San Martin
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:San Martin
Witaj . Nie będe cukrzył , ale mi się Twoja praca podoba .:)
Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
- Mirek77
- Posty: 560
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:San Martin
Maszty gotowe.
Wreszcie zrobiłem też podstawkę.
...i zacząłem robić okucia z samoprzylepnej taśmy aluminiowej,którą później maluję.
Pozdrawiam.




Wreszcie zrobiłem też podstawkę.

...i zacząłem robić okucia z samoprzylepnej taśmy aluminiowej,którą później maluję.


Pozdrawiam.
- wurcelstock
- Posty: 270
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:San Martin
Zgadzam się z Myszorem.
Coraz ładniej.
Ale, żeby nie było za słodko:
Czy kolumny masztów mają taką samą średnicę na całej długości?
Nie widać tego na zdjęciach
T
Coraz ładniej.
Ale, żeby nie było za słodko:
Czy kolumny masztów mają taką samą średnicę na całej długości?
Nie widać tego na zdjęciach
T
- Mirek77
- Posty: 560
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:San Martin
Tak,kolumny są na całej długości takie same.Czy to błąd?Jeśli tak to trudno, już tego nie zmienie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Karrex
- Posty: 1194
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:San Martin / Maszty
Mirek77 napisał:
Witaj Mirku.
Wg mojej wiedzy, to jest jednak błąd. Kolumny masztów, jak i steng (bramsteng też :)) powinny mieć różne średnice na podstawach (piętach) i topach.
Niestety nie znam właściwych proporcji tego zwężenia i szkoda, że koledzy, którzy mają wiedzę na ten temat się nie wypowiadają, bo na braku tej wiedzy tracimy wszyscy. Być może jest to gdzieś na forum, ale w tych relacjach, które przeglądałem z tym się nie spotkałem.
Dla przykładu kolumna grotmasztu Santisimy na pięcie ma 12 mm, i na długości 41 cm zwęża się na topie do 8 mm. Jak zapewne wiesz Santisima nie jest najlepszym przykładem, dlatego odwołuję się do wiedzy kolegów.

Niestety tak cieniutkie w proporcjach stengi do kolumn masztów nie wyglądają dobrze.
Dzielę się tym spostrzeżeniem w nadziei, że jednak ktoś nam to wyjaśni. Nie jestem alfą i omegą i uczę się jak wszyscy.
To czy zmienisz, czy nie zmienisz, to jest oczywiście Twoja sprawa, ale wiedza na ten temat się przyda.
[Edit]
W poradniku modelarza w temacie III-1 Maszty i reje, jest tylko tyle
a przecież kilku kolegów wybudowało swoje modele.
[Edit2]
Mój błąd (zmęczenie), poprawiłem. Nie powinno już razić ;) .
Tak, kolumny są na całej długości takie same. Czy to błąd? Jeśli tak to trudno, już tego nie zmienie.
Pozdrawiam.
Witaj Mirku.
Wg mojej wiedzy, to jest jednak błąd. Kolumny masztów, jak i steng (bramsteng też :)) powinny mieć różne średnice na podstawach (piętach) i topach.
Niestety nie znam właściwych proporcji tego zwężenia i szkoda, że koledzy, którzy mają wiedzę na ten temat się nie wypowiadają, bo na braku tej wiedzy tracimy wszyscy. Być może jest to gdzieś na forum, ale w tych relacjach, które przeglądałem z tym się nie spotkałem.
Dla przykładu kolumna grotmasztu Santisimy na pięcie ma 12 mm, i na długości 41 cm zwęża się na topie do 8 mm. Jak zapewne wiesz Santisima nie jest najlepszym przykładem, dlatego odwołuję się do wiedzy kolegów.

Niestety tak cieniutkie w proporcjach stengi do kolumn masztów nie wyglądają dobrze.
Dzielę się tym spostrzeżeniem w nadziei, że jednak ktoś nam to wyjaśni. Nie jestem alfą i omegą i uczę się jak wszyscy.
To czy zmienisz, czy nie zmienisz, to jest oczywiście Twoja sprawa, ale wiedza na ten temat się przyda.
[Edit]
W poradniku modelarza w temacie III-1 Maszty i reje, jest tylko tyle
Maszty i reje - warsztat
a przecież kilku kolegów wybudowało swoje modele.
[Edit2]
Mój błąd (zmęczenie), poprawiłem. Nie powinno już razić ;) .
Pozdrawiam
Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Pozłotnictwo

Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Pozłotnictwo

- Mirek77
- Posty: 560
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:San Martin
Dzięki Karol za zainteresowanie.Różnice w grubościach kolumn masztów-nawet gdybym je zrobił to i tak nie były by widoczne kiedy dojdą żagle i olinowanie.Jeśli chodzi o stengi to patrząc w plany są ok.
Mam do Ciebie jak i innych osób zainteresowanych pytanie: Czy na żaglach San Martina mogły być naszyte jakieś krzyże lub herby?Coś jak na załączonym zdjęciu.Pytam bo chciałbym coś takiego zrobić,a ty trochę siedzisz w tym temacie:) Poza tym model zyskał by na atrakcyjności.

Mam do Ciebie jak i innych osób zainteresowanych pytanie: Czy na żaglach San Martina mogły być naszyte jakieś krzyże lub herby?Coś jak na załączonym zdjęciu.Pytam bo chciałbym coś takiego zrobić,a ty trochę siedzisz w tym temacie:) Poza tym model zyskał by na atrakcyjności.

- Mirek77
- Posty: 560
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:San Martin
Bartku dzięki za pomoc.Nadal liczę na Waszą pomoc w tej sprawie.
Oczekując na zamówione materiały do dalszej budowy postanowiłem namalować flagę.Materiał-bawełna ze starego prześcieradła.Farby akrylowe.
I jeszcze kilka drobiazgów.
Pozdrawiam.
Oczekując na zamówione materiały do dalszej budowy postanowiłem namalować flagę.Materiał-bawełna ze starego prześcieradła.Farby akrylowe.




I jeszcze kilka drobiazgów.


Pozdrawiam.
- Karrex
- Posty: 1194
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:San Martin / Żagle
Mirek77 napisał:
O aplikacjach na żaglach San Martina niestety nic mi nie wiadomo.
San Martin należał do floty Wielkiej Armady 1588 roku, fotka którą zamieściłeś to model galeonu hiszpańskiego (firmy nie pomnę) datowany na 1588 rok, więc jeżeli będziesz chciał malować to masz historyczną zgodność ;) .
W necie znalazłem taki plan tego malowania.

...Czy na żaglach San Martina mogły być naszyte jakieś krzyże lub herby? Coś jak na załączonym zdjęciu. Pytam bo chciałbym coś takiego zrobić, a ty trochę siedzisz w tym temacie:) Poza tym model zyskał by na atrakcyjności...
O aplikacjach na żaglach San Martina niestety nic mi nie wiadomo.
San Martin należał do floty Wielkiej Armady 1588 roku, fotka którą zamieściłeś to model galeonu hiszpańskiego (firmy nie pomnę) datowany na 1588 rok, więc jeżeli będziesz chciał malować to masz historyczną zgodność ;) .
W necie znalazłem taki plan tego malowania.

Pozdrawiam
Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Pozłotnictwo

Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Pozłotnictwo
