Forum Koga • Strona główna - Koga Portal - Modele - Żaglowce - Statki - Okręty - Forum modelarskie • SSN688 1:700
Strona 1 z 15

SSN688 1:700

: 20 cze 2012, 12:40
autor: Andrzej1
Witam

W mojej chorej wyobraźni zamajaczył się pomysł zbudowania pływającej laleczki czyli
małej LA. Na początek spróbuję wykonać model w skali 1:700 z użyciem lub nie komponentów
z plajstikowego zestawu. Ten model ma pływać po powierzchni i to bardzo kameralnej.
Ów zestaw prezentuje się tak :

Zamiar.JPG


Po otwarciu pudełka jedynym wyrazem na mojej twarzy była zgroza. Jakość wykonania detali
wyła o pomstę w Zaświaty. "Tfurcom" tego potwora jest firma Hobby Boss.
No ale nic to, jak choroba umysłowa to choroba.
Największym wyzwaniem wydaje się śruba napędowa. Tejże właśnie śrubie poświęcę cały
wysiłek. Na zdjęciu jest ona śruba, ale napędzić to może tylko stracha nie model.
Pierwsze próby podejmuję z wytrawieniem z blachy 0.2 mm. Aby to wytrawić potrzebne są rysunki.
Nie dysponuję żadnym AutoCadem, więc muszę napisać program do rysowania śrub do LA.
Nie ma zdjęć, są enigmatyczne rysunki w publikacjach. Śruba będzie, więc, moim oryginalnym
projektem.

Jeżeli nie uda się wykonanie działającej śruby to spuszczę nieco z tonu i przejdę na skalę 1:350.


Z ukłonami
Andrzej Korycki

Re: SSN688 1:700

: 20 cze 2012, 13:08
autor: Kazek
o w morde jeża to dopiero zestaw i wyzwanie :o no Andrzeju zasiadam w pierwszym rzędzie i "szczekam" na tę śrubę .

Re: SSN688 1:700

: 20 cze 2012, 13:33
autor: jeskom
hehe...no śruba rewelacyjna inaczej heh...Andrew zainstaluj sobie DARMOWY program graficzny pod nazwą GIMP. Tam sobie narysujesz śrubę, i nie będziesz musiał się bawiś w pisanie programów

Re: SSN688 1:700

: 20 cze 2012, 13:44
autor: Andrzej1
Gimpa to ja już mam i program rysujący śrubę też.
Tylko kwestia skali - to dziś, jutro i będzie maska do trawienia.
Otwór na środku ma średnicę 0.9mm. Wał ma być 1mm, ale liczę, że może się coś podtrawić.

Sruba.JPG
Sruba.JPG (3.69 KiB) Przejrzano 9642 razy


Prawa jest cieńsza - to widać, aż wydrukowałem na "papiórze" i zmierzyłem.
Są równe.

A oto i program :

Kod: Zaznacz cały

void CTylZbiorDlg::SrubaNapedowa( float xp, float yp, double scale, BOOL bSymetric )
{
//  Promien kola to 23mm
// promien sruby 100mm

    float xs[] = { -10.0, -7.0, -1.0, 4.5,  10.0, 16.0, 25.0, 34.0, 43.0, 52.0, 57.0, 62.0, 59.0, 50.0, 40.0, 32.0, 25.0, 20.5, 15.0, 12.0, 10.0 };
    float ys[] = {  21.0, 37.5, 56.5, 64.5, 71.5, 76.0, 80.0, 83.0, 85.0, 84.0, 82.0, 78.0, 74.0, 69.0, 64.5, 60.0, 54.0, 50.0, 41.5, 30.0, 21.0 };


    double alfa = 0;
    CPoint ptArr[ 5000 ];
    int counterpt = 0;
    CPoint pt;

    float xpp, ypp;
    double xo;
    double beta;
    int ilosc = sizeof( xs )/sizeof( xs[ 0 ] );

    int ifi;
    for( ifi = 0; ifi < 7; ++ifi )
    {
        alfa = ifi * 3.1415926535 / 3.5;

        for( int i = 0; i < ilosc; ++i )
        {
           
            double yo = ys[ i ];
            if ( bSymetric ) xo = -xs[ i ];
            else xo = xs[ i ];
            double r = sqrt( xo * xo + yo * yo );
            if ( bSymetric ) beta = acos( xo / r ) + alfa;
            else beta = acos( xo / r ) - alfa;
            // zmiana skali
            r *= scale;

            float xr = r * cos( beta ) + xp;
            float yr = r * sin( beta ) + yp;
            if ( i )
            {
                m_PrnDC.LineToMM( xr, yr );
                pt = m_PrnDC.MMToLog( xr, yr );
                ptArr[ counterpt++ ] = pt;
            }
            else
            {
                if ( 0 == ifi )
                {
                    xpp = xr;
                    ypp = yr;
                    m_PrnDC.MoveToMM( xr, yr );
                    pt = m_PrnDC.MMToLog( xr, yr );
                    ptArr[ counterpt++ ] = pt;
                }
                else
                {
                    m_PrnDC.LineToMM( xr, yr );
                    pt = m_PrnDC.MMToLog( xr, yr );
                    ptArr[ counterpt++ ] = pt;
                }
            }
        }
    }

    m_PrnDC.LineToMM( xpp, ypp );

    CBrush brBlack( RGB(0,0,0 ) );
    CBrush* pOldBr = m_PrnDC.m_DC.SelectObject( &brBlack );
    m_PrnDC.m_DC.SetPolyFillMode( ALTERNATE );
    m_PrnDC.m_DC.Polygon( ptArr, counterpt );
    m_PrnDC.m_DC.SelectObject( pOldBr );

    CPen penWhite( PS_SOLID, 1, RGB(255,255,255) );
    CPen* pOldPen = m_PrnDC.m_DC.SelectObject( &penWhite );
    counterpt = 0;
    double r = 0.45; // dziura 0.9mm
    for( int i = 0; i < 100; ++i )
    {
        double beta = ( 2.0 * 3.1415926535 / 99.0)*i;
        float xr = r * cos( beta ) + xp;
        float yr = r * sin( beta ) + yp;
        if ( i )
        {
            m_PrnDC.LineToMM( xr, yr );
            pt = m_PrnDC.MMToLog( xr, yr );
            ptArr[ counterpt++ ] = pt;
        }
        else
        {
             m_PrnDC.MoveToMM( xr, yr );
             pt = m_PrnDC.MMToLog( xr, yr );
             ptArr[ counterpt++ ] = pt;
        }
    }

    CBrush brWhite( RGB( 255,255,255 ) );
    pOldBr = m_PrnDC.m_DC.SelectObject( &brWhite );
    m_PrnDC.m_DC.Polygon( ptArr, counterpt );
    m_PrnDC.m_DC.SelectObject( pOldBr );

}

void CTylZbiorDlg::OnBnClickedButton2()
{
    // TODO: Add your control notification handler code here

    float xp = 100.0;
    float yp = 100.0;
    double scale = 0.1;

    m_PrnDC.StartDoc();
    m_PrnDC.StartPage();

    SrubaNapedowa( 50, 100, scale, FALSE );
    SrubaNapedowa( 150, 100, scale, TRUE );


    m_PrnDC.EndPage();
    m_PrnDC.EndDoc();

}




Z ukłonami
Andrzej Korycki

Re: SSN688 1:700

: 20 cze 2012, 13:52
autor: PanLipazMiodem
Andrzeju niedrugi, trzymam kciuki.

Nie rozumiem troszkę jak można z tych cyferek zrobić śrubę ale wiem że w Twojej poprzedniej relacji zgubiłem się już na trzeciej stronie.

Powodzenia.

Pozdrawiam
Przemek

Re: SSN688 1:700

: 20 cze 2012, 18:10
autor: rychenko
Witam .
Piękny zestaw Andrzeju gratuluje!, mnogość i perfekcyjne wykonanie detali powala chyba każdego , zestaw musiał sporo kosztować ale wart jest swej ceny szkoda ze chcesz uprościć sobie wykonanie modelu i nie będzie się zanurzał ale i tak będę wiernym kibicem tej arcyciekawej relacji .
:lol:

Re: SSN688 1:700

: 20 cze 2012, 18:13
autor: Andrzej1
19.70 PLN i nie jest wart swojej ceny.
I pójdę na łatwiznę - nie będzie się zaurzał. Obejdzie się też bez radia.
Prościzna, aż wstyd pokazywać na Kodze.

Z ukłonami
Andrzej Korycki

Re: SSN688 1:700

: 20 cze 2012, 23:54
autor: Kon_Bar
Zacząłem się zastanawiać, czy przypadkiem w innej relacji nie wspominałeś o wspaniałym źródle małych silniczków ;) Może zamiast poprawiać zestaw przyczepisz śrubę i kiosk do kadłuba zbudowanego z dwóch "obudów dla silniczków"? Jak Ciebie znam, to okazałoby się, że tak zbudowany model jest bliższy oryginałowi niż zestaw "prosto z pudełka" ;)

Re: SSN688 1:700

: 22 cze 2012, 12:05
autor: Andrzej1
Witam

PanLipazMiodem :
Otóż z cyferek i blachy 0.2mm, za pomocą Gury, śruby robi się tak :

SrubyVer1.JPG


Kon_Bar:
Niestety, zgodnie z Dyrektywą Unijną, w Szczecinie, zamknęli ostatni SexShop dla krasnoludków. A ludzki wibrator jest większy niż mój model (nawet S-ka).

A teraz do adrema :
Śruby wyszły jak wyszły, ale to pierwsza stoczniowa próba Gury. Są zupełnie wystarczające do
sprawdzenia, czy takie cóś we w ogóle może robić za śrubę w pływającym modelu.
Jeżeli nie to zmienię cyferki i będę próbował zrobić inne kształty płatów. Na razie czeka
mnie wał śruby i jakieś połączenie z silnikiem z wibratora komórkowego i próby na wodzie.
Te silniczki wyglądają na stosunkowo niskoobrotowe. Może obejdzie się bez przekładni.
Muszę do tego zbudować jakiś modelik modeliku.

Z ukłonami
Andrzej Korycki

Re: SSN688 1:700

: 22 cze 2012, 21:56
autor: oksal
Widzę Andrzej, że idziesz "kursem" takim o jakim mówiłeś na ostatnim zlocie:) Możesz w domu trzymać takie akwarium z LA'lami 1:700. Nawet by to było bardzo oryginalne akwarium:) Sterowanie robisz na program , podczerwień czy LA'la będzie pływać na "krechę"?