dołączam jeszcze schemacik który świadczy o tym że pachołki są fajnie rozmieszczone względem wyciągarek...
Obrotowe pachołki wykorzystywane są w momencie kiedy statek oddaje cumę... natomiast pachołki statyczne są wykorzystywane w momencie kiedy statek bierze cumę... Poprawić mnie proszę jeśli się mylę.
TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
- acdd
- Posty: 0
- Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20
- acdd
- Posty: 0
- Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Swoją drogą jestem Ciekaw czy są jakieś wytyczne odnośnie cumowania okrętów... gdyby statek zacumować na jednej cumie i na jednej wyciągarce to cuma łatwo by się zerwała a nawet jeśli to wyciągarka mogła by być po prostu wyrwana... jako ciekawostkę dodam że w momencie kiedy statek dużych rozmiarów jest zacumowany do nabrzeża i wieje silny wiatr to wzywa się holowniki aby te pomimo cum dociskały go do nabrzeża.
- TUGER
- Posty: 0
- Rejestracja: 15 maja 2015, 08:21
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
To nie są pacholki tylko pacholy lub polary w dodatku podwójne i służą do mocowania liny cumowniczej pi procesie cumowania żeby odciążyć wciągarki chyba ze jest i uciagu automatycznym. Po drugie to nie pacholki obrotowe tylko rolki kierunkowe służące do naprowadzania luby cumowniczej z bębna roboczego wciągarki na wybraną przewloke lub kluzę.
- sebka35
- Posty: 0
- Rejestracja: 03 gru 2016, 19:52
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Widze ze napęd zrobiłeś na dwuch regulatorach nie masz rożnicy obrotów musiałeś trymować sterem ? Jak rozwiązałeś sterowanie sterem strumieniowym ? .
Gratulacje wytrwałości tam naprawde jest milion drobiazgów które mają ogromne znaczenie w colości .
Gratulacje wytrwałości tam naprawde jest milion drobiazgów które mają ogromne znaczenie w colości .
- acdd
- Posty: 0
- Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie...
Jeden regulator obsługuje śrubę napędową a drugi obsługuje ster strumieniowy... więc w tej konfiguracji dopuszczalna jest różnica obrotów... owszem gdybym miał dwie śruby napędowe a każda z nich miałaby swój własny silnik a każdy z tych silników miał swój własny regulator wówczas prędkość obrotowa miała by znaczenie.
W tym przypadku nie koncentrowałem się specjalnie na ilości obrotów ponieważ są to dwa zupełnie autonomiczne napędy...
Jedyne co kompensowałem to wychylenie płetwy sterowej... w moim przypadku ster wychylał się o 90stopni i skompensowałem jego pracę do 45stopni... lecz tu nie używałem trymerów jako takich... bo trymery służą do drobnej regulacji położenia przy zadanym kącie pracy natomiast ja użyłem odpowiedniej funkcji w aparaturze do zmiany kąta pracy.
Natomiast na pytanie jak rozwiązałem sterowanie sterem strumieniowym odpowiadam że:
Podłączyłem regulator obrotów odpowiedzialny za ster strumieniowy pod odbiornik i już
trzeba pamiętać że regulator ma coś takiego jak BEC czyli zasilanie odbiornika więc koniecznym jest uciąć jeden z kabelków aby nie doszło do zwarcia na odbiorniku... (tylko jeden regulator może być master który zasila odbiornik)
Jeden regulator obsługuje śrubę napędową a drugi obsługuje ster strumieniowy... więc w tej konfiguracji dopuszczalna jest różnica obrotów... owszem gdybym miał dwie śruby napędowe a każda z nich miałaby swój własny silnik a każdy z tych silników miał swój własny regulator wówczas prędkość obrotowa miała by znaczenie.
W tym przypadku nie koncentrowałem się specjalnie na ilości obrotów ponieważ są to dwa zupełnie autonomiczne napędy...
Jedyne co kompensowałem to wychylenie płetwy sterowej... w moim przypadku ster wychylał się o 90stopni i skompensowałem jego pracę do 45stopni... lecz tu nie używałem trymerów jako takich... bo trymery służą do drobnej regulacji położenia przy zadanym kącie pracy natomiast ja użyłem odpowiedniej funkcji w aparaturze do zmiany kąta pracy.
Natomiast na pytanie jak rozwiązałem sterowanie sterem strumieniowym odpowiadam że:
Podłączyłem regulator obrotów odpowiedzialny za ster strumieniowy pod odbiornik i już

- taganc
- Posty: 40
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Jeśli chodzi o napęd to wtrącę swoje trzy grosze. Przy napędach dwu silnikowych można zastosować jeden regulator, dla przykładu taki jaki zastosowałem u siebie http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/fi ... &mode=view Można też inaczej, jeśli ma się regler o odpowiedniej mocy, to jest to tylko kwestia przerobienia kabli zasilających silniki na podwójne.
Pozdrawiam Tadeusz
- acdd
- Posty: 0
- Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20
- acdd
- Posty: 0
- Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Witam po przerwie...
Dochodzę do wniosku że zrezygnuję jednak z modelu w wersji RC. Głównym powodem jest ogromna masa modelu co powoduje że jakakolwiek forma przeniesienia modelu skończy się tragicznie dla detali które miałby się znaleźć na pokładzie.
Planuję wyciągnąć akumulatory i kontynuować budowę jako model pływający ale nie RC... W obecnej sytuacji modelu nie jestem w stanie samodzielnie podnieść. W między czasie uświadomiłem sobie że to co mnie kręci to budowa model... zabawa nimi jest taka sobie
W kwestii modelu RC to osiągnąłem co chciałem... spowodowałem że statek pływa i jestem zadowolony z samego faktu że się udało.
Dochodzę do wniosku że zrezygnuję jednak z modelu w wersji RC. Głównym powodem jest ogromna masa modelu co powoduje że jakakolwiek forma przeniesienia modelu skończy się tragicznie dla detali które miałby się znaleźć na pokładzie.
Planuję wyciągnąć akumulatory i kontynuować budowę jako model pływający ale nie RC... W obecnej sytuacji modelu nie jestem w stanie samodzielnie podnieść. W między czasie uświadomiłem sobie że to co mnie kręci to budowa model... zabawa nimi jest taka sobie

W kwestii modelu RC to osiągnąłem co chciałem... spowodowałem że statek pływa i jestem zadowolony z samego faktu że się udało.
- Slawek Kromer
- Posty: 963
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Niestety ale nie mogę zrozumieć o co chodzi.
Wyposażenie RC ile może ważyć 1 kg co przy tej wielkości modelu nie sprawia kłopotu Wyciągnięcie akumulatorów nic nie zmieni bo będziesz musiał dać balast(na jedno wyjdzie) chyba że zrobisz model na pułke
Wyposażenie RC ile może ważyć 1 kg co przy tej wielkości modelu nie sprawia kłopotu Wyciągnięcie akumulatorów nic nie zmieni bo będziesz musiał dać balast(na jedno wyjdzie) chyba że zrobisz model na pułke
- ostry_gl
- Posty: 0
- Rejestracja: 06 kwie 2015, 22:18
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Skoro zdecydowałeś się robić kadłub w ten sposób, zaakceptuj jego wielkość i wagę. To cały "urok" tego kajaka
Możesz też zrobić go jako, na półkę, tylko po co rezygnować z możliwości pływania? Zawsze w dwóch chłopa, jak Cię poniesie fantazja można go wynieść i popływać
.
Patrząc z boku, wkręć się znów w budowę, a potem decyduj co i jak, bo trochę utraciłeś entuzjazm, którym kiedyś mogłeś obdzielić większość z nas
Pozdrawiam,
Łukasz


Patrząc z boku, wkręć się znów w budowę, a potem decyduj co i jak, bo trochę utraciłeś entuzjazm, którym kiedyś mogłeś obdzielić większość z nas

Pozdrawiam,
Łukasz