Imitacja smolowania desek pokładowych

Czyli rozmowy o wszystkim i niczym, techniki modelarskie i warsztat modelarski
Awatar użytkownika
Adam70
Posty: 268
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Imitacja smolowania desek pokładowych

Post autor: Adam70 »

Witam. Przeglądałem relację z budowy różnych modeli i nurtuje mnie jedna sprawa - imitacja smołowania pomiędzy deskami pokładowymi. W tej chwili jestem na etapie sklejania pokładów i zastanawiam sie, co najlepiej użyć. Jest kilka technik i pewnie znacie je wszystkie. Jak Wam się wydaje, która z nich daje najlepsze efekty? Próbowałem z kordonkiem, ale niszczył się podczas szlifowania pokładu (nie był nasączony klejem). Następnie próbowałem z czarnym papierem - klapa podczas szlifowania pobrudził mi deski pokładowe. Nie próbowałem tylko z czarnym markerem, obawiam się, że podczas lakierowania może sie rozpuścić i też nic z tego nie będzie. Jest jeszcze klisza fotograficzna ale jakoś nie jestem przekonany :unsure: Może ktoś zna jeszcze jakąś inną technikę???

Pomocy!!!
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
JurekBin
Posty: 1538
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Imitacja smolowania desek pokładowych

Post autor: JurekBin »

Możesz jeszcze pomalować deski duże po bokach i potem je pociąć już na małe listwy pokładowe tak że boki są czarne.
Czyli docinasz sobie deseczkę np. 15 cm długości 6-7 cm szerokości i grubości takiej jak ma wyjść Twoja szerokość listwy pokładowej np. 5mm.
Pryskasz czarnym sprayem po dużych powierzchniach i po wyschnięciu tniesz.
Ja tej metody w Wodniku użyłem popatrz sobie tam.
Awatar użytkownika
Adam70
Posty: 268
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Odp:Imitacja smolowania desek pokładowