K&M Romek Cz.I.Kadlub

indywidualne relacje z budowy uczestników projektu Karl und Marie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RomekS
Posty: 3211
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}

Odp: K&M (RomekS)

Post autor: RomekS »

Bez przesady Zbyszku, ,,
Im dalej tym bardziej sobie czlowiek zdaje sprawe ze swych niedorobek w modelu.

Co do planow to racja,
w tej chwili np nie wiem jak powinny przebiegac listwy burtowe w K&M.
Ja bede robil opcje 1 albo 4 bo wydaje mi sie najlatwiejsza.. i logiczna..
ale ktora jest poprawna ?????
Kombinacji moze byc duzo wiecej ..



Obrazek
Awatar użytkownika
jerry_bee
Posty: 922
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)

Post autor: jerry_bee »

Zbyszek napisał:
Trzeba by przycisnąć kolegę Jerrego o pozostałe rysunki.

Panowie, nie ma sprawy, tylko nastapiło u mnie w pracy przepełnienie bufora ;) muszę najpierw parę spraw uporządkować, wtedy ruszymy dalej z tematem. dajmy też dojść do siebie Mirkowi, siedzi co prawda cicho, ale nas obserwuje ;)
--------------------------
pozdrawiam, jerry_bee
Awatar użytkownika
Hadżi
Posty: 471
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}

Odp: K&M (RomekS)

Post autor: Hadżi »

Witam!

Miałem się nie odzywać ale...

Jerry Antoniemu pokazuje jak powinna wyglądać pawęż i na tym zdjęciu widać jak powinien wyglądać reling burtowy.

A te wzmocnienia to nie ozdoby tylko elementy konstrukcyjne kadłuba i zazwyczaj na wyobleniach dziobowych i rufowych gdzie występują większe naprężenia jest ich zawszw gęściej niż na śródokręciu.

Pozdrawiam

"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Awatar użytkownika
Hadżi
Posty: 471
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}

Odp: K&M (RomekS)

Post autor: Hadżi »

Witam!

Miałem się nie odzywać ale...

Jerry Antoniemu pokazuje jak powinna wyglądać pawęż i na tym zdjęciu widać jak powinien wyglądać reling burtowy.

A te wzmocnienia to nie ozdoby tylko elementy konstrukcyjne kadłuba i zazwyczaj na wyobleniach dziobowych i rufowych gdzie występują większe naprężenia jest ich zawszw gęściej niż na śródokręciu.

Pozdrawiam

"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Awatar użytkownika
RomekS
Posty: 3211
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}

Odp: K&M (RomekS)

Post autor: RomekS »

Hadżi napisał:
Witam!

Jerry Antoniemu pokazuje jak powinna wyglądać pawęż i na tym zdjęciu widać jak powinien wyglądać reling burtowy.



Nie zeby sie sprzeczac :) :) :)
Ale Hadzi nie masz racji z ta fotka. :(

Nie zgadza sie ona z zadna wersja planow i jest wersja mocno uproszczona. :(

Na planach (obojetnie czy rosyjskich czy niemieckich) jest tak jak narysowalem tylko nie wiem jaki jest uklad...
Chyba ze masz moze jakies fotki oryginalu
co byloby najbardziej przekonujace.
I wtedy przyznam Ci racje....
:) :) :)

Tu jest rysunek Zbyszka, ktory to rysunek prawie zgadza sie z planami,

chodzi tylko szczegoly zamocowania, ktorych na planach nie ma...
Obrazek
Awatar użytkownika
KID
Posty: 246
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp: K&M (RomekS)

Post autor: KID »

RomekS napisał:

Chyba ze masz moze jakies fotki oryginalu
co byloby najbardziej przekonujace.
[/quote]

W sieci jest pełno fotek zachowanych bałtyckich galeasów. Ot choćby ta stronka szwedzkich żaglowców turystycznych:
http://www.ssf.h.se/fartyg/listaFtg.asp?visa=alla

Warto przejrzeć te zdjęcia, choćby dla poznania szerokiej gamy rozwiązań technicznych stosowanych w tej klasie stateczków. Niektóre z nich mają już np. kadłuby kompozytowe, więc nie ma sensu się spierać o drobne szczegóły.
Pozdrawiam,

Krzysztof Duvnjak

Awatar użytkownika
mirek
Posty: 1879
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp: K&M (RomekS)

Post autor: mirek »

Uważam , że najlepsze rozwiązanie to wariant nr. 1. Na tyle mnie niestety jest obecnie stać :( :(
Pozdrawiam Mirek Rybus
Vikitor
Posty: 38
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:K&M Romek Budowa

Post autor: Vikitor »

O kurczaczek :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Zbyszka rysunki rzadza!

Moim skromnym zdaniem to rozwiazanie wyglada bardzo przekonujaco;
Zaryzykowalbym twierdzenie ze to wlasnie tak ma byc :)

Pozdrawiam, Wiktor
Awatar użytkownika
RomekS
Posty: 3211
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}

Odp: K&M (RomekS)

Post autor: RomekS »

Swietna strona podana przez KIDA. Dzieki. :)
Kiedys szukalem galeasow i nijak nie moglem znalezc
Warto faktycznie poogladac.

Nie sprzeczajmy sie,
Mirek rozwial watpliwosci i robie dalej wersje 1
Tylko znowu maly problem, najpierw musze chyba zamocowac odciagi want....
albo przewidziec dla nich wyciecia w listwie relingowej.

fot.


Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek Aleksinski
Posty: 410
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp: K&M (RomekS)

Post autor: Tomek Aleksinski »

RomekS napisał:
Bez przesady Zbyszku, ,,
Im dalej tym bardziej sobie czlowiek zdaje sprawe ze swych niedorobek w modelu.

Co do planow to racja,
w tej chwili np nie wiem jak powinny przebiegac listwy burtowe w K&M.
Ja bede robil opcje 1 albo 4 bo wydaje mi sie najlatwiejsza.. i logiczna..
ale ktora jest poprawna ?????
Kombinacji moze byc duzo wiecej ..



Obrazek


Nie wiem, czy i na ile, moje zdanie sie tu liczy (nie znajac w detalach tego modelu), ale najbardziej historycznie autentyczna sytuacja jest na rys.3. W modelu mozesz zrobic jak jest na rys. 3 albo na rys. 1. Bez znaczenia, a - jesli wybierzesz wariant nr.1, uproszczenie i odstepstwo od rys.3 nie bedzie istotne.
ODPOWIEDZ