To działa!!!

Czyli warsztat szkutnika
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KID
Posty: 246
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

To działa!!!

Post autor: KID »

Dłubiąc sobie w kąciku (czyli pokątnie) doszedłem do tematu wózka działowego.
Wszystko niby proste i znane, ale zaciąłem się trochę na osiach wózka.
W modelarskim, dużym uproszczeniu jest to taka beleczka prostokątna, zakończona walcowymi czopami.
Obrazek
Jak zatoczyć te czopy, żeby dobrze to zrobić i się nie narobić?
Najlepiej sprawdzić co już wymyślili mądrzejsi.
Pogrzebałem tu i ówdzie i wygrzebałem taki rysunek z książki Frolicha "The art of ship modeling".
Obrazek
O to, to właśnie strzał w 10, pomyślałem sobie i dalejże rozstawiać graty.
Po paru minutach wyszło coś takiego:
Obrazek
Obrazek
Szybki test na tokarce i już mogłem zakrzyknąć: Panowie!!! To działa!!!
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam,

Krzysztof Duvnjak

Awatar użytkownika
Kon_Bar
Posty: 368
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:To działa!!!

Post autor: Kon_Bar »

Wszystko cacy, tylko powiedz gdzie te lawety będą wykorzystane bo cos nie kojarzę relacji B)
A serio - :woohoo:
Dziadek
Posty: 339
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:To działa!!!

Post autor: Dziadek »

A cy to istotne? To rozwiązanie to pasuje do każdej armaty stosownej wielkości. Chwała KID'owi za pomysł.
dziadek
Wietrzny Bosman
Awatar użytkownika
ryszardw
Posty: 834
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:To działa!!!

Post autor: ryszardw »

A jak wygląda centrowanie .Czy robisz stożek wprowadzający.R.
Awatar użytkownika
KID
Posty: 246
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:To działa!!!

Post autor: KID »

ryszardw napisał:
A jak wygląda centrowanie .Czy robisz stożek wprowadzający.R.


Jest mały stożek w otworze frezu, który w miarę daje centrowanie.
Oczywiście cały ten patent można jeszcze dopieścić na wiele sposobów, ale zasadę można naprawdę polecić.
Pozdrawiam,

Krzysztof Duvnjak

Awatar użytkownika
kagra
Posty: 1068
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:To działa!!!

Post autor: kagra »

Sposób wykonania tego frezu podaje też rosyjski modelarz Hamedal na MSW przy budowie swego okrętu Panteleymon-Victoria na str.23-24

Pozdrawiam.Kazimierz
Obrazek
Awatar użytkownika
KID
Posty: 246
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:To działa!!!

Post autor: KID »

kagra napisał:
Sposób wykonania tego frezu podaje też rosyjski modelarz Hamedal na MSW przy budowie swego okrętu Panteleymon-Victoria na str.23-24


To potwierdza, że nasze szkutnictwo to wieczna rekapitulacja tego co już było ze 100 razy.
A za 101 krzyczymy: Eureka!!!
Pozdrawiam,

Krzysztof Duvnjak

Awatar użytkownika
kagra
Posty: 1068
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:To działa!!!

Post autor: kagra »

Dla zainteresowanych podaję też adres tej witryny. http://www.modelshipworld.com/ w wyszukiwarce wpisać Panteleymon-Victoria

Pozdrawiam.Kazimierz
Awatar użytkownika
Hadżi
Posty: 356
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}

O:To działa!!!

Post autor: Hadżi »

Witam!

Widzę, że "łupinka" jest dozbrajana.

Mnie ciekawi jakiego materiału użyłeś na wykonanie tego frezu i czy otwór nawiercałeś,
czy już był?

Pozdrawiam i życzę powodzenia

"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Awatar użytkownika
KID
Posty: 246
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:To działa!!!

Post autor: KID »

Hadżi napisał:
Mnie ciekawi jakiego materiału użyłeś na wykonanie tego frezu i czy otwór nawiercałeś,
czy już był?


Wiesz Sylwek jak to jest, kiedy coś człowiekowi zaświta w głowie.
Złapałem jakiś kawałek zwykłej stali i nawierciłem otwór 2.45 mm, bo w kółkach jest 2.50.
Wspomniany kolega Hamedal zrobił to z mosiądzu i też dobrze.
Pozdrawiam,

Krzysztof Duvnjak

ODPOWIEDZ