Uważnie czytam każdy Twój wpis i modelik wychodzi naprawdę ładnie pomimo kilku błędów jakie wychwyciłeś.
Tak sobie rozmyślam jakby to wychodziło gdyby ostatnią warstwę pokrycia zrobić z forniru
Luger Le Coureur 1776 (zestaw Shipyard)
- mirek
- Posty: 1879
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Le Coureur (Shipyard)
Pozdrawiam Mirek Rybus
- JurekBin
- Posty: 1541
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
O:Le Coureur (Shipyard)
Bardzo ciekawa i pouczająca relacja!
Mam tylko jedną prośbę, jak mało udzielający się admin... abyś troszkę jeszcze zmniejszał zdjęcia. Sporo osób korzysta z mniejszej rozdzielczości i wówczas strona rozjeżdża się na boki.
Jeśli chodzi o samego Le Coureur'a. To muszę przyznać, że jestem zaskoczony błędami i takim pokładem. Jestem przekonany, że Shipyard czyta tę relację również, i może któregoś dnia się ustosunkuje :)
Mam tylko jedną prośbę, jak mało udzielający się admin... abyś troszkę jeszcze zmniejszał zdjęcia. Sporo osób korzysta z mniejszej rozdzielczości i wówczas strona rozjeżdża się na boki.
Jeśli chodzi o samego Le Coureur'a. To muszę przyznać, że jestem zaskoczony błędami i takim pokładem. Jestem przekonany, że Shipyard czyta tę relację również, i może któregoś dnia się ustosunkuje :)
- stefan
- Posty: 1155
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Le Coureur (Shipyard)
Kon_Bar napisał:
Spoko, spoko:) kibiców jest na pewno wielu:)
Kolejny wpis po ukończeniu 2-go poszycia (więc odpoczniecie trochę od tego monologu w jaki zamienia się ta relacja :dry: )
Spoko, spoko:) kibiców jest na pewno wielu:)
- antosiek
- Posty: 468
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Le Coureur (Shipyard)
Słuchanie w skupieniu też jest sztuką.
Dawaj dalej. Czytamy.
Dawaj dalej. Czytamy.
- Kon_Bar
- Posty: 371
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Le Coureur (Shipyard)
mirek napisał:
Przez chwilę myślałem o tym, ale jest już na późno :(
Musiałbym pokryć pokład i zerwać nadburcia.
Inaczej wyglądałoby to nieszczególnie :whistle:
No i nie mógłbym się "spełniać artystycznie" malując listwy B)
Inna sprawa, że cały czas jeszcze myślę nad przeprojektowaniem trzeciego poszycia - jego dolna część składa się w zestawie z 14-tu listew o szerokości +/- 4-4,5 mm (tyle będzie wystawać spod poprzedniej listwy; trzecie poszycie jest zakładkowe). Z grafik na stronie Ancre wychodzi mi, że dno powinno być poszyte 23-24 listwami (+/- 3 mm szerokości). Jeżeli dodać do tego fakt, że poszycie dna/burt powinno być (chyba?) +/- podobnej szerokości jak pokład (ok. 3 mm) to wszystko wskazuje na to, że burty powinny być nieco inne. Tylko nie mam pomysłu jak zaprojektować te planki :S i boję się, że ostateczny wygląd będzie dużo gorszy niż gdybym wykorzystał oryginalne.
JurekBin
Myślę, że o ile w przypadku pokładów mamy do czynienia ze zwykłą niedokładnością (copy/paste) to w przypadku poszycia burt Shipyard musiał wybierać pomiędzy realizmem a ekonomią. Wycięcie laserem 14 a 24 listew to jednak spora różnica i mogłaby podnieść koszt zestawu (20, 50 a może 80) PLN. Przecież te zestawy nie są dla starych wilków szkutnictwa (jak Wy) tylko dla początkujących / nie mających czasu (jak ja).
