Witam,
Postanowiłem sobie trochę odpocząć od budowy pełnych jednostek po wielkim niepowodzeniu nad łodzią wikingów (Amati). Być może zbiorę się na odwagę i pokażę trochę zdjęć zdjęć, jak to wczęsniej ująłem, "szybkiego projektu" hehehe :)
Aktualnie jestem w trakcie budowy sekcji działa z Blue Shadow i przekroju Constytucji z Mamoli. Działko praktycznie skończone - pozostaje uzupełnić pojemnik na kule, pomalować figurkę pirata i dodać jeszcze trochę bałaganu. Przekrój natomiast to praktycznie początek.
Zapraszam do oglądania.
Pozdrawiam
Rafał
Trochę inne szkutnictwo
- Rafal
- Posty: 116
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Trochę inne szkutnictwo
Pozdrawiam
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
- Rafal
- Posty: 116
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Trochę inne szkutnictwo
Witam,
Kolejne zdjęcia z postępu prac nad przekrojem. Oczywiście kolory sporo przekłamane.
W weekend postaram się zrobić kilka fotek przy świetle dziennym i może zrobię in-boxa dla tych którzy mogą być zainteresowani takim przekrojem :) ==> Tak swoją drogą to szkoda, że w żadnym znanym mi sklepie internetowym nie można zobaczyć jak taki zestaw wygląda "od środka"
Kolejne zdjęcia z postępu prac nad przekrojem. Oczywiście kolory sporo przekłamane.
W weekend postaram się zrobić kilka fotek przy świetle dziennym i może zrobię in-boxa dla tych którzy mogą być zainteresowani takim przekrojem :) ==> Tak swoją drogą to szkoda, że w żadnym znanym mi sklepie internetowym nie można zobaczyć jak taki zestaw wygląda "od środka"
Pozdrawiam
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
- maciejza
- Posty: 512
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Trochę inne szkutnictwo
szkoda ze ten element ma tak widoczne sloje ... :(
a. czy ten przekroj jest z masztem ?
b. jak wyglada dokumentacja do tego zestawu ? mozesz pstryknac pogladowe fotki ile tego jest i co zawiera?
c. pytanie do zorientowanych w sztuce budowy zaglowcow .. jak sie ma konstrukcja tego przekroju do "prawdy historycznej" ... chodzi mi m.in. o te belki wzmacniajace pomiedzy wregami ... czy mozna z czystym sumieniem odpuscic jedna strone i nie klasc poszycia? czy bedzie to odkrywac rozbieznosc zestawu z historia?
d. co za fure :) starasz sie wcisnac w kadr :)
Robota, jak zwykle w Twoim wykonaniu, staranna i przyjemna dla oka.
a. czy ten przekroj jest z masztem ?
b. jak wyglada dokumentacja do tego zestawu ? mozesz pstryknac pogladowe fotki ile tego jest i co zawiera?
c. pytanie do zorientowanych w sztuce budowy zaglowcow .. jak sie ma konstrukcja tego przekroju do "prawdy historycznej" ... chodzi mi m.in. o te belki wzmacniajace pomiedzy wregami ... czy mozna z czystym sumieniem odpuscic jedna strone i nie klasc poszycia? czy bedzie to odkrywac rozbieznosc zestawu z historia?
d. co za fure :) starasz sie wcisnac w kadr :)
Robota, jak zwykle w Twoim wykonaniu, staranna i przyjemna dla oka.
- Rafal
- Posty: 116
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Trochę inne szkutnictwo
Cześć,
szkoda, szkoda ... być może coś się podmaluje, przymaskuje i nie będize aż tak bardzo raziło w oczy.
W weekend postarm się zrobić in-boxa tak jak pisałem wcześniej - przy normalnym, dziennym swietle i dokładnie zobaczycie jak taki zestaw wygląda "od środka".
Przekrój jest oczywiście z masztem.
Natomiast jeśli chodzi o prawdę historyczną - producent zaleca poszycie dwustronne, więc pewnie nie do końca jest dobrze :)
W tle HOT-ROD HighBoy Ford 32' - model do naszego warsztatu w którym zajmujemy się minn takimi pojazdami w skali 1:1.
Pozdrawiam
Rafał A.
szkoda ze ten element ma tak widoczne sloje ...
szkoda, szkoda ... być może coś się podmaluje, przymaskuje i nie będize aż tak bardzo raziło w oczy.
W weekend postarm się zrobić in-boxa tak jak pisałem wcześniej - przy normalnym, dziennym swietle i dokładnie zobaczycie jak taki zestaw wygląda "od środka".
Przekrój jest oczywiście z masztem.
Natomiast jeśli chodzi o prawdę historyczną - producent zaleca poszycie dwustronne, więc pewnie nie do końca jest dobrze :)
W tle HOT-ROD HighBoy Ford 32' - model do naszego warsztatu w którym zajmujemy się minn takimi pojazdami w skali 1:1.
