Witam:
Nie wiem czy to odpowiedni dział ale mam następujące pytanko. Jak prawidłowo dobrać śrubę napędową do modelu. Nie chodzi mi tu o prędkość związaną ze skalą lecz o największą sprawność śruby. Napęd będzie z silników 2x  Igarashi SP 3657-50 12V https://www.conrad.pl/Silnik-elektryczny-Igarashi-SP-3657-50-12V.htm?websale8=conrad&pi=244478.
			
			
									
									
						Dobór śruby napędowej
- Tomasz_D
 - Posty: 558
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 
- 
				grzesiekcichy
 - Posty: 0
 - Rejestracja: 01 gru 2016, 15:23
 
Re: Dobór śruby napędowej
Tomasz_D dzięki za podpowiedź. Przeczytałem, policzyłem i mam jeszcze kilka pytań. Czy średnica  śruby musi być równa średnicy wirnika. Co jeżeli średnica wirnika to ok. 35mm a mi z obliczeń by pasowała śruba o skoku 26mm a to jest średnica 50mm. Może lepszym rozwiązaniem będzie silnik o wyższych obrotach tak aby spełnić warunek (średnica śruby = średnicy wirnika)?
			
			
									
									
						- Tomasz_D
 - Posty: 558
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 
Re: Dobór śruby napędowej
Przede wszystkim może zdradzisz nam tajemnicę co chcesz napędzać tym zestawem silnik-śruba ?
			
			
									
									
						- 
				grzesiekcichy
 - Posty: 0
 - Rejestracja: 01 gru 2016, 15:23
 
Re: Dobór śruby napędowej
Próbuje dobrać napęd do łódki turystycznej (ala wędkarskiej). Będzie to katamaran o długości całkowitej 90 cm i szerokości 50 cm. Przy minimalnym zanurzeniu kadłuby będą 6 cm pod wodą (cała śruba) a przy max. 10 cm. Szerokość płozy u podstawy to 7,5 cm. Maksymalna wielkość śruby jaka się zmieści to 55mm, zasilanie z akumulatorów żelowych. Wyporność nominalna to ok 4 kg a całkowita10-12 kg. Jakieś jeszcze dane są potrzebne?
			
			
									
									
						- RomekS
 - Posty: 3211
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 - Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
 
Re: Dobór śruby napędowej
Tak na marginesie....
Cyt."Zdjęcie, zapisanie w formacie PNG ma znacznie większy rozmiar - w prezentowanym przykładzie aż o ponad 250%. Rozmiar zdjęcia zapisanego w formacie PNG zawsze będzie znacznie większy od rozmiaru zdjęcia zapisanego jako JPG. Przyczyną tak dużej różnicy w wielkości pliku jest ilość kolorów zapisywanych przez każdy z formatów. PNG zapsuje dokładnie wszystkie kolory, natomiast JPG zakłada, że oko ludzkie nie jest w stanie wykryć różnicy pomiędzy zbliżonymi do siebie kolorami i w związku z tym, punktom (ang. pixels) o podobnych kolorach przypisuje ten sam kolor. To powoduje, że JPG jest najlepszym formatem do przechowywania zdjęć. "
A z tej Twojej fotki niewiele widać, aczkolwiek na śrubach napędowych znam się niewiele.
			
							
			
									
									
						Cyt."Zdjęcie, zapisanie w formacie PNG ma znacznie większy rozmiar - w prezentowanym przykładzie aż o ponad 250%. Rozmiar zdjęcia zapisanego w formacie PNG zawsze będzie znacznie większy od rozmiaru zdjęcia zapisanego jako JPG. Przyczyną tak dużej różnicy w wielkości pliku jest ilość kolorów zapisywanych przez każdy z formatów. PNG zapsuje dokładnie wszystkie kolory, natomiast JPG zakłada, że oko ludzkie nie jest w stanie wykryć różnicy pomiędzy zbliżonymi do siebie kolorami i w związku z tym, punktom (ang. pixels) o podobnych kolorach przypisuje ten sam kolor. To powoduje, że JPG jest najlepszym formatem do przechowywania zdjęć. "
A z tej Twojej fotki niewiele widać, aczkolwiek na śrubach napędowych znam się niewiele.
- Irek350
 - Posty: 137
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
 - Lokalizacja: {"name":"Polska Pozna\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
 
Re: Dobór śruby napędowej
Zacznijmy od tego, że te silniki nie nadają się do tego projektu.
Czytałeś parametry elektryczne tych silników ?
Do tych silników to śruba 20-25mm będzie max. duża.
			
			
									
									
						Czytałeś parametry elektryczne tych silników ?
Do tych silników to śruba 20-25mm będzie max. duża.
- sebka35
 - Posty: 0
 - Rejestracja: 03 gru 2016, 19:52
 
Re: Dobór śruby napędowej
ja mam zamontowane te silniki http://www.modelarski.com/produkt-Silni ... 13050.html i przy śrubie 56 robiłem pomiar co dało 7A obciążenia
			
			
									
									
						- 
				grzesiekcichy
 - Posty: 0
 - Rejestracja: 01 gru 2016, 15:23
 
Re: Dobór śruby napędowej
Tył wygląda tak jak na szkicu "A" ale wydaje mi się że będzie lepiej jak przerobię tak jak na "B"
sebka35 widziałem te Swift 550 ale one nominalnie nie są na 12V i chyba mają zbyt duże obroty. Zastanawiałem się jeszcze nad Silnik Swift 500 12V http://www.modelarski.com/produkt-Silnik_Swift_500_12V,11398.html.
Irek350 to jaki silnik byś zaproponował? Może dobrym rozwiązaniem będzie mocny silnik z przekładnią (ok 1000 obr/min) i do tego duża śruba?
			
			
									
									
						sebka35 widziałem te Swift 550 ale one nominalnie nie są na 12V i chyba mają zbyt duże obroty. Zastanawiałem się jeszcze nad Silnik Swift 500 12V http://www.modelarski.com/produkt-Silnik_Swift_500_12V,11398.html.
Irek350 to jaki silnik byś zaproponował? Może dobrym rozwiązaniem będzie mocny silnik z przekładnią (ok 1000 obr/min) i do tego duża śruba?
- sebka35
 - Posty: 0
 - Rejestracja: 03 gru 2016, 19:52
 
Re: Dobór śruby napędowej
Nie wiem jaka szkoła cie uczyła ,ale wał powinien być osadzony pod kątem .z tego co kojarze łódka bedzie miała dwa silniki ? skoro maksymalną śrube możesz założyć 55 to jaki cel widzisz w przekładni ?