Ciąg dalszy moich zmagań z materią:
Burty poszyte. Tu brakuje jeszcze joggle panek.




A tu kadłub po wstępnym szlifowaniu... Na razie połowy. To stan sprzed kilku dni.
Obecnie kadłub jest przeszlifowany w całości - zostało jeszcze kilka poprawek,
zamieszczę zdjęcia jak zrobię go "na gotowo"



Teraz kolej na dalsze części.
Chcę zamknąć podwodną część kadłuba więc czas na stewy oraz kil.
W trakcie analizy planów doszedłem do wniosku, że rysunek zawieszenia steru
jest bardzo uproszczony. W takim ujęciu ster nie obracał by się w osi okrągłego otworu w pokładzie,
tylko w szczelinie w kształcie półksiężyca... Zacząłem więc grzebać i wygrzebałem to:

Rysunek pochodzi z książki W.H. Curtisa "The elements of wood ship construction" ,
wydanej po raz pierwszy w 1884 r - czyli jest równolatką K&M.
Po przerobieniu na potrzeby i skalę K&M stewa rufowa (stern post)
oraz płetwa sterowa wyglądały by tak:


A tu efekty w 3D:
stewa -




płetwa steru -




w komplecie (brakuje zawias, ale to później) -



I to by było na tyle.
Poniżej sposób w jaki wyszlifowałem kanał na oś steru.
Do zobaczenia następnym razem
Tomek.
