La Salamandre w skali 1:24

Opisy budowy jednostek żaglowych
Zablokowany
Awatar użytkownika
Jarcio
Posty: 93
Rejestracja: 17 lut 2011, 13:43

Re: La Salamandre w skali 1:24

Post autor: Jarcio »

Hm. Tadheus, a nie wydaje Ci się, że grubość tych listew powinna być odwrotna tzn. 6 mm od kilu a 3,5 mm przy pokładzie? Według mojej wiedzy, grubsze dechy były kładzione w części dennej i stopniowo ich grubośc była zmniejszana w kierunku pokładu. Ale oczywiście moja wiedza może być niekompletna ;)
Awatar użytkownika
tadheus
Posty: 0
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: La Salamandre w skali 1:24

Post autor: tadheus »

Jarcio,tak mam w planach. Poza tym część denna nie była narażona na pociski. Grubość poszycia w okolicach linii wodnej i pokładu spełniała w ówczesnych okrętach rolę pancerza.Zobacz to na przykładzie swojego modelu, tylko na podstawie jego dobrych planów.Będzie analogicznie,lub znacznie grubsze będzie poszycie zewnętrzne w tych miejscach.
Dołączam fragment przekroju kadłuba z widoczną grubością poszycia.
Załączniki
przekrój.JPG
grubość poszycia.JPG
Pozdrawiam, Paweł.
Awatar użytkownika
Jarcio
Posty: 93
Rejestracja: 17 lut 2011, 13:43

Re: La Salamandre w skali 1:24

Post autor: Jarcio »

W Victory było odwrotnie. Grube dechy były w części dennej i stopniowo zmniejszały swą grubość w kierunku pokładu. Jedyne grubsze deski powyżej linii wodnej znajdowały się na tzw. pasach wzmocnień. Widocznie Francuzi stosowali inne metody.
Awatar użytkownika
tadheus
Posty: 0
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: La Salamandre w skali 1:24

Post autor: tadheus »

Jarcio,sprawdzę tylko się dokopię do monografii Victory,ale wydaje mi się to mało prawdopodobne. Zamieszczam kopię kilku systemów układania poszycia i w każdym zwiększa swą grubość w kierunku linii wodnej.
Załączniki
006-cintones-de-jj-a-ro.jpg
Pozdrawiam, Paweł.
Awatar użytkownika
tadheus
Posty: 0
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: La Salamandre w skali 1:24

Post autor: tadheus »

Pozdrawiam, Paweł.
myszor
Posty: 1061
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: La Salamandre w skali 1:24

Post autor: myszor »

We Florku też zmniejsza się grubość w stronę stępki .
Na linii wodnej są najgrubsze .
Pozdrawiam . Andrzej :)

Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Awatar użytkownika
Jarcio
Posty: 93
Rejestracja: 17 lut 2011, 13:43

Re: La Salamandre w skali 1:24

Post autor: Jarcio »

Moje pytanie pojawiło się w związku z informacją, jaką znalazłem w książce Longridge'a, a która utkwiła mi w pamięci. W książce jest napisane cyt." The thickness of the bottom plank in first rate ships was 5 or 6 in. The thickness of the bottom plank diminished as it went up the ship's side to a minimum of 3 in. at the top" co dla mniej wtajemniczonych w j. angielskim oznacza w moim tłumaczeniu (które zaznaczam, może być wadliwe) - "grubość planek na dnie, w okrętach pierwszej rangi (do takich zaliczał się Victory) wynosiła od 5 do 6 cali. Grubość dennych planek zmniejszała się w miarę jak planki wznosiły się na burtach, aż do minimum 3 cali na samej górze burty." Jak widać w modelarstwie historycznym jest mnóstwo nie do końca pewnych informacji, stąd trudno uznać zawsze jedno źródło za niepodważalny autorytet. Skoro jednak z planów Salamandry tak wynika, to znaczy, że w tym okręcie, budowanym przez Ciebie na podstawie tych planów tak było.
Awatar użytkownika
tadheus
Posty: 0
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: La Salamandre w skali 1:24

Post autor: tadheus »

Jarcio, z racji tego, że mój angielski jest jaki jest nie podejmuję się tłumaczenia tego cytatu. Zapożyczyłem z angielskiej książki pt. Okręt 50-cio działowy oryginalną ikonografię, która ukazuje , że było podobnie jak we francuskich okrętach. Przynajmniej na zewnętrznym poszyciu.
Załączniki
20140802_172626_resized_1-2.jpg
Pozdrawiam, Paweł.
Awatar użytkownika
tadheus
Posty: 0
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: La Salamandre w skali 1:24

Post autor: tadheus »

Poszycie wewnętrzne w części rufowej ukończone. Na dziobie pozostało dociąć i dokleić po trzy niewielkie fragmenty na burtę. Następnie szlifowanie i dokończenie gwoździowania.
Załączniki
20140805_144758 (Kopiowanie).jpg
20140805_085543 (Kopiowanie).jpg
Pozdrawiam, Paweł.
Awatar użytkownika
tadheus
Posty: 0
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: La Salamandre w skali 1:24

Post autor: tadheus »

Dzisiaj ukończyłem układać poszycie wewnętrzne do wysokości pokładu.
Teraz czeka mnie gwoździowanie pozostałej części i szlifowanie całości. Niektóre klepki pod wpływem parzenia przed doginaniem zmieniły kolor na ciemniejszy.
Załączniki
20140808_123712_resized.jpg
20140808_123650_resized.jpg
20140808_123627_resized.jpg
Pozdrawiam, Paweł.
Zablokowany