Czasami jestem ciekaw czy model z wycinanki (tu duuuuża fotka okładki) mimo iż w skali 1/96 nie jest opracowany dokładniej. Może jest z innego okresu (widać białe dno, w moim ma być w kolorze naturalnym; mam złudzenie, że otwory artyleryjskie są w pełni obramowane, itd.) ale trochę mi szkoda 60-70 PLN na wycinankę, którą odłożę na półkę. W każdym razie nie ma co dłużej rozwodzić się nad problemem - tu gdzie uznam, że sobie poradzę spróbuję nieco zwaloryzować model. W trudniejszych miejscach (jak wspomniane wyżej 3-cie poszycie) pewnie pozostanę przy gotowych częściach.
Dziękuję za wszystkie miłe głosy :laugh: - czasami po prostu trzeba wiedzieć, czy brak wpisów nie świadczy o tworzeniu "do szuflady" :dry:
Tak sobie rozmyślam jakby to wychodziło gdyby ostatnią warstwę pokrycia zrobić z forniru
Przez chwilę myślałem o tym, ale jest już na późno :(
Musiałbym pokryć pokład i zerwać nadburcia.
Inaczej wyglądałoby to nieszczególnie :whistle:
No i nie mógłbym się "spełniać artystycznie" malując listwy B)
Inna sprawa, że cały czas jeszcze myślę nad przeprojektowaniem trzeciego poszycia - jego dolna część składa się w zestawie z 14-tu listew o szerokości +/- 4-4,5 mm (tyle będzie wystawać spod poprzedniej listwy; trzecie poszycie jest zakładkowe). Z grafik na stronie Ancre wychodzi mi, że dno powinno być poszyte 23-24 listwami (+/- 3 mm szerokości). Jeżeli dodać do tego fakt, że poszycie dna/burt powinno być (chyba?) +/- podobnej szerokości jak pokład (ok. 3 mm) to wszystko wskazuje na to, że burty powinny być nieco inne. Tylko nie mam pomysłu jak zaprojektować te planki :S i boję się, że ostateczny wygląd będzie dużo gorszy niż gdybym wykorzystał oryginalne.
JurekBin
Jeśli chodzi o samego Le Coureur'a. To muszę przyznać, że jestem zaskoczony błędami i takim pokładem. Jestem przekonany, że Shipyard czyta tę relację również, i może któregoś dnia się ustosunkuje :)
Myślę, że o ile w przypadku pokładów mamy do czynienia ze zwykłą niedokładnością (copy/paste) to w przypadku poszycia burt Shipyard musiał wybierać pomiędzy realizmem a ekonomią. Wycięcie laserem 14 a 24 listew to jednak spora różnica i mogłaby podnieść koszt zestawu (20, 50 a może 80) PLN. Przecież te zestawy nie są dla starych wilków szkutnictwa (jak Wy) tylko dla początkujących / nie mających czasu (jak ja).
Czasami jestem ciekaw czy model z wycinanki (tu duuuuża fotka okładki) mimo iż w skali 1/96 nie jest opracowany dokładniej. Może jest z innego okresu (widać białe dno, w moim ma być w kolorze naturalnym; mam złudzenie, że otwory artyleryjskie są w pełni obramowane, itd.) ale trochę mi szkoda 60-70 PLN na wycinankę, którą odłożę na półkę. W każdym razie nie ma co dłużej rozwodzić się nad problemem - tu gdzie uznam, że sobie poradzę spróbuję nieco zwaloryzować model. W trudniejszych miejscach (jak wspomniane wyżej 3-cie poszycie) pewnie pozostanę przy gotowych częściach.
Dziękuję za wszystkie miłe głosy :laugh: - czasami po prostu trzeba wiedzieć, czy brak wpisów nie świadczy o tworzeniu "do szuflady" :dry:
- mirek
- Posty: 1879
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Le Coureur (Shipyard)
Do szuflady nie tworzysz :) sam sobie zobacz masz ponad 1100 odsłon a to o czymś świadczy.