Pozdrawiam
Rafał A.
Pozdrawiam
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
- Tomek Aleksinski
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Trochę inne szkutnictwo
maciejza napisał:
Znow ten drazliwy na tym forum temacik... :S Nie wszyscy tu lubia gdy sie mowi o prawdzie historycznej!
No, ale skoro zapytales...
Z prawda historyczna to ten zestawik niewiele ma wspolnego (osobnym tematem jest szczegolna, trzeba przyznac, starannosc modelarza w wymodelowaniu detali).
Otoz, okrety zaglowe, szczegolnie wojenne, mialy swe wregi rozstawione dosc gesto. Geste rozstawienie wreg dawalo sztywnosc i masywnosc konstrukcji kadluba, niezbedna w walkach morskich, gdzie okrety przeciwnikow byly wystawione na bliski ostrzal artyleryjski.
Mowi sie, ze stosowana zasada z grubszego bylo rozstawienie wreg tak gesto, zeby miedzy nimi nie przeszla kula armatnia, czyli aby szpara miedzy wregami byla wezsza od srednicy kuli dzial przeciwnika.
Zwlaszcza gdy chodzi o taka ciezka fregate, jak USS Constitution, ten rozstaw wreg byl szczegolnie ciasny - stad powstala pieszczotliwa nieco nazwa tej jednostki - "Old Ironsides", gdy marynarze amerykanscy zauwazyli ze kule z okretow angielskich odbijaly sie od jej kadluba nie czyniac mu szkody!
Dla przykladu zalaczam tu fotke modelu francuskiego okretu 74-dzialowego z 1776 z wiernie wykonanym kadlubem, pokazujacym historycznie prawidlowy rozstaw wreg.
http://img98.imageshack.us/img98/7043/levaisseauyr0.jpg
Na tak zbudowany szkielet kadluba kladziono poszycie tak zewnetrzne, jak i wewnetrzne (tzw. ceiling planks), pozostawiajac wewnatrz wreg pusta przestrzen.
W jednostkach handlowych rozstaw ten byl nieco szerszy, aby zapewnic lekkosc kadluba, niemniej jednak byl on znacznie ciasniejszy od tego prezentowanego w tym zestawiku.
...c. pytanie do zorientowanych w sztuce budowy zaglowcow .. jak sie ma konstrukcja tego przekroju do "prawdy historycznej" ... chodzi mi m.in. o te belki wzmacniajace pomiedzy wregami ... czy mozna z czystym sumieniem odpuscic jedna strone i nie klasc poszycia? czy bedzie to odkrywac rozbieznosc zestawu z historia?
Znow ten drazliwy na tym forum temacik... :S Nie wszyscy tu lubia gdy sie mowi o prawdzie historycznej!
No, ale skoro zapytales...
Z prawda historyczna to ten zestawik niewiele ma wspolnego (osobnym tematem jest szczegolna, trzeba przyznac, starannosc modelarza w wymodelowaniu detali).
Otoz, okrety zaglowe, szczegolnie wojenne, mialy swe wregi rozstawione dosc gesto. Geste rozstawienie wreg dawalo sztywnosc i masywnosc konstrukcji kadluba, niezbedna w walkach morskich, gdzie okrety przeciwnikow byly wystawione na bliski ostrzal artyleryjski.
Mowi sie, ze stosowana zasada z grubszego bylo rozstawienie wreg tak gesto, zeby miedzy nimi nie przeszla kula armatnia, czyli aby szpara miedzy wregami byla wezsza od srednicy kuli dzial przeciwnika.
Zwlaszcza gdy chodzi o taka ciezka fregate, jak USS Constitution, ten rozstaw wreg byl szczegolnie ciasny - stad powstala pieszczotliwa nieco nazwa tej jednostki - "Old Ironsides", gdy marynarze amerykanscy zauwazyli ze kule z okretow angielskich odbijaly sie od jej kadluba nie czyniac mu szkody!
Dla przykladu zalaczam tu fotke modelu francuskiego okretu 74-dzialowego z 1776 z wiernie wykonanym kadlubem, pokazujacym historycznie prawidlowy rozstaw wreg.
http://img98.imageshack.us/img98/7043/levaisseauyr0.jpg
Na tak zbudowany szkielet kadluba kladziono poszycie tak zewnetrzne, jak i wewnetrzne (tzw. ceiling planks), pozostawiajac wewnatrz wreg pusta przestrzen.
W jednostkach handlowych rozstaw ten byl nieco szerszy, aby zapewnic lekkosc kadluba, niemniej jednak byl on znacznie ciasniejszy od tego prezentowanego w tym zestawiku.
- maciejza
- Posty: 512
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Trochę inne szkutnictwo
dzieki za opis.
