Fajnie, 
wszedłem tylko popatrzeć, a okazało się, że mam pracę domową.
Pytanie Jaxy:
Po pierwsze: dwustronne deskowanie grodzi - jaki sens tracić miejsce np. na wieszanie lin, lub narzędzi, tracić materiał i zwiększać ciężar jednostki?
La Dilligente miała 4 armaty i musiała mieć magazynek na proch. Był on umieszczony w tylnej części ładowni za tą podwójną przegrodą. Przegroda nazywała się "sac a terre" bo przestrzeń pomiędzy deskowaniami była wypełniona piaskiem. Miało to na celu ochronę przed ogniem, który mógłby przedostać się z ładowni. 
Po drugie: grubość pokładników - zawsze myślałem, że to belki, a nie deski,w których łamliwość jest większa.
To nie tylko grubość pokładników, ale także grubość wręg i sposób usztywnienia konstrukcji. Okręty basenu Morza Śródziemnego miały niesamowicie lekką konstrukcję w porównaniu z konstrukcjami z północy. To samo jest w galerach, szebekach i innych. Można powiedzieć zupełnia inna tradycja. Tak samo jak z ożaglowaniem. Ale nie podejmuję się tego wyjasnić. pewnie miało wiele czynników wpływ: łagodniejsze warunki żeglowania na M. Śródziemnym, trudny dostęp do drewna konstrukcyjnego, to mi przychodzi do głowy.
Artur
			
			
									
									
						Fragment szkieletu
- Zbyszek
 - Posty: 1001
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 
O:La Diligente - Fragment szkieletu
Sorki Artur że cię przywołałem do tablicy ale mądrego to miło poczytać :)
			
			
									
									Pozdrawiam!!!
						- jaxa
 - Posty: 518
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
 
O:La Diligente - Fragment szkieletu
Dziękuję i tym bardziej śledzę, gdyż nie tylko estetyczne, ale i "teoretyczne" przyjemności...
			
			
									
									
						- Zbyszek
 - Posty: 1001
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 
- 
				vegelus
 - Posty: 476
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 
O:La Diligente - Fragment szkieletu
Tak patrze Zbyszku na twoje "ości" i dochodzę do wniosku, że burta i dziób to najtrudniejsze kawałki żaglowca lub innego pływadła o drewnianej konstrukcji :)
Gratuluję prac i trzymam kciuki aby dalsze prace tak dalej się posuwały jak obecne.
			
			
									
									
						Gratuluję prac i trzymam kciuki aby dalsze prace tak dalej się posuwały jak obecne.
- Zbyszek
 - Posty: 1001
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 
O:La Diligente - Fragment szkieletu
Paweł nie jest tak źle tylko trzeba mięc trochę inaczej pod sufitem żeby się w to bawić  :laugh:
			
			
									
									Pozdrawiam!!!
						- Leon27
 - Posty: 545
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
 - Lokalizacja: {"name":"Pozna\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
 
O:La Diligente - Fragment szkieletu
Tak tak "trochę". Toż to regularny szmyrgiel :-)
			
			
									
									
						- 
				vegelus
 - Posty: 476
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 
O:La Diligente - Fragment szkieletu
Ja przy dwójce dzieci jedynie co to sobie popatrzeć na forum mogę i to nie za długo bo starszy odkrył gry fleshowe :(
Zresztą widać po Oksalowej relacji, że też zwolniła jak się bajbus pojawił ;)
			
			
									
									
						Zresztą widać po Oksalowej relacji, że też zwolniła jak się bajbus pojawił ;)
- Zbyszek
 - Posty: 1001
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 
O:La Diligente - Fragment szkieletu
Paweł, Adam zwolnił tylko dlatego że się pogubił w sznureczkach. Powolutku można grzebać, młody do kompa a ty do modelu.
kontynuacja
 
 
cdn
			
			
									
									kontynuacja
 
 
cdn
Pozdrawiam!!!
						- 
				myszor
 - Posty: 1061
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
 
O:La Diligente - Fragment szkieletu
Witam . Swietna robota :) . Z takimi umiejętnościami i wiedzą w każdym warsztacie szkutniczym przyjmą Cie z odrazu  . Gratuluje !
			
			
									
									Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
						Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
                
						


