Forum Koga • Strona główna - Koga Portal - Modele - Żaglowce - Statki - Okręty - Forum modelarskie • francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a - Strona 7
Strona 7 z 7

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

: 13 sty 2021, 23:10
autor: TomekA
ralfee3 pisze: 13 sty 2021, 14:05 Piękna robota, też myślałem kiedyś o takim sposobie,ale tutaj trzeba umieć zrobić sobie odpowiednie frezy.
Ja swoj kupilem tutaj za grosze:

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

: 13 sty 2021, 23:13
autor: TomekA
krzysztof pisze: 13 sty 2021, 19:06 Do stojaka Dremela używam stołu Proxxona. Działa
Wlasnie wczoraj kupilem taki z Amazonu. Podobno w podstawie od stojaka Dremela trzeba nawiercic dodatkowe otwory, bo inaczej Proxxon nie da sie tam zamontowac.

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

: 14 sty 2021, 11:11
autor: krzysztof
Sprawdzę.
Sprawdziłem, faktycznie trzeba nawiercić otworki montażowe.

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

: 14 sty 2021, 12:21
autor: ralfee3
TomekA pisze: 13 sty 2021, 23:10 Ja swoj kupilem tutaj za grosze:
Kurcze a tyle się naszukałem. Tomek, a są różne rozmiary i kształty?

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

: 16 sty 2021, 08:18
autor: TomekA
Jest ich kilka. Zbyt malo niestety, by miec pelen asortyment do wycinania bloczkow.
Poszukaj w google pod nazwa:
roundover bits albo
beadboard bits
Co do rozmiarow, to przejrzyj wg. tzw. radius (promien tego luku, czyli polowa przekatnej (diameter) frezu i tzw. shank (grubosc trzpienia ktory wejdzie w uchwyt frezarki (trzeba sobie dobrac taki, by nie byl za gruby do Twego uchwytu).

Za pomoca jednego frezika mozna - mysle - wyfrezowac kilka wielkosci bloczkow, zaleznie od glebokosci frezowania i odstepu miedzy frezowanymi rowkami.
Najmniejsze frezy sa wielkosci o promieniu (radius) 1/16 cala, co pozwoliloby na wyrob bloczkow wielkosci 3 mm.

Wydaje sie ze potentatem w produkcji tych frezow jest firma Amana, jest jeszcze pare innych. Niestety wszystkie oferowane frezy maja profil cwiartki okregu, nie ma frezikow eliptoidalnych - takich jak do bloczkow.
Ruscy modelarze, o ile wiem, sami sobie robia potrzebne frezy i potem taka miekka stal hartuja i temperuja do koniecznej twardosci.

Re: francuski okret 74-dzialowy 1780r. wg. J. Boudriot'a

: 16 sty 2021, 08:43
autor: lucky
Na you tubie sa filmiki jak samemu zrobić frezy. Ja korzystam z tych porad często.





Myślę że dla chcącego nic trudnego. Odpowiednie gatunki stali narzędziowej np NC10 czy inna.
poniżej podaję tabelę takich stali które daje się obrabiać na zimno (toczenie frezowanie) a potem hartujemy i mamy nowe narzędzia
https://akrostal.pl/stale/nc10/

Pozdrawiam
Lucky