Witam Wszystkich
Tak mnie naszło dzisiaj (szlifując kadłub Bismarcka :whistle: ) na rozważania teoretyczne dotyczące skali modeli.
Wszyscy przywiązują głównie wagę do jednego parametru a mianowicie wymiarów.
A co z pozostałymi parametrami?
Jak już jesteśmy przy Bismarck-u to w skali 1:200 model powinien miec następujące parametry:
dł. - 125cm
wyporność - 225kg, czyli waga modelu ok. 100kg
pręd. max. 0,15 węzła
Czy zwracacię uwagę na takie rzeczy (szczególnie na wagę modelu ;) )?
Model w skali
- Irek350
- Posty: 137
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Pozna\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
- DakoRC
- Posty: 43
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Model w skali
Witam
Przy modelach RC pływających wyporność jest jednym z najważniejszych parametrów.
Wyporność modelu pływającego liczy się następująco:
wyporność modelu (kg) = ( wyporność oryginału (tony) x 1000 ) / skala do potęgi 3
W przypadku Bismarcka w skali 1:200 - dla wyporności standardowej 42958 ton
model pływający redukcyjny wówczas będzie miał ok 5,4 kg wyporności.
Ale ten sam model pływający w skali 1:100 będzie miał już 43 kg wyporności.
Prędkość redukcyjna z jaką powinien pływać model oblicza się następująco:
prędkość modelu (m/s) = 0,514 x (prędkość oryginału w węzłach / skala modelu)
Pozdrawiam
Darek
Przy modelach RC pływających wyporność jest jednym z najważniejszych parametrów.
Wyporność modelu pływającego liczy się następująco:
wyporność modelu (kg) = ( wyporność oryginału (tony) x 1000 ) / skala do potęgi 3
W przypadku Bismarcka w skali 1:200 - dla wyporności standardowej 42958 ton
model pływający redukcyjny wówczas będzie miał ok 5,4 kg wyporności.
Ale ten sam model pływający w skali 1:100 będzie miał już 43 kg wyporności.
Prędkość redukcyjna z jaką powinien pływać model oblicza się następująco:
prędkość modelu (m/s) = 0,514 x (prędkość oryginału w węzłach / skala modelu)
Pozdrawiam
Darek
W stoczni:
Karoline (Billing Boats) - prace trwają
Karoline (Billing Boats) - prace trwają