Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Opisy budowy jednostek żaglowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Slawek Kromer
Posty: 962
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: Slawek Kromer »

witam
czy nie warto jeszcze poprawić tych elementów?
DSC_0680.JPG
DSC_0680.JPG (33.61 KiB) Przejrzano 5848 razy

one powinny przebiegać bardziej płynnie jak poniżej
bellona2id2.jpg
bellona2id2.jpg (128.75 KiB) Przejrzano 5848 razy

będzie ładniej wyglądać
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Skorygowano to jeszcze tak.

Pozdrawiam Kazimierz
Załączniki
DSC_0681.JPG
Awatar użytkownika
Borek
Posty: 379
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Wroc\u0142aw","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: Borek »

No teraz wygląda dużo lepiej sam przyznasz :)
Pozdrawiam serdecznie Piotr
Awatar użytkownika
muli9
Posty: 228
Rejestracja: 17 lut 2012, 08:47
Lokalizacja: {"name":"Polska Rzesz\u00f3w","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: muli9 »

To teraz pytanie z innej beczki.
Na zdjęciu widać szpary w poszyciu – podobnie robi się i u mnie (jak widać sklejka nie śpi i dodatkowo cały kadłub się rozsycha).
Pytanie na przyszłość - czy tak to się zostawia zakładając, że to naturalne zachowanie drewna i minimalne szpary sa dopuszczalne (nie ma mocnych, żeby w pradziwych żaglowcach nie było szpar) czy powinno się szlifować z użyciem caponu dotąd aż zostaną wypełnione wszystkie szpary i powstanie idelanie gładka skorupa bez szpar (bo to w końcu model)?
Awatar użytkownika
Kazek
Posty: 717
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: Kazek »

Do budowy modelu używa się drewna sezonowanego, co najmniej kilka lat to główna zasada. Przy klejeniu poszycia smaruje się klejem planki nie tylko w tym miejscu, co dotyka wręgi, ale także boki by skleić ze sobą listewki poszycia. Jeżeli będą spełnione te dwa warunki nie ma możliwości by się poszycie rozsychało i robiły się szpary. Powodem pojawiających się szpar w większości przypadków jest niestarannie wykonanie poszycia. Moje modele maja kilka lat i jeszcze się nie zdarzyło by pojawiły się szpary.
Pozdrawiam Kazik :)
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Witam.

Ścianka oddzielająca balkon rufowy od pomieszczeń pokładowych przed obróbką wymiarową.

Pozdrawiam Kazimierz.
Załączniki
DSC_0686.JPG
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Witam.

Ścianka wstępnie dopasawana.

Pozdrawiam Kazimierz.
Załączniki
DSC_0691.JPG
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Witam.

Zaczynają się prace przy rufie.

Pozdrawiam Kazimierz.
Załączniki
DSC_0706.JPG
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Witam.

Ciąg dalszy prac przy rufie. Nie mam koncepcji na wykonanie balustrad z jasnego forniru. Składam wszystkim najlepsze życzenia świąteczne.

Pozdrawiam Kazimierz.
Załączniki
DSC_0709.JPG
DSC_0711.JPG
DSC_0717.JPG
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Witam.

Fornir z którego buduję dość znacznie zmienia swój kolor pod wpływem światła. Dolna część pokryta była kilka miesięcy temu górna niedawno. Żadnych szlifowań wykańczających jeszcze nie robiłem. Chciałbym to zrobić po skończeniu kadłuba. Nie wiem czy uzyskam zadawalający efekt. W zasadzie to każde drewno pod wpływem światła zmienia kolor. Jak w takim przypadku wykańcza się powierzchnię.

Pozdrawiam Kazimierz.
Załączniki
DSC_0721.JPG
ODPOWIEDZ