kolejny H.M.S. Victory

Opisy budowy jednostek żaglowych
Awatar użytkownika
bartes123
Posty: 762
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: kolejny H.M.S. Victory

Post autor: bartes123 »

Dragon12 pisze:
PS. Kazek podobno ty wykonywałeś Vitka, pokaż zdjęcia ocenie go.


Zdjęcia Kazikowych Viktorów (dwóch, a nie jednego - bo dwa zrobił) znajdują się na forum. Trzeba tylko poszukać.
Trzeba tylko ruszyć leniwe dupsko, wpisać w wyszukiwarkę, albo przeryć galerię, cholera, wystaczy przeryć profil Kazia i znaleźć.
Ale nie, lepiej mu dopierdolić, że ma nad sobą pracować i się legitymować tym co zrobił. Kaziu, kolego, legitymować się nie musi, co robi i jak robi gdy robi, widzieli wszyscy zainteresowani. Nie tylko na zdjęciach ale i na żywo.

Powodzenia na Kodze mimo wszystko. Można tu znaleźć fajną atmosferę i grono kolegów, o ile samemu coś się da od siebie.
Awatar użytkownika
Kazek
Posty: 717
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: kolejny H.M.S. Victory

Post autor: Kazek »

Panowie nie ma co zaśmiecać tymi postami relacji Jarka a ty kolego Dragon żeby coś oceniać to trzeba najpierw cokolwiek wiedzieć na ten temat . Proszę admina by zrobił tu porządek .
Pozdrawiam Kazik :)
Awatar użytkownika
jarekwo
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwie 2012, 23:36

Re: kolejny H.M.S. Victory

Post autor: jarekwo »

Witam,
wcześniejsze zdjęcia pokładów jakie wybudowałem- nie ma ich w instrukcji DA ale bez sensu robić przekrój burty jeżeli wewnątrz poza 6 działami widać tylko podłużnice :)
W związku z tym, że powiększyłem widoczne części pokładów potrzebowałem nowych dział (kolekcja zapewniała ograniczoną ilość). Z zestawu wszystkie pokłady były wyposażone w jednakowe działa mimo, ze oryginał posiadał 3 rodzaje. Postanowiłem wyposażyć dolny pokład działowy w bardziej zbliżone do rzeczywistości rozmiarem i kalibrem.
Załączniki
DSC08917.JPG
takie gretingi powinienem zbudować według instrukcji. Po co takie dziwne uproszczenia?- nie wiem
takie gretingi powinienem zbudować według instrukcji. Po co takie dziwne uproszczenia?- nie wiem
gretingi da.jpg (76.16 KiB) Przejrzano 5657 razy
Pozdrawiam
Jarek
Awatar użytkownika
jarekwo
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwie 2012, 23:36

Re: kolejny H.M.S. Victory

Post autor: jarekwo »

jak powstały nowe gretingi i lawety na dolny pokład działowy
Załączniki
produkcja lawet
produkcja lawet
nowe gretingi
nowe gretingi
DSC02525.JPG (110.96 KiB) Przejrzano 5652 razy
oczywiście to nie wersja na gotowo- muszę kupić nowy frez kulowy- ten, który miałem jest za mały i kule armatnie wypadają z gniazd. Oczywiście kule będą poczernione oksydą ale to w późniejszym etapie. Na razie zrywam wszystkie pokłady i wracam na start.
oczywiście to nie wersja na gotowo- muszę kupić nowy frez kulowy- ten, który miałem jest za mały i kule armatnie wypadają z gniazd. Oczywiście kule będą poczernione oksydą ale to w późniejszym etapie. Na razie zrywam wszystkie pokłady i wracam na start.
DSC02530.JPG (126.46 KiB) Przejrzano 5652 razy
Pozdrawiam
Jarek
Awatar użytkownika
Sance
Posty: 161
Rejestracja: 28 mar 2012, 19:21

Re: kolejny H.M.S. Victory

Post autor: Sance »

No widzisz mały opieprz i zaczynasz poprawiać może będą z ciebie ludzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
jarekwo
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwie 2012, 23:36

Re: kolejny H.M.S. Victory

Post autor: jarekwo »

A przy okazji sprzątania w piwnicy odnalazł się jeden papierowy model sprzed lat. Zakurzony i poniszczony ale przetrwał.
Skrzynia na której stoi to też moje dzieło- począwszy od okuć, przez samą skrzynię, rzeźbienia i zamek. Trochę nie na temat ale co tam :)
Załączniki
DSC02559.JPG
DSC02559.JPG (131.23 KiB) Przejrzano 5639 razy
Pozdrawiam
Jarek
Awatar użytkownika
jarekwo
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwie 2012, 23:36

Re: kolejny H.M.S. Victory

Post autor: jarekwo »

Sance pisze:No widzisz mały opieprz i zaczynasz poprawiać może będą z ciebie ludzie.


no trzeba coś robić, żeby poprawiać warsztat- szczególnie jak widzi się niektóre relacje- wzór do gonienia
Pozdrawiam
Jarek
Awatar użytkownika
Karrex
Posty: 1194
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: kolejny H.M.S. Victory

Post autor: Karrex »

Witaj.
Skoro już wystawiasz się na osąd innych to i ja dorzucę swoje wątpliwości.
Shot garlands (pojemniki na kule) jak najbardziej tak - to rozwiązanie w kolekcji (za zestawem Artesania Latina) jest toporne i niehistoryczne, ale niewątpliwie łatwiejsze do wykonania dla amatorów ;) .
Skoro już się zdecydowałeś na poprawianie tego co jest zrobione niewłaściwie to dodam, że gretingi są również niepoprawne, przeskalowane (za duże oczka) i powinny być jednakowe (u Ciebie - za instrukcją, te przy zrębnicach są węższe).
Też wymieniałem gretingi (jak również pokłady :( ) w Santisima Trinidad (model z poprzedniej edycji DeA)

nowe kratownice o mniejszych oczkach
nowe kratownice o mniejszych oczkach

kratownice z pojemnikami na kule na pokładzie
kratownice z pojemnikami na kule na pokładzie