Pozdrawiam Mirek Rybus
- Kon_Bar
- Posty: 371
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Le Coureur (Shipyard)
Wreszcie miałem chwilę aby posiedzieć nad kadłubem :)
Drugie poszycie jest już położone. Ponieważ nie do końca byłem zadowolony z krzywizn "pociągnąłem" je rozrzedzonym pomarańczowym (ot tak, aby widzieć gdzie się ściera karton) i przeszlifowałem kadłub najpierw 400-ką a potem 800-ką. Jak widać były miejsca wymagające dopieszczenia :)
Z ciekawszych informacji - niedługo na forum powinna pojawić się druga relacja z budowy tego modelu. Zapowiedziała ją Marta, która ukończyła już Alerta :woohoo:
Drugie poszycie jest już położone. Ponieważ nie do końca byłem zadowolony z krzywizn "pociągnąłem" je rozrzedzonym pomarańczowym (ot tak, aby widzieć gdzie się ściera karton) i przeszlifowałem kadłub najpierw 400-ką a potem 800-ką. Jak widać były miejsca wymagające dopieszczenia :)

Z ciekawszych informacji - niedługo na forum powinna pojawić się druga relacja z budowy tego modelu. Zapowiedziała ją Marta, która ukończyła już Alerta :woohoo:
- mirek
- Posty: 1879
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Le Coureur (Shipyard)
Oj to teraz się będzie działo :woohoo:
Dwa takie same modele i to z tego samego wydawnictwa!!
zapowiadają sie wspaniałe relacje , a ile się będzie można nauczyć :)
Konrad, Marta chyba cię mocno będzie dopingować a Ty ją ;)
Dwa takie same modele i to z tego samego wydawnictwa!!
zapowiadają sie wspaniałe relacje , a ile się będzie można nauczyć :)
Konrad, Marta chyba cię mocno będzie dopingować a Ty ją ;)
Pozdrawiam Mirek Rybus
- Kon_Bar
- Posty: 371
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Le Coureur (Shipyard)
mirek napisał:
Za Martę nie mogę się wypowiadać, ale ja ją będę dopingował na 100% :)
Wcale nie dziwię się, że postanowiła zbudować "parkę" - w końcu to logiczna kontynuacja :D
Jedno, co mogę powiedzieć to to, że raczej nie dogonię jej w pracach (Marta zapowiedziała wodowanie przed końcem tego roku, ja muszę uważać, aby nie skończyć pod koniec kolejnego :S )
Żeby nie było, że nic nie robiłem w nocy ;) - pomalowałem wszystkie listwy trzeciego poszycia (tak, tak - zdecydowałem się robić jak w zestawie). Każda była malowana osobno i mam nadzieję, że po sklejeniu będą wyglądały podobnie ale nie tak samo :)
Zapomniałbym. W "Menu głównym" jest literówka: Historia żaglugi
Konrad, Marta chyba cię mocno będzie dopingować a Ty ją ;)
Za Martę nie mogę się wypowiadać, ale ja ją będę dopingował na 100% :)
Wcale nie dziwię się, że postanowiła zbudować "parkę" - w końcu to logiczna kontynuacja :D
Jedno, co mogę powiedzieć to to, że raczej nie dogonię jej w pracach (Marta zapowiedziała wodowanie przed końcem tego roku, ja muszę uważać, aby nie skończyć pod koniec kolejnego :S )
Żeby nie było, że nic nie robiłem w nocy ;) - pomalowałem wszystkie listwy trzeciego poszycia (tak, tak - zdecydowałem się robić jak w zestawie). Każda była malowana osobno i mam nadzieję, że po sklejeniu będą wyglądały podobnie ale nie tak samo :)

Zapomniałbym. W "Menu głównym" jest literówka: Historia żaglugi
- mirek
- Posty: 1879
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Le Coureur (Shipyard)
Kurcze aż się prosi aby to zrobić z forniru, Może ktoś się skusi na taka waloryzację zestawu.
Nie chcę być źle zrozumiany , ale Romek mógłby się pokusić na taki zestaw i zastąpić karton fornirem tam gdzie się da :whistle:
Było by to moim zdanie bardzo ciekawe wyzwanie
Nie chcę być źle zrozumiany , ale Romek mógłby się pokusić na taki zestaw i zastąpić karton fornirem tam gdzie się da :whistle:
Było by to moim zdanie bardzo ciekawe wyzwanie
Pozdrawiam Mirek Rybus