Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Relacje z budowy tych jednostek
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

Witam
Ja to mam pecha zamontowałem kupione silniki Multiplex Permax 600 i teraz pojawił się kolejny problem z drganiami, wygląda na to, że już nie zdążę w tym roku przeprowadzić kolejną próbę pływania. Zamówiłem przekładnie MP-JET 1,75:1, i będę dalej eksperymentował - jak ta zabawa z napędem się nie skończy to poddam się chyba jakiejś terapii:blink: , to tyle, co do napędu, natomiast rozpocząłem malowanie kadłuba, również trochę nowych elementów przybyło na pokładzie, i po pomalowaniu całości podkładem wygląd zadziałał na mnie zachęcająco.
Malowany będzie farbami Humbrol ENEMAL (mat) i następnie w celu zabezpieczenia powłoki pokryty zostanie bezbarwnym lakierem (satyna – pół mat) też firmy Humbrol, zresztą zamierzam wszystkie elementy zabezpieczać bezbarwnym lakierem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Darek
Awatar użytkownika
rychenko
Posty: 677
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: rychenko »

Witaj Darek
Opisz coś więcej o tym problemie z drganiami ,kiedy występują? Czy przy określonych obrotach itp.
Pozdrawiam Ryszard
Tu zaopatruję się w polistyren i inne materiały
http://www.swiatmodeli.eu/
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

rychenko napisał:
Witaj Darek
Opisz coś więcej o tym problemie z drganiami ,kiedy występują? Czy przy określonych obrotach itp.

Problem drgań pojawił się przy maksymalnych obrotach nowych silników, i wynika on bardziej z braku dostępu do tokarki, po prostu nie jestem w stanie w swoich warunkach przygotować precyzyjnego połączenia wału z silnikiem, a opisałem ten problem, dlatego że jak te eksperymenty podsumowałem, to wyszła pokaźna kwota, no ale mam za swoje, dawno miałem kupić przekładnie modelarskie :blush:
Pozdrawiam Darek
Awatar użytkownika
antosiek
Posty: 464
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: antosiek »

Darek. Daj jakieś zdjęcie napędu. A nie lepiej dać przegub Kardana lub sprzęgło kłowe między przekładnie a wał. Robi to p.Ludkowski z Łodzi. Odpada problem z osiowością. U mnie nic nie drga.
Awatar użytkownika
Andrzej1
Posty: 1568
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Andrzej1 »

Może taki kardan ? "Plajstik" wytłumi drgania a i zbyt sztywny on nie jest.
A na dodatek to dwa w jednym. Kiedyś też była taka moda :).

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z ukłonami
Andrzej Korycki
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

:blush: Przepraszam, ale nie precyzyjnie się wypowiedziałem, mój napęd jest zbudowany na kardanach, Problem jest w osiowaniu wału z pierwszym kardanem wał ma średnicę 5 mm otwór w kardanie 4 mm końcówka wału została przetoczona do średnicy otworu w kardanie, i przy tym połączeniu zauważyłem delikatne bicie, drugi problem to połączenie silnika z drugim kardanem tutaj jest najgorzej, ponieważ zmuszony byłem zastosować kilka połączeń tzn. silnik połączony jest przez zakupioną tulejkę redukcyjną z średnicy 3,2 na 3 mm, ta połączona jest z kardanem poprzez złączkę domowej roboty śr. 3 mm na gwint M5 ta wkręcona jest do przegubu kardana M5-4mm i ten połączony prętem fi 4 z pierwszym kardanem.
Zamieszczam zdjęcie ilustrujące moje połączenie (tak dla łatwiejszego zrozumienia, bo jak to czytam to już sam nie wiem, co, z czym ;) )
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Darek
Awatar użytkownika
Andrzej1
Posty: 1568
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Andrzej1 »

Taka konstrukcja musi drgać.
Proponuję przedłużenie osi silnika i zastosowanie jednego kardana zamiast dwóch.
Ta przedłużka powinna być łożyskowana - najlepiej w dwóch punktach.
Mogą to być ślizgowe łożyska teflonowe.
W przeciwnym wypadku rozwali Ci silniki.
A może przesunąć silniki, aby przedłużka nie była potrzebna ?

Z ukłonami
Andrzej Korycki
Awatar użytkownika
antosiek
Posty: 464
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: antosiek »

Potwierdzam, że to będzie drgało. Za długie i jest spora nieosiowość w tulejce z lewej strony. Podpieraj. To powinno pomóc. I trzeba zrobić nową tulejkę.
Awatar użytkownika
rychenko
Posty: 677
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: rychenko »

Darku Andrzeje:) maja rac je to musi drgać , patrząc na twoje zdjęcia a zwłaszcza na to gdzie widać silniki wyraźnie widać ze oś silników jest poniżej osi wałów a ściślej mówiąc wały Ida ku górze ja bym osobiście podniósł mocowanie silników trochę wyżej ustawił je lekko pod kątem takim, jakim idą wały i myślę ze wtedy wystarczyłby jeden kardan ten bezpośrednio za silnikiem .

Ps. Prośba do moderatora !, można by było w końcu scalić Darka relacje bo od dłuższego czasu są 3 watki tego samego tematu .Dziękuje(:
Pozdrawiam Ryszard
Tu zaopatruję się w polistyren i inne materiały
http://www.swiatmodeli.eu/
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

Prezentowana prze zemnie konstrukcja napędu można powiedzieć, że jest już nie aktualna, zdążyłem zamówić przekładnie MP-JET 1,75:1, jedną już mam, na drugą czekam, tak, że do kolejnej przeróbki będzie całe łoże silników, no i wyście z przekładni jest średnicy 4mm, pozwoli mi to na uproszczenie połączenia(nie będę musiał już tak cudować z przejściówkami), wydaje mi się, że macie rację i wezmę pod uwagę wasze sugestie przy projektowaniu nowego łoża.

PS. ADMINA też prosiłem o scalenie wątków
Pozdrawiam Darek
ODPOWIEDZ