Tomek Aleksinski napisał:
jedynie mialem na mysli, ze skoro okret przekroili to (chyba) warto by bylo tez zostawic burte bez poszycia, aby ukazac i jej anatomie. :)
Tomek Aleksinski napisał:
Znow ten drazliwy na tym forum temacik... :S Nie wszyscy tu lubia gdy sie mowi o prawdzie historycznej!
jedynie mialem na mysli, ze skoro okret przekroili to (chyba) warto by bylo tez zostawic burte bez poszycia, aby ukazac i jej anatomie. :)
- Rafal
- Posty: 116
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Trochę inne szkutnictwo
Witam,
W związku z dużą liczbą pytań o wymiary i inne szczegóły modelu, wklejam zdjęcia pudła. Jest skala, wysokość modelu, producent. Później, zgodnie z obietnicą, wstawie kolejne zdjęcia "ze środka"
W samym modelu nie wiele ruszyłem do przodu poza wklejeniem kilku wzmocnień pokładów.
Pozdraiwam
Rafał A.
W związku z dużą liczbą pytań o wymiary i inne szczegóły modelu, wklejam zdjęcia pudła. Jest skala, wysokość modelu, producent. Później, zgodnie z obietnicą, wstawie kolejne zdjęcia "ze środka"
W samym modelu nie wiele ruszyłem do przodu poza wklejeniem kilku wzmocnień pokładów.
Pozdraiwam
Rafał A.
Pozdrawiam
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
- Rafal
- Posty: 116
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Trochę inne szkutnictwo
Witam,
Zgodnie z obietnicą wstawiam zdjcia zestawu. Zapraszam do oglądania - jeśli będzie zainteresowanie mogę pstryknąć jeszcze zdjęcia planów.
Trzy arkusze planów - obustronnie wydrukowane - w miarę dokładne - ładnie rozrysowane poszczególne elementy olinowania.
Widpk ogólny - trochę drobnicy: bloczki, jufersy, ładna podtsawka z odlewanym napisem.To zielone to imitacja miedziowania kadłuba - ja będę robił blaszką miedzianą.
Beczki drewniane, pompy to odlewy - dosyć kiepskie, armatki ładne, są również wyciory do luf i jakieś śmieszne wiaderka (odlewane). Reszta to standard Mamoli.
Pozdrawiam
Rafał A.
Zgodnie z obietnicą wstawiam zdjcia zestawu. Zapraszam do oglądania - jeśli będzie zainteresowanie mogę pstryknąć jeszcze zdjęcia planów.
Trzy arkusze planów - obustronnie wydrukowane - w miarę dokładne - ładnie rozrysowane poszczególne elementy olinowania.
Widpk ogólny - trochę drobnicy: bloczki, jufersy, ładna podtsawka z odlewanym napisem.To zielone to imitacja miedziowania kadłuba - ja będę robił blaszką miedzianą.
Beczki drewniane, pompy to odlewy - dosyć kiepskie, armatki ładne, są również wyciory do luf i jakieś śmieszne wiaderka (odlewane). Reszta to standard Mamoli.
Pozdrawiam
Rafał A.
Pozdrawiam
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
- Rafal
- Posty: 116
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Trochę inne szkutnictwo
Witam,
Wolnej chwili przekrój powoli idzie do przodu. Nic konkretnego - zrobiłem trochę poszycia zewnętrznego, wyciąłem kawałki burt po obydwu stronach na wejście, przeszlifowałem i mam dylemat:
czy od środka zostawić tak jak jest czy może bejcować. Chodzi mi głównie o burty, belki poprzeczne i te wsporniki - bo pokłady będą jasne. Z zewnątrz kałub bedzie cały malowany - biało-czrne pasy. Spód będę robił z folii, zestawowe zielone płytki są do bani.
A tak to wygląda na dzień dzisiejszy:
Pozdrawiam
Rafał A.
Wolnej chwili przekrój powoli idzie do przodu. Nic konkretnego - zrobiłem trochę poszycia zewnętrznego, wyciąłem kawałki burt po obydwu stronach na wejście, przeszlifowałem i mam dylemat:
czy od środka zostawić tak jak jest czy może bejcować. Chodzi mi głównie o burty, belki poprzeczne i te wsporniki - bo pokłady będą jasne. Z zewnątrz kałub bedzie cały malowany - biało-czrne pasy. Spód będę robił z folii, zestawowe zielone płytki są do bani.
A tak to wygląda na dzień dzisiejszy:
Pozdrawiam
Rafał A.
Pozdrawiam
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
Rafał A.
www.motogaragekutno.pl
- kagra
- Posty: 1095
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Trochę inne szkutnictwo
Cześć.
Rafał ja bym nic nie bejcował.Drewno ma ładny kolor.Dla podkreślenia i uwidocznienia faktury zaipregnowałbym jedynie jakimś olejem albo kaponem.
Pozdrawiam.Kazimierz
Rafał ja bym nic nie bejcował.Drewno ma ładny kolor.Dla podkreślenia i uwidocznienia faktury zaipregnowałbym jedynie jakimś olejem albo kaponem.
Pozdrawiam.Kazimierz