Witam
Sprawa rozstawów wałów została już rozwiązana a wymiary ustalone na podstawie linii teoretycznych kadłuba.
"STRAŻAK-3"
- rychenko
- Posty: 681
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:\"Strażak -3\"
Witam
Prace przy Strażaku-3 powoli bo powoli ale postępują zostały wklejone dławice oraz podpory wałów ,całość wklejona na żywicę epoksydową , przy okazji lutowania wsporników miałem okazję wypróbować mój nowy nabytek czyli palnik gazowy Dremel Versatip byłem mile zaskoczony łatwością lutowania , beż problemów nagrzewa nawet spore elementy a luty twarde srebrem drobnych elementów tez nie sprawiają problemów .
Ps. Andrzejku pręty na wały super!!!!

Prace przy Strażaku-3 powoli bo powoli ale postępują zostały wklejone dławice oraz podpory wałów ,całość wklejona na żywicę epoksydową , przy okazji lutowania wsporników miałem okazję wypróbować mój nowy nabytek czyli palnik gazowy Dremel Versatip byłem mile zaskoczony łatwością lutowania , beż problemów nagrzewa nawet spore elementy a luty twarde srebrem drobnych elementów tez nie sprawiają problemów .
Ps. Andrzejku pręty na wały super!!!!



Pozdrawiam Ryszard
- ryszardw
- Posty: 922
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:\"Strażak -3\"
Czy to znaczy ze wały i dławice robiłeś sam.Wał wygląda mi na ciągnioną srebrzankę .Czy wał będziesz gwintował pod śruby .Gwintowanie pręta narzynką przeważnie kończy się biciem osiowym.R.
- rychenko
- Posty: 681
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:\"Strażak -3\"
Rysiek dławice są kupne dotoczyłem tylko wsporniki do wałów i ta stożkową część którą są zakończone dławice ,a wały są z pręta ze stali nierdzewnej i masz rację z tym gwintowaniem będzie na pewno ciężko ale wały mam póki co dłuższe więc jak nie wyjdzie gwintowanie to będę miał jeszcze możliwość kolejnych prób :P
Pozdrawiam Ryszard
- Jarek
- Posty: 537
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O: \"Strażak-3\"
ryszardw napisał:
Ręcznie tak.
A jakby gwintować na tokarce ? Wał w uchwyt, a na koniku zamiast kła uchwyt z narzynką ?
..... .Czy wał będziesz gwintował pod śruby .Gwintowanie pręta narzynką przeważnie kończy się biciem osiowym.R.
Ręcznie tak.
A jakby gwintować na tokarce ? Wał w uchwyt, a na koniku zamiast kła uchwyt z narzynką ?
- rychenko
- Posty: 681
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O: "Strażak-3"
Witam
Prace przy kadłubie Strazaka-3 posunęły się trochę do przodu został zrobiony pokład z polistyrenu 2,5mm w pokładzie na rufie jest otwór rewizyjny do mechanizmu sterów który zostanie później zaklejony i zaszpachlowany , zostały wklejone dławice sterów oraz rury do łańcuchów kotwicznych , do nadburcia od wewnątrz wkleiłem 0,5mm polistyren aby nie bawić się w szpachlowanie ale też aby montowane ,przyklejane w następnym etapie wsporniki dobrze się trzymały a do szpachlowanej powierzchni jak wiadomo nie bardzo chce cokolwiek trzymać w sposób wystarczający, została też wklejona odbojnica wokół kadłuba całość jest oczywiście jeszcze w stanie „surowym” i wymaga szpachlowania szlifowania i tak do skutku(: .Następnym etapem gdy już nadburcie i pokład będą w stanie zadowalającym zrobienie na górnej krawędzi nadburcia rantu 4mm ale to jeszcze trochę potrwa zanim do tego dojdę:P
Ps. Nadal poszukuję zdjęć oryginalnej jednostki albo bliźniaczych ,jeśli ktoś posiada takowe zdjęcia byłbym wdzięczny

Prace przy kadłubie Strazaka-3 posunęły się trochę do przodu został zrobiony pokład z polistyrenu 2,5mm w pokładzie na rufie jest otwór rewizyjny do mechanizmu sterów który zostanie później zaklejony i zaszpachlowany , zostały wklejone dławice sterów oraz rury do łańcuchów kotwicznych , do nadburcia od wewnątrz wkleiłem 0,5mm polistyren aby nie bawić się w szpachlowanie ale też aby montowane ,przyklejane w następnym etapie wsporniki dobrze się trzymały a do szpachlowanej powierzchni jak wiadomo nie bardzo chce cokolwiek trzymać w sposób wystarczający, została też wklejona odbojnica wokół kadłuba całość jest oczywiście jeszcze w stanie „surowym” i wymaga szpachlowania szlifowania i tak do skutku(: .Następnym etapem gdy już nadburcie i pokład będą w stanie zadowalającym zrobienie na górnej krawędzi nadburcia rantu 4mm ale to jeszcze trochę potrwa zanim do tego dojdę:P
Ps. Nadal poszukuję zdjęć oryginalnej jednostki albo bliźniaczych ,jeśli ktoś posiada takowe zdjęcia byłbym wdzięczny





Pozdrawiam Ryszard
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O: \"Strażak-3\"
Witaj . Zapowiada się fajny model . To musi być duża skala . Obiecuje sobie że zabiorę się kiedyś za budowę holownika „KIRCHWERDER” { może po Willemie} . Myślę że będę mógł liczyć na Twoją pomoc i fachowe porady . Fajnie się prezentuje . W tej skali to na pewno zrobisz każdy detal . Będę śledził Twoją relacje . Powodzenia .:)
Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
- rychenko
- Posty: 681
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O: \"Strażak-3\"
Skala 1:25 faktycznie daje duże możliwości aby detale były w miarę dobrze oddane a jest ich na tej jednostce sporo ale jak mi to wyjdzie czas pokarze a Wy ocenicie:P
Pozdrawiam Ryszard
- grzegorz75
- Posty: 674
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O: \"Strażak-3\"
Rychu Ochódzki :-) Ridżu !!! :-) Jak robiłeś otwory spływowe w nadburciu ?
http://www.iik.suzuki.pl/
- rychenko
- Posty: 681
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O: \"Strażak-3\"
Grisza:P mój kamracie najpierw wywierciłem po otworku 4mm a później frezami dentystycznymi ,zrobiłem sobie szablonie jednego otworu i tak długo piłowałem aż był zgodny z tym szablonem i tak 20 razy bo tyle jest tych otworów na zdjęciach wyglądają może jakby były nie dokładnie doszlifowane ale jak szpachlowałem to trochę szpachlu się dostało i trzeba to doszlifować teraz


Pozdrawiam Ryszard