Mam jeszcze pytanie o to "coś" zaznaczone na zdjęciu czerwonym kółkiem. Na pewno jest to jakieś urządzenie celownicze, ale do końca nie wiem jak ten detal wykonać. Może ktoś z forumowiczów spotkał się z tego typu elementem lub posiada zdjęcie?
Pozdrawiam
ORP Kraków 1923
- Pajeczak
- Posty: 21
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: ORP Kraków 1923
Witam
Wieża armatnia prawie gotowa. Do zamontowania pozostają światła pozycyjne (zakupiłem zbyt duże) i koło ratunkowe na frontowej stronie osłony stanowiska sterowego.
Pozdrawiam.
Wieża armatnia prawie gotowa. Do zamontowania pozostają światła pozycyjne (zakupiłem zbyt duże) i koło ratunkowe na frontowej stronie osłony stanowiska sterowego.
Pozdrawiam.
- Pajeczak
- Posty: 21
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: ORP Kraków 1923
Haubica 100mm już gotowa.
Od momentu kiedy dostałem przyspieszacz do klejów cyjanoakrylowych prace przyspieszyły. Niesamowicie proste rozwiązanie, a jakże przydatne podczas klejenia szczególnie drobnych elementów.
Przede mną 3 szt. wież ckm i uzbrojenie okrętu będzie gotowe. Szkoda, że autor planów bardziej szczegółowo nie opisał uzbrojenia monitora. O ile modelu armaty i haubicy można się domyślać o tyle ckm kal. 7.92mm już jest kilka do wyboru...
I jeszcze ciekawostka dotycząca planów modelarskich z Modelarza. Otóż niedawno zakupiłem Modelarze z planami innego monitora ORP Warszawa. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu podano, że plany wykonano w podziałce 1:50, gdy tak na prawdę jest to 1:25. Jak na pismo o takim profilu i o takiej tradycji to całkiem spora skucha.
A teraz to co najciekawsze czyli kilka fotek:
Od momentu kiedy dostałem przyspieszacz do klejów cyjanoakrylowych prace przyspieszyły. Niesamowicie proste rozwiązanie, a jakże przydatne podczas klejenia szczególnie drobnych elementów.
Przede mną 3 szt. wież ckm i uzbrojenie okrętu będzie gotowe. Szkoda, że autor planów bardziej szczegółowo nie opisał uzbrojenia monitora. O ile modelu armaty i haubicy można się domyślać o tyle ckm kal. 7.92mm już jest kilka do wyboru...
I jeszcze ciekawostka dotycząca planów modelarskich z Modelarza. Otóż niedawno zakupiłem Modelarze z planami innego monitora ORP Warszawa. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu podano, że plany wykonano w podziałce 1:50, gdy tak na prawdę jest to 1:25. Jak na pismo o takim profilu i o takiej tradycji to całkiem spora skucha.
A teraz to co najciekawsze czyli kilka fotek:
- Andrzej1
- Posty: 1568
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: ORP Kraków 1923
Witam
Sześć (słownie 6 ) zdjęć zielonego garnka. A wystarczyłoby jedno - to siódme.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
Sześć (słownie 6 ) zdjęć zielonego garnka. A wystarczyłoby jedno - to siódme.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 sty 2011, 22:21
Re: ORP Kraków 1923
Andrzej1 pisze:Witam
Sześć (słownie 6 ) zdjęć zielonego garnka. A wystarczyłoby jedno - to siódme.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
a mie tu brakuje jeszcze jenego ujencia, od spodu, abo jak kto woli pokrywkom do dołu.
- rychenko
- Posty: 681
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: ORP Kraków 1923
Witam tak się zastanawiam po diabla
Tobie jeszcze przyspieszacz do kleju CA on i tak bardzo szybko wiąże a przy klejeniu małych detali nie ma zupełnie czasu na ewentualną korektę a Ty jeszcze chcesz przyspieszyć klejenie.

Pozdrawiam Ryszard
- Pajeczak
- Posty: 21
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: ORP Kraków 1923
Uzbrojenie gotowe. Jeśli chodzi karabin maszynowy w wieżyczkach to zdecydowałem się na CKM 7,92 mm wz. 30 "Browning".
Teraz przejdę do wyposażenia pokładu.
