HMS Victory - pierwszy model

Pierwsze kroki w modelarstwie szkutniczym
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MaciejKa
Posty: 0
Rejestracja: 29 lis 2017, 09:34

HMS Victory - pierwszy model

Post autor: MaciejKa »

Witam. Powoli kończę mój pierwszy taki model.  Jestem totalnym amatorem, więc zanim zaczniecie wieszać na mnie psy za wykonanie, kilka słów na temat budowy.  Z modelarstwem nie miałem wcześniej do czynienia. Swój pierwszy model popełniłem na początku tego roku. Była to koga z MM. Po kodze był holk i golden hind, też karton. Jakiś niesmak czułem...statki z papieru.  Postanowiłem zrobić coś konkretnego z drewna.  Patrzyłem na zdjęcia modeli i padło na Victory, tym bardziej że jego historię znałem wcześniej.  Problemem okazało się się kupno odpowiednich materiałów w tym dzikim kraju, jakim jest Szkocja.  Uzbierałem więc co się dało i przystąpiłem do pracy.  Początkowo opierałem się na wydawnictwie shipyard i wręgi wraz z podposzyciem skopiowałem z tegoż.  Reszta poszła do śmieci.  Tak więc skalę mam niby 1:96 choć uważam że nie do końca jest Tak, jakby shipyard chciał. Mniejsza o to. Całą wiedzę na temat budowy zdobywałem w trakcie prac.  Czym bardzie budowa była zaawansowana tym bardziej temat zagłębiałem i tym więcej błędów moich dostrzegłem.  Niestety nie wszystko udało mi się zrobić zgodnie z oryginałem.  Brak doświadczenia, brak narzędzi a przede wszystkim miejsca do pracy.  Nie dopatrujcie się więc tam poprawnego plankowania czy deskowania.  O tych technikach przeczytałem dopiero, jak już pokłady miałem zrobione.  Tak, wiem...nie profesjonalne podejście, ale nauka na przyszłość.  Budowa tego statku nauczyła mnie sporo jak na początek i przy kolejnym mam nadzieję już tych samych błędów nie popełnie.