Witaj
A może warto zastanowić się nad zmianą zasilania i zastosować pakiety
akumulatorów o napięciu 7,2V. Silniki i pakiety na to napięcie są łatwo dostępne,
bo jest to standartowe napięcie w modelach aut RC. Do tego dochodzi większa
dostępność regulatorów.
Ale trzeba by dokładnie przeliczyć czy przyniesie to zysk wagowy zestawu.
Pozdrawiam.
Wielozadaniowy kuter klasy DARK
- Irek350
- Posty: 137
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Pozna\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
- ryszardw
- Posty: 922
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK
Mnie też spotkała taka niespodzianka .Kadłub szacowałem na max 1kg.I tyle by ważył.Po szpachlowaniu i malowaniu waży 2,1 kg.Widzę że nie skończyłeś szpachlowania i malowania kadłuba.Może Cię spotkać następna niespodzianka.Szansa jest w zmianie napędu na 7,2V .Dasz aku 6V i pojemność masz 2x większą w por do 12V.R.
- Tomasz_D
- Posty: 558
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK
Darku a ile długości ma Twój kadłub ? Na fotkach wydaje się duży, aż dziw bierze że ma tak małą wyporność. Mój przy długości 92 cm ma ponad 10 kilo wyporności, oprócz wszystkich mechanizmów musiałem wsypać kilka kilogramów śrutu do wiatrówki ;)
- Darek05
- Posty: 60
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK
Kadłub mierzy 96 cm, tylko problem leży w nisko umieszczonej linii wodnej która jest w 1/3 wysokości kadłuba.
Przemyślę to rozwiązanie :unsure: jak nic innego nie pomoże.
Mnie też spotkała taka niespodzianka .Kadłub szacowałem na max 1kg.I tyle by ważył.Po szpachlowaniu i malowaniu waży 2,1 kg.Widzę że nie skończyłeś szpachlowania i malowania kadłuba.Może Cię spotkać następna niespodzianka.Szansa jest w zmianie napędu na 7,2V .Dasz aku 6V i pojemność masz 2x większą w por do 12V.R.
Przemyślę to rozwiązanie :unsure: jak nic innego nie pomoże.
Pozdrawiam Darek
- Darek05
- Posty: 60
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK
Dzisiaj skończyłem wsadzać kolejne elementy napędu, typu Serwa, płetwa, stery, itp. no i kadłub zanurzył się o kolejne 5 mm, nie mam wyjścia gdzieś muszę zaoszczędzić na wadze, i od razu mam prośbę czy ktoś może mi zważyć, jeżeli taka możliwość oczywiście istnieje ile waży silnik 600 na 8V szczotkowy, a najlepiej z przekładnia modelarską Np. MP Jet, nie chcę pochopnie wydać kasy na wymianę napędu, a tylko tutaj mam możliwość obniżenia wagi.:unsure:
Pozdrawiam Darek
- Andrzej1
- Posty: 1568
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}
O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK
Witaj
Oto pudło i jego silnik ?.
Wbrew temu co na pudełku, waga mówi 215 G.
Chyba, żeby w pudełku była inna cholera - tu nie ma pewności.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
Oto pudło i jego silnik ?.



Wbrew temu co na pudełku, waga mówi 215 G.
Chyba, żeby w pudełku była inna cholera - tu nie ma pewności.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
- ericccmad
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK
Pozdrowienia piękny model .Mam pytanie może mi ktoś z kolegów podpowie buduję model riva aquarama ma długość 120 cm i zastanawiam się nad napędem mam tylko jedną śrubę i jaki użyć silnik żeby ta łódeczka pośmigała mam silnik od wkrętarki akumulatorowej ogromny jego wymiary to 70 na 42mm średnica wałka to 5 mm zasilanie 12v czy do zasilania takiego silnika przez regulator można użyć akumulatora żelowego np.12v 7 Ah czy nie zniszczę regulatora to jest mój pierwszy model pływający z góry dziękuję.
- rychenko
- Posty: 681
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK
Luknij :) ericccmad na moją relację z budowy H-300 tam wykorzystuję do napędu silnik 12V i całą resztę która cię interesuje.
