
Powoli przygotowuje się do montowania masztów. Przeglądam rysunki jakie są w wycinance Shipyardu i w książce"Anatomy ....." Zauważyłem (moim zdaniem) pewną nieścisłość. Topgallant mast (1) raz jest z przodu Mainmastu (2) raz jest z tyłu. Może któryś z szanownych kolegów potrafił by mi wytłumaczyć czemu tak jest i która wersja jest prawidłowa. Serce podpowiada, że opracowanie "Anatomy...." jest bardziej dokładne.
- Załączniki
-
- Wersja "Anatomy ....
- 003.jpg (35.54 KiB) Przejrzano 7945 razy
-
- Wersja "Anatomy ....
- 002.jpg (25.38 KiB) Przejrzano 7945 razy
-
- Wersja Shipyard
- 001.jpg (29.39 KiB) Przejrzano 7945 razy
Pozdrawiam Adam
- Kon_Bar
- Posty: 371
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Alert 1777
Adam70 pisze:[...] Topgallant mast (1) raz jest z przodu Mainmastu (2) raz jest z tyłu. Może któryś z szanownych kolegów potrafił by mi wytłumaczyć czemu tak jest i która wersja jest prawidłowa. Serce podpowiada, że opracowanie "Anatomy...." jest bardziej dokładne.
Adamie,
tak jak napisałem w mojej relacji problemem jest to, że kuter z opracowania Shipyardu ma takielunek zgodny z dyrektywami Admiralicji z 1785, podczas gdy Anatomia jest próbą odtworzenia takielunku założonego na Alercie w 1777. Zauważ różnice w ilości żagli i rej w tych opracowaniach. Jeżeli wybierzesz Anatomię, to powinieneś skorzystać z niej kompleksowo a nie tylko zmienić położenie stengi.
- Adam70
- Posty: 268
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Alert 1777
Witam.
Dziękuję za wyjaśnienie.
Od początku opieram się na "Anatomy ... wiec zostanę przy niej.
Prace nad Alertem przebiegają teraz dwuetapowo kadłub - maszty ( w zależności od nastroju).
Burty nabrały koloru, pojawiła się kotwica na sterburcie oraz kończę uzbrajać Alerta w falkonety. Jednocześnie pracuje nad masztem.
Dziękuję za wyjaśnienie.
Od początku opieram się na "Anatomy ... wiec zostanę przy niej.
Prace nad Alertem przebiegają teraz dwuetapowo kadłub - maszty ( w zależności od nastroju).
Burty nabrały koloru, pojawiła się kotwica na sterburcie oraz kończę uzbrajać Alerta w falkonety. Jednocześnie pracuje nad masztem.
Pozdrawiam Adam
- Adam70
- Posty: 268
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Alert 1777
Witam.
Prace nad kadłubem zakończone.
Teraz zostaje "tylko" praca z linkami
Znalazłem także nowe zastosowanie dla zszywaczy biurowych
Prace nad kadłubem zakończone.
Teraz zostaje "tylko" praca z linkami
Znalazłem także nowe zastosowanie dla zszywaczy biurowych
Pozdrawiam Adam
- Adam70
- Posty: 268
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Alert 1777
Witam.
Prace nad olinowaniem stałym zakończone.
Teraz pora na kolejny krok - wiązanie wyblinek.
Postaram się je wykonywać na wzór tych z książki Rigging Period Ship Models
PS. Alertcik ma swój domek co by się nie kurzyło na niego.
Prace nad olinowaniem stałym zakończone.
Teraz pora na kolejny krok - wiązanie wyblinek.
Postaram się je wykonywać na wzór tych z książki Rigging Period Ship Models
PS. Alertcik ma swój domek co by się nie kurzyło na niego.
Pozdrawiam Adam
- Adam70
- Posty: 268
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Alert 1777
Witam.
Na wstępie chciałem podziękować Andrzejowi Pierwszemu za wskazanie mi "defektu".
Linka już podciągnięta i na daną chwilę prezentuje się tak:
Prace nad wiązaniem wybinek poszły nadzwyczaj szybko - 2 popołudnia.
W swych zmaganiach dotarłem do etapu, w którym chciałbym zwrócić się do bardziej doświadczonych Kolegów szkutników z pytaniem - Czy uzbrajanie modelu w żagle lepiej jest zacząć od dziobu czy rufy ?? Jak po prostu będzie wygodniej i mniej problemow napotkam. Mam nadzieje, że szanownego grona nie uraziłem takim pytaniem.
Z wyrazami szacunku.
Na wstępie chciałem podziękować Andrzejowi Pierwszemu za wskazanie mi "defektu".
Linka już podciągnięta i na daną chwilę prezentuje się tak:
Prace nad wiązaniem wybinek poszły nadzwyczaj szybko - 2 popołudnia.
W swych zmaganiach dotarłem do etapu, w którym chciałbym zwrócić się do bardziej doświadczonych Kolegów szkutników z pytaniem - Czy uzbrajanie modelu w żagle lepiej jest zacząć od dziobu czy rufy ?? Jak po prostu będzie wygodniej i mniej problemow napotkam. Mam nadzieje, że szanownego grona nie uraziłem takim pytaniem.
Z wyrazami szacunku.
Pozdrawiam Adam
- Kazek
- Posty: 717
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Alert 1777
Adamie tu viewtopic.php?f=520&t=2951 opisałem co i jak poczytaj sobie .
Pozdrawiam Kazik
- Adam70
- Posty: 268
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: HMS Alert 1777
Witam
Kazimierzu, bardzo dziękuje .
Przeglądałem forum ale gdzieś umknął mi ten wątek.
Teraz będzie mi łatwiej co i jak z tymi żaglami.
Kazimierzu, bardzo dziękuje .
Przeglądałem forum ale gdzieś umknął mi ten wątek.
Teraz będzie mi łatwiej co i jak z tymi żaglami.
Pozdrawiam Adam