Mały tuning proxxona.

Czyli warsztat szkutnika
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotras
Posty: 69
Rejestracja: 14 mar 2011, 21:43

Mały tuning proxxona.

Post autor: Piotras »

Nie dawno kupiłem sobie imadło Proxxona i pomyślałem sobie, że było by fajnie jak bym zamocował je na stole koordynacyjnym to będę mógł frezować elementy pod różnymi kątami, ale okazało się że pręt, wałek na którym jest umieszczony sam uchwyt szlifierki jest za krótki. Pogadałem z kolegą który zajmuje się obróbką metalu na tokarkach i zamówiłem u niego wałek o śr. 20 mm i dł. (chciałem długości 45 cm) ale miał akurat 50 cm i mam duży zapas na manewrowanie uchwytem. Sam wałek nie był toczony tylko ciągany, przeciągany nie znam się na tym ale z dokładności wymiaru i osiowości wałka jestem zadowolony. Całość po wymianie wygląda tak:
Dla porównania długości różnica to 20 cm może i za dużo ale już tak zostanie wole mieć większy zapas.
Dla porównania długości różnica to 20 cm może i za dużo ale już tak zostanie wole mieć większy zapas.

DSC_0875.jpg

DSC_0876.jpg

Z synem się dogadałem i pożyczył mi klocki z których zrobiłem mały kątowniczek ;-)
Z synem się dogadałem i pożyczył mi klocki z których zrobiłem mały kątowniczek ;-)
Awatar użytkownika
Sebastian.M
Posty: 126
Rejestracja: 22 lis 2011, 17:25

Re: Mały tuning proxxona.

Post autor: Sebastian.M »

Fakt,,, gdyby wałek był dłuższy chociaż o 5cm nie było by większego problemu.
Na szczęście takie wałki są łatwo dostępne sam chyba też skorzystam z tego pomysłu.
Fakt że traci się na sztywności ale częściej może znacznie ułatwić pracę.
Link do przykładowego sklepu z wałkami
http://www.ebmia.pl/precyzyjne-walki-lo ... 3godzRkAvA
Awatar użytkownika
Piotras
Posty: 69
Rejestracja: 14 mar 2011, 21:43

Re: Mały tuning proxxona.

Post autor: Piotras »

Nie zauważyłem żeby teraz stracił statyw na sztywności. Ja tym głównie odrabiam drewno więc raczej jakiś takich wielkich sił nie ma żeby całość straciła na sztywności. Do moich prac w zupełności wystarczy.