Pozdrawiam Ryszard
- Darek05
- Posty: 60
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK
:) Kolejne Cześć
W dniu wczorajszym udało mi się uruchomić regulator i przetestować działanie na zamontowanych silnikach w modelu, jak zwykle na początku uruchomienie nie obyło się bez problemów, przy pierwszej próbie zorientowałem się że przewody sygnałowe które łączą płytkę procesora z płytką tranzystorów mocy polutowałem nie tam gdzie trzeba, i wydawało mi się że w wyniku tego procek jest do wywalenia, naprawiłem błędy połączeń, zaprogramowałem rezerwowy procek i przeprowadziłem kolejny test, który wniósł tylko tyle że regulator zaczął reagować na wychylenie drążków w aparaturze, lecz silniki nadal nie reagowały, tzn. było tam coś, objawiało się tym że przy niewielkim, delikatnym wychyleniu drążka silnik wydawał z siebie pisk i zaraz potem milkł, natomiast na reglerze zapalała się czerwona kontrolka wskazująca jakiś stan awaryjny.
Udało mi się znaleźć winowajcę którym okazał się termistor zabezpieczenia termicznego, rozłączyłem połączenie z prockiem i nareszcie silniki ruszyły.
Zabawa była tak fajna że przetestowałem wszystkie funkcje regla włącznie z sygnalizacją rozładowania akumulatora.
Dzisiaj natomiast znalazłem kolejny błąd, którego usunięcie przywróciło regulatorowi funkcję zabezpieczenia termicznego, podczas lutowania kabli zwarłem cyną końcówki termistora i stąd procek otrzymywał zafałszowaną informacje o przeciążeniu regla. (A pod lupą sprawdzałem każdy lut !)
Regulator prezentuje jeszcze tak , ale dorobię mu jakąś obudowę.
PŁYWANIE planuję w sobotę lub niedzielę, do tego czasu zostało mi tylko zamocować kabelki w kadłubie.
[img]%20[img]http://images47.fotosik.pl/186/626cccfe5d8a31b1m.jpg[/img]
W dniu wczorajszym udało mi się uruchomić regulator i przetestować działanie na zamontowanych silnikach w modelu, jak zwykle na początku uruchomienie nie obyło się bez problemów, przy pierwszej próbie zorientowałem się że przewody sygnałowe które łączą płytkę procesora z płytką tranzystorów mocy polutowałem nie tam gdzie trzeba, i wydawało mi się że w wyniku tego procek jest do wywalenia, naprawiłem błędy połączeń, zaprogramowałem rezerwowy procek i przeprowadziłem kolejny test, który wniósł tylko tyle że regulator zaczął reagować na wychylenie drążków w aparaturze, lecz silniki nadal nie reagowały, tzn. było tam coś, objawiało się tym że przy niewielkim, delikatnym wychyleniu drążka silnik wydawał z siebie pisk i zaraz potem milkł, natomiast na reglerze zapalała się czerwona kontrolka wskazująca jakiś stan awaryjny.
Udało mi się znaleźć winowajcę którym okazał się termistor zabezpieczenia termicznego, rozłączyłem połączenie z prockiem i nareszcie silniki ruszyły.
Zabawa była tak fajna że przetestowałem wszystkie funkcje regla włącznie z sygnalizacją rozładowania akumulatora.
Dzisiaj natomiast znalazłem kolejny błąd, którego usunięcie przywróciło regulatorowi funkcję zabezpieczenia termicznego, podczas lutowania kabli zwarłem cyną końcówki termistora i stąd procek otrzymywał zafałszowaną informacje o przeciążeniu regla. (A pod lupą sprawdzałem każdy lut !)
Regulator prezentuje jeszcze tak , ale dorobię mu jakąś obudowę.
PŁYWANIE planuję w sobotę lub niedzielę, do tego czasu zostało mi tylko zamocować kabelki w kadłubie.
[img]%20[img]http://images47.fotosik.pl/186/626cccfe5d8a31b1m.jpg[/img]
Pozdrawiam Darek
- ericccmad
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK
drogi kolego co to za regulator to jakaś własnoróbka widać bardzo mnie to interesuje.
Uruchomiłem nie dawno swój regulator jest fantastyczny na dwa silniki na każdy 40 A jedyna w nim wada że wymaga serwa które porusza potenciometr . Jak rozwiązałeś sprawę chłodzenia powietrze czy woda myślę nad wklejeniem w dno blachy aluminiowej by jedna strona dotykała wody a od wewnątrz zamontowanie tranzystorów co o tym myślisz . A twój model jest super
Uruchomiłem nie dawno swój regulator jest fantastyczny na dwa silniki na każdy 40 A jedyna w nim wada że wymaga serwa które porusza potenciometr . Jak rozwiązałeś sprawę chłodzenia powietrze czy woda myślę nad wklejeniem w dno blachy aluminiowej by jedna strona dotykała wody a od wewnątrz zamontowanie tranzystorów co o tym myślisz . A twój model jest super