Witam
Odnośnie forniru to polecam zajrzeć tutaj: http://www.zagloba.com.pl/ . Duży wybór , dostępne w pojedynczych " liściach" ( pasek forniru ok. 20 cm szerokości i ok 2 m długości). Ceny przystępne , a i przesyłka dobrze zabezpieczona przed połamaniem. Dobrze zadzwonić do nich i dowiedzieć się co i za ile.
Pozdrawiam Kuba
Mayflower , w.g Billing Boats 1:60
- jakmiz
- Posty: 116
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- ryszardb
- Posty: 170
- Rejestracja: 12 lip 2011, 11:36
- Lokalizacja: {"name":"Polska Gda\u0144sk","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Mayflower , w.g Billing Boats 1:60
Dłubię cierpliwie dalej. powoli to idzie ze względu na brak czasu. Tak jak radziliście zrobiłem wręgi nadburcia z brzozy


Poprawiam kadłub szpachlą , gdyż po oszlifowaniu do oryginalnych wręgów z zestawów , okazało się że są wgłębienia w miejscach wręgów


Najgorzej wyszło przejście poszycia w części dziobowej, ale jak widać naprawiam. Jednak zrobienie wręgów od początku na podstawie linii teoretycznych dało by lepszy wynik. Teraz zacznę deskować pokłady , a potem wrócę do kadłuba i jeszcze usunę przyklejone wcześniej ( zgodnie z instrukcją) listwy wzmacniające stępkę i stewy. Zrobię je od nowa z innego drewna .

Poprawiam kadłub szpachlą , gdyż po oszlifowaniu do oryginalnych wręgów z zestawów , okazało się że są wgłębienia w miejscach wręgów
Najgorzej wyszło przejście poszycia w części dziobowej, ale jak widać naprawiam. Jednak zrobienie wręgów od początku na podstawie linii teoretycznych dało by lepszy wynik. Teraz zacznę deskować pokłady , a potem wrócę do kadłuba i jeszcze usunę przyklejone wcześniej ( zgodnie z instrukcją) listwy wzmacniające stępkę i stewy. Zrobię je od nowa z innego drewna .


- Slawek Kromer
- Posty: 962
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: Mayflower , w.g Billing Boats 1:60
witaj
napisałeś
Poprawiam kadłub szpachlą , gdyż po oszlifowaniu do oryginalnych wręgów z zestawów , okazało się że są wgłębienia w miejscach wręgów
jeśli pozostały wgłębienia w miejscu wręg to znaczy że kadłub jest mało wyszlifowany i nie trzeba nakładać szpachli tylko szlifować aż wgłębienia znikną
napisałeś
Poprawiam kadłub szpachlą , gdyż po oszlifowaniu do oryginalnych wręgów z zestawów , okazało się że są wgłębienia w miejscach wręgów
jeśli pozostały wgłębienia w miejscu wręg to znaczy że kadłub jest mało wyszlifowany i nie trzeba nakładać szpachli tylko szlifować aż wgłębienia znikną
- ryszardb
- Posty: 170
- Rejestracja: 12 lip 2011, 11:36
- Lokalizacja: {"name":"Polska Gda\u0144sk","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Mayflower , w.g Billing Boats 1:60
Chyba źle to określiłem - to są duże wgłębienia (zapadnięcia) w stosunku do sąsiednich wręgów

Co ciekawe występuje to po obydwu burtach, czyli tak jak by wręg był za wąski w stosunku do linii teoretycznych kadłuba

Co ciekawe występuje to po obydwu burtach, czyli tak jak by wręg był za wąski w stosunku do linii teoretycznych kadłuba

- ryszardb
- Posty: 170
- Rejestracja: 12 lip 2011, 11:36
- Lokalizacja: {"name":"Polska Gda\u0144sk","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Mayflower , w.g Billing Boats 1:60
Długo trwało , ale w końcu pokład główny pokryłem klepkami.
Najpierw skleiłem "przyrządzik" do cięcia deseczek

i do wyrównania listewek z zestawu na wysokość 3mm.

takie listwy są też w zestawie

No i tak to wyszło. Kleiłem Bucikiem , grzbiety czernione flamastrem po uprzednim zabezpieczeniu klejem UHU COLL



Jak to teraz zakonserwować ? Do tej pory robiłem pokłady ze sklejki o,4 mm i konserwowałem lakierem bezbarwnym matem lub " Varnish Mattem " kupowanym w sklepie dla plastyków.
Najpierw skleiłem "przyrządzik" do cięcia deseczek
i do wyrównania listewek z zestawu na wysokość 3mm.
takie listwy są też w zestawie
No i tak to wyszło. Kleiłem Bucikiem , grzbiety czernione flamastrem po uprzednim zabezpieczeniu klejem UHU COLL
Jak to teraz zakonserwować ? Do tej pory robiłem pokłady ze sklejki o,4 mm i konserwowałem lakierem bezbarwnym matem lub " Varnish Mattem " kupowanym w sklepie dla plastyków.

- Karrex
- Posty: 1194
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Mayflower, wg Billing Boats 1:60
Witaj.
Lakier (oprócz nitro
) i werniksy (na bazie oleju - naturalne jak np. werniks damarowy) nie powinny wejść w reakcję z markerem (który jest na bazie nitro). Ostatnio jeden z kolegów pomalował pokład (z imitacją uszczelnienia zrobiony markerem) Kaponem i niestety uzyskał kilka baboli - Kapon rozpuścił marker i zabrudził deskowanie.
Niestety są też werniksy na bazie chemii i tu może być różnie.
Radzę przed lakierowaniem (werniksowaniem) zrobić próbkę na ścinkach.
ryszardb pisze:konserwowałem lakierem bezbarwnym matem lub "Varnish Mattem" kupowanym w sklepie dla plastyków.
...
Lakier (oprócz nitro

Niestety są też werniksy na bazie chemii i tu może być różnie.
Radzę przed lakierowaniem (werniksowaniem) zrobić próbkę na ścinkach.
Pozdrawiam
Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Pozłotnictwo

Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Pozłotnictwo

- ryszardb
- Posty: 170
- Rejestracja: 12 lip 2011, 11:36
- Lokalizacja: {"name":"Polska Gda\u0144sk","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Mayflower , w.g Billing Boats 1:60
Ten Varnish którego używam jest do farb akwarelowych. Ale dobrze że zwróciłeś mi uwagę. Poprzednio robiłem pakuły zawsze z nici i nie było problemu z rozpuszczaniem przez klej czy przez lakier. Skusiłem się na flamaster i teraz troszkę żałuję . Mimo wszystko troszkę się rozpuszcza pod wpływem kleju, no ale deski przez to będą wyraźniejsze.
Teraz tylko kołki - te zrobię z wykałaczek. Otwory 0,5 mm.
Teraz tylko kołki - te zrobię z wykałaczek. Otwory 0,5 mm.

- ryszardb
- Posty: 170
- Rejestracja: 12 lip 2011, 11:36
- Lokalizacja: {"name":"Polska Gda\u0144sk","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Mayflower , w.g Billing Boats 1:60
Pokłady dziobówki i rufowy już oplankowane .Wszystkie pokłady pociągnięte varnishem. Po polakierowaniu zacząłem wiercić wiertełkiem fi 0.5 mm pokład główny. Na pokładzie głównym zacząłem wstawiać kołki .



- ryszardb
- Posty: 170
- Rejestracja: 12 lip 2011, 11:36
- Lokalizacja: {"name":"Polska Gda\u0144sk","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Mayflower , w.g Billing Boats 1:60
Długo się nie pokazywałem z braku czasu, ale przy modelu dłubię , powolutku ale do przodu.
Ponieważ przez luk w pokładzie głównym będzie widać wnętrze modelu ( mimo gretingów) , ze sklejki (0,3 mm) rysowanej ołówkiem zrobiłem kawałek pokładu działowego ( producent nie przewiduje takowego) . Pociąłem go na dwie części i wmontowałem w środku kadłuba.

wziąłem się za tylną ściankę dziobówki. Ścianka pokryta listewkami z lipy zrobionymi własnoręcznie na przeze mnie wykonanej na piłce. Grubość listewek 0,7 mm


dorobiłem też drzwi podwójne ze sklejki z naklejonymi listewkami. Środkowe listwy są nieco wyższe od pozostałych

Zawiasy drzwi dorobiłem z wieka puszki po śledziach (dobre były). Blaszka jest cienka i dobrze się wycina i formuje. Najpierw na stronie spodniej malowałem czarnym flamastrem grubą linię , co pozwalało widzieć mi kreseczkę rysika. Po wycięciu blaszek opaliłem je nad gazem ( uwaga : chwila nieuwagi i blaszka Al się topi). Klamki drzwi z wygiętych wyżarzanych szpilek , osie zawiasów też.



Ponieważ przez luk w pokładzie głównym będzie widać wnętrze modelu ( mimo gretingów) , ze sklejki (0,3 mm) rysowanej ołówkiem zrobiłem kawałek pokładu działowego ( producent nie przewiduje takowego) . Pociąłem go na dwie części i wmontowałem w środku kadłuba.
wziąłem się za tylną ściankę dziobówki. Ścianka pokryta listewkami z lipy zrobionymi własnoręcznie na przeze mnie wykonanej na piłce. Grubość listewek 0,7 mm
dorobiłem też drzwi podwójne ze sklejki z naklejonymi listewkami. Środkowe listwy są nieco wyższe od pozostałych
Zawiasy drzwi dorobiłem z wieka puszki po śledziach (dobre były). Blaszka jest cienka i dobrze się wycina i formuje. Najpierw na stronie spodniej malowałem czarnym flamastrem grubą linię , co pozwalało widzieć mi kreseczkę rysika. Po wycięciu blaszek opaliłem je nad gazem ( uwaga : chwila nieuwagi i blaszka Al się topi). Klamki drzwi z wygiętych wyżarzanych szpilek , osie zawiasów też.
- ryszardb
- Posty: 170
- Rejestracja: 12 lip 2011, 11:36
- Lokalizacja: {"name":"Polska Gda\u0144sk","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Mayflower , w.g Billing Boats 1:60
Drzwi zamontowane

Zrobiony kabestan, którego i tak nie będzie widać w całości , gdyż przykrywa go pokład górny





Zrobiony kabestan, którego i tak nie będzie widać w całości , gdyż przykrywa go pokład górny