Dzięki Kazik za konia. przyda się. Rysiek myślę, że z tą proporcją to można postąpić mierząc cyrklem odcinek A(łeb konia) i A'(łeb człowieka), są zaznaczone na rysunku. Ułożyć stosunek, przemnozyć na przykład przez długość swojej. Coś da się wyliczyć.
Wrócę do wątpliwości z bukszprytem przy RW. W knidze Masting and Rigging of English Ships of War 1625- 1860 znalazłem tablice, które dotyczą wymiarów kolumn, steng itp. omasztowania
A to by się zgadzało, że RW miał żagiel nadbukszprytowy. Około 1719r występował sprit topmast, potem już nie. Plany wyd. Euromodel nie mylą się, to ja sie mylę.
Znalazłem też taką fotkę RW
ale również fotkę Victory z 1737, która ma kładkę na bukszpryt, RW w planach ma w kasztelu dziobowym coś w rodzaju obramowania przejścia, ale nie ma kładki. Ja będę robić kładkę
Karrex napisał:
Wyd. Euromodel w swoich zestawach daje balkoniki w wejściu burtowym (kolejna rzecz do sprawdzenia, czy ten detal aby na pewno był na RW :ohmy: ). ...
Sosna ;), to fajny materiał, ale mam nadzieję, że masz coś innego pod ręką na planki :laugh: (taki dżołk)..
Karol to nie będzie sosna, już taki błąd popełniłem. Co do "balkonu" przy wejściu w burcie to napewno był. Ponieważ:
a) na rycinie HMS Britania z 1682 taki balkon występuje
b) HMS Victory z 1737 posiada galerię
c) HMS Royal William 1719 posiada galerię- przynajmnie widzę to na zdjęciu;)