O tym, że pokłady, a co za tym idzie również i gretingi powinny iść po łuku, to już nawet nie wspominam ;)

W kolekcji niepoprawnie są też skonstruowane lawety (taka konstrukcja była nieco dawniejsza), a na dolny pokład działowy, dział w ogóle brak i dobrze, że zdecydowałeś się je zrobić, tylko popełniasz kolejny błąd wzorując się (wielkość) na lawecie 12 funtówki. Dolny pokład nosił 32 funtówki i lawety były nieco większe (jak i lufy) i o zupełnie innej konstrukcji.
Od mniej więcej roku 1724, Anglicy usunęli tę płytę, uzyskując konstrukcję, którą można nazwać otwartą lawetą wózkową.

Obrazek

Obrazek
szkic tej konstrukcji pana Krzysztofa Gerlacha
Po szczegóły odsyłam na forum Timbership:
http://www.timberships.fora.pl/pytania- ... .html#3715


Bardziej obrazowo wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek

Co do luf, to długość działa 12 funtowego (długie) miało 9 stóp (2,7 m), czyli ok. 32,1 mm w skali 1:84,
działa 12 funtowego (średnie) miało 8,5 stopy (2,6 m), czyli ok. 31 mm
a działa 32 funtowego (długie), dł. 9,5 stopy (2,9 m), czyli 34,5 mm.
no i u Ciebie brak ucha na gronie.

[EDIT]
Jeszcze małe uzupełnienie.
Wymiary działa 32 funtowego:
Długość działa, 9ft 6ins (2,90 m), mierzona od pierścienia bazowego do "pyska",
czyli całkowita długość (wraz z gronem) to 10ft 3.3 / 4 in. (3,14 m - w skali 1:84 to będzie 37,4 mm).
Więcej na stronie:
http://www.hms-victory.com/index.php?op ... Itemid=479

Całkowita długość 12 funtówki w kolekcji DeA wynosi 31,8 mm.
Na Twoich zdjęciach długości luf są prawie jednakowe, a 32 funtowa lufa powinna być dłuższa o 5,6 mm.

Oczywiście są to tylko sugestie zmian, a nie kategoryczne żądania, bo model jest Twój i będzie stał u Ciebie :lol:

Jak poczytasz na temat deskowania pokładów, gwoździowania czy odbojnic, to zobaczysz, że nie ma jednoznacznych rozwiązań (niestety) i będziesz musiał sam podejmować decyzje, które zastosujesz w swoim modelu, a koledzy na forum będą podpowiadać w miarę swojej wiedzy. A spięcia, są zawsze, jak to w "rodzinie" ;)

Powodzenia w budowie.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2022, 00:44 przez Karrex, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Karol

W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux

Pozłotnictwo


Obrazek
Awatar użytkownika
jarekwo
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwie 2012, 23:36

Re: kolejny H.M.S. Victory

Post autor: jarekwo »

Karrex,
ponownie dziękuję za wszystkie informacje.
Co do rozmiarów gretingów: zgadzam się, że te z kolekcji są przeskalowane. Te które dorabiałem na dolne pokłady a nie było ich w kolekcji są już prawidłowe 2/2 (widać je na fotce)

Podkusiło mnie, żeby zrobić górne w oparciu o części z kolekcji i mam :) - więcej roboty. Zgadzam się, że są krzywe- miały nierówno ponacinane rowki a i tak żeby jakoś wyglądały musiałem je układać prawą i lewą stroną, żeby nie były faliste.

Co do dział: nawet fajniejsze te lawety więc będzie nad czym popracować (grona luf dolutowuję z drutu miedzianego)

Odbojnice będą według wzoru chociaż różnie źródła ich rozmiary podają.

Teraz tylko znaleźć czas i nadgonić z robotą:)
Załączniki
według tego rozmiaru będą deski odbojnic
według tego rozmiaru będą deski odbojnic
gretingi nie z kolekcji (2x2)
gretingi nie z kolekcji (2x2)
DSC08917.JPG (33.05 KiB) Przejrzano 5326 razy
Pozdrawiam
Jarek
Awatar użytkownika
jarekwo
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwie 2012, 23:36

Re: kolejny H.M.S. Victory

Post autor: jarekwo »

Coś tam ruszyło do przodu:
Zamknąłem poszycie, zamontowałem stępkę, stewę dziobową i rufową, galerię rufową i wstępnie oszlifowałem kadłub. Jeszcze trochę szlifowania przede mną
Załączniki
DSC03080.jpg
Dychtunek wykonywałem składając razem parę listewek 3x1 i kredką świecową czarną mocno nacierałem krawędzie. po naklejeniu i przeszlifowaniu pozostawia to bardzo ładną i trwałą imitację uszczelnienia. Kredka świecowa to wosk więc właściwie to nawet nie imitacja uszczelnienia ale prawdziwy dychtunek :D
Dychtunek wykonywałem składając razem parę listewek 3x1 i kredką świecową czarną mocno nacierałem krawędzie. po naklejeniu i przeszlifowaniu pozostawia to bardzo ładną i trwałą imitację uszczelnienia. Kredka świecowa to wosk więc właściwie to nawet nie imitacja uszczelnienia ale prawdziwy dychtunek :D
DSC03079.jpg
Ostatnio zmieniony 25 lip 2012, 10:51 przez jarekwo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Jarek
ODPOWIEDZ