A odnośnie kleju i przyspieszacza, to używam gęstego CA. W zależności od tego nad jakim elementem się pracuje, to ten sam klej schnie albo za długo, albo za szybko. Są elementy kiedy chciało by się coś jeszcze skorygować, bo tych kilka chwil okazało się zbyt mało, ale niestety klej już zastygł. Są też elementy kiedy uformowany jest konkretny kształt i chciałoby się aby tak pozostało i wtedy właśnie idealnym rozwiązaniem jest przyspieszacz. Sporo nerwów kosztowała mnie budowa stelaża dla brezentu oraz formowanie okrągłych wież dla CKM. Także trochę nie rozumiem po cóż w takiej sytuacji przywoływać antychrysta? Pracę należy sobie ułatwiać.
A oto zestaw "garnków":
Teraz przejdę do wyposażenia pokładu.
A odnośnie kleju i przyspieszacza, to używam gęstego CA. W zależności od tego nad jakim elementem się pracuje, to ten sam klej schnie albo za długo, albo za szybko. Są elementy kiedy chciało by się coś jeszcze skorygować, bo tych kilka chwil okazało się zbyt mało, ale niestety klej już zastygł. Są też elementy kiedy uformowany jest konkretny kształt i chciałoby się aby tak pozostało i wtedy właśnie idealnym rozwiązaniem jest przyspieszacz. Sporo nerwów kosztowała mnie budowa stelaża dla brezentu oraz formowanie okrągłych wież dla CKM. Także trochę nie rozumiem po cóż w takiej sytuacji przywoływać antychrysta? Pracę należy sobie ułatwiać.
A oto zestaw "garnków":
- Pajeczak
- Posty: 21
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: ORP Kraków 1923
W chwili obecnej wykonuję świetliki. Po ich ukończeniu przyjdzie czas na maszty: rufowy i dziobowy. No i proszę o poradę jak te maszty najlepiej wykonać. Pomysły mam trzy:
- odpowiednio złożyć antenę teleskopową z zaszpachlowaniem uskoków
- maszty zwężają się proporcjonalnie toteż myślałem, by naciąć patyk od balonów i zwinąć w odpowiedni kształt. Jak zrobiłem próbę to zwijanie szło dość opornie i kształt był mało zadowalający. Niemniej zaletą takiego rozwiązania jest waga masztu i może warto popracować dłużej nad takim rozwiązaniem (chciałbym, aby model był pływający, toteż "zaoszczędzone" parę gramów może okazać się na wagę złota)
- nawinąć kalkę techniczną na okrągłą listewkę z zachowaniem ogólnego kształtu masztu i odpowiednio zeszlifować.
Może ktoś podpowie inne rozwiązanie? Może takie maszty można gdzieś po prostu kupić?
Uprzedzę, że tokarki nie posiadam.
Skan masztów:
- odpowiednio złożyć antenę teleskopową z zaszpachlowaniem uskoków
- maszty zwężają się proporcjonalnie toteż myślałem, by naciąć patyk od balonów i zwinąć w odpowiedni kształt. Jak zrobiłem próbę to zwijanie szło dość opornie i kształt był mało zadowalający. Niemniej zaletą takiego rozwiązania jest waga masztu i może warto popracować dłużej nad takim rozwiązaniem (chciałbym, aby model był pływający, toteż "zaoszczędzone" parę gramów może okazać się na wagę złota)
- nawinąć kalkę techniczną na okrągłą listewkę z zachowaniem ogólnego kształtu masztu i odpowiednio zeszlifować.
Może ktoś podpowie inne rozwiązanie? Może takie maszty można gdzieś po prostu kupić?
Uprzedzę, że tokarki nie posiadam.
Skan masztów:
- Załączniki
-
- maszty.jpg (83.3 KiB) Przejrzano 5162 razy
- leszek64
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 sty 2011, 16:47
Re: ORP Kraków 1923
Ale wiertarkę chyba masz.Włóż kawałek patyka,w miare prostego,papier ścierny w dłoń i naprzód.
- Pajeczak
- Posty: 21
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: ORP Kraków 1923
Świetliki gotowe, winda rufowa również, teraz zabieram się za maszty. Dzięki za podpowiedź odnośnie wiertarki. Udało mi się zeszlifować listewkę 5x5mm do odpowiedniego kształtu. Wrzucam na roboczo fotkę masztu rufowego. Zdjęcia świetlików i windy jak słońce zaświeci, bo mój aparat nie radzi sobie z ciemnościami.