MONTANES 1:70 OcCre
- Slawek1303
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04
Re: MONTANES 1:70 OcCre
Dzisiaj zapowiedziany temat kabestanów: w modelu, który wykonyję kabestany są zlokalizowane jak na załączonych zdjęciach (oznaczone nr 1 i 2). Odnośnie kabestanu nr 2 to sprawa jest prosta: będzie wykonanie wg schematu jak na ostatnim zdjęciu (lina kotwicy wprowadzna pod niższy pokład poprzez wycięcie w gretingu ?). Natomiast mam pytanie odnośnie kabestanu nr 1: umiejscowiony na najwyższym pokładzie dziobowym - do czego był używany ? (którą z lin można do niego zamontować, aby nie popełnić "historycznego" błędu.
Dziękując za podpowiedzi, pozdrawiam. Sławek. 
- Karrex
- Posty: 1195
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: MONTANES 1:70 OcCre
Montanesa Garwarda już znasz (link dał Ci Mati), ale inspiracji nigdy za wiele, więc dodam galerię hiszpana
http://www.modelismonaval.com/galeria/c ... lares-ruiz
ponadto na La Cuaderna Maestra jest kilka relacji Montanesa np.
http://www.cuadernamaestra.com/foro/vie ... &start=855
może znajdziesz tam coś inspirującego
http://www.modelismonaval.com/galeria/c ... lares-ruiz
ponadto na La Cuaderna Maestra jest kilka relacji Montanesa np.
http://www.cuadernamaestra.com/foro/vie ... &start=855
może znajdziesz tam coś inspirującego
Pozdrawiam
Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Pozłotnictwo

Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Pozłotnictwo

- Slawek1303
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04
Re: MONTANES 1:70 OcCre
Prace przy modelu powoli posuwają się do przodu: jestem w trakcie wykonyania fur działowych (obecnie wykonuję oblistwowanie otworów - do wklejenia 305szt listewek grubości 1,0mm, ale jestem już na półmetku). Jednocześnie dla kolejnego etapu ozpocząłem frezowanie listewek 2x2mm na burty i 2x8mm na poręcze górnego pokładu. W instrukcji do modelu pokazują, aby wykonać to ręcznie przy użyciu pilnika (iglaka) - OcCre załącza nawet zdjęcie wykonania trzymając listewkę w ręku !
Pozdrawiam wszystkich - Sławek
Pozdrawiam wszystkich - Sławek
- Załączniki
-
- P1010980.JPG (102.3 KiB) Przejrzano 6227 razy
-
- 100_0140.JPG (438.28 KiB) Przejrzano 6227 razy
-
myszor
- Posty: 1061
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: MONTANES 1:70 OcCre
Witaj .
Powiedz mi czemu ten straszny mahoń ?
Nie można wymienić na lepszy gatunek ?
Powiedz mi czemu ten straszny mahoń ?
Nie można wymienić na lepszy gatunek ?
Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
- Slawek1303
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04
Re: MONTANES 1:70 OcCre
Andrzeju. Jak widać na wcześniejszych zdjęciach poszycie kadłuba jest wykonane z mahoniu i już nie zmieniam listewek na inny gatunek, aby pasowały kolorystycznie do całości.
Pozdrawiam - Sławek.
Pozdrawiam - Sławek.
- Slawek1303
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04
Re: MONTANES 1:70 OcCre
Coś ostatnio wolno przybywa elementów na modelu. Na szczeście zakończyłem oblistwowania furt działkowych (ambrezur), a było do wykonania 305 listewek 1x4mm o długosci ok.10mm każda. Na dziobie wykonane wzmocnienie (zaznaczon na zdjęciu strzałką). Kiedy robię przerwę przy żaglowcu, to "cumuję" go w opakowaniu zabezpieczającym przed kurzem. Pozdrawiam wszystkich - Sławek
- Slawek1303
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04
Re: MONTANES 1:70 OcCre
Powoli do przodu - postanowiłem wprowadzić drobne zmiany w stosunku do szkutników z XVIIIw z królewskiej stoczni w Ferrol - będzie zewnętrzne koło sterowe. Zainspirował mnie Robert (Karex) w swojej relacji z budowy. W trakcie także kołkowanie burt: otwory 0,5mm i wypełnienie jak widać przy użyciu wykałaczek wklejanych na "Wikol" (obcięte, jeszcze przed szlifowaniem)
- Slawek1303
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04
Re: MONTANES 1:70 OcCre
Zakończyłem "walkę" ze sterem. W trakcie robót pojawiały się różne koncepcje - od dwóch kól sterowych do wersji ostatecznej z jednym kołem sterowym - efekt końcowy jak na zdjęciach. Jednocześnie dopracowane zostały knagi drewniane - pozostało jeszcze delikatne szlifowanie, bejcowanie i polakierowanie.
- Slawek1303
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04
Re: MONTANES 1:70 OcCre
Zmagania z "jeżem"w toku - na ukończeniu (właśnie szlifuję kadłub). W najbliższych dniach lakierowanie kadłuba i przygotowanie poręczy, listewek zewnętrznych.
-
myszor
- Posty: 1061
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: MONTANES 1:70 OcCre
Witaj .
Albom ja ślepy albo Ty dałeś te kołkowanie tak rzadko .
Patrze i patrze i ni diabeł nie widzę jak kołkowałeś .
Widać tylko te na jasnych listewkach
Mi coś tam się wydaje że było to gęściej kołkowane .
A przy otworach furt działowych to musowo musiały być .
Przecież wtedy nie klejono desek poszycia do wręg
A nie można by było dać zamiast tych wykałaczek drut ?
I tak dziurkujesz i tak , a końcowy efekt inny .
Mam nadzieje że te listewki poszycia zrównasz szlifowaniem ?
Szlifuj papierem wzdłuż listewek , nigdy w poprzek bo zostaną straszne ślady po papierze widoczne po olejowaniu lub lakierowaniu .
Albom ja ślepy albo Ty dałeś te kołkowanie tak rzadko .
Patrze i patrze i ni diabeł nie widzę jak kołkowałeś .
Widać tylko te na jasnych listewkach
Mi coś tam się wydaje że było to gęściej kołkowane .
A przy otworach furt działowych to musowo musiały być .
Przecież wtedy nie klejono desek poszycia do wręg
A nie można by było dać zamiast tych wykałaczek drut ?
I tak dziurkujesz i tak , a końcowy efekt inny .
Mam nadzieje że te listewki poszycia zrównasz szlifowaniem ?
Szlifuj papierem wzdłuż listewek , nigdy w poprzek bo zostaną straszne ślady po papierze widoczne po olejowaniu lub lakierowaniu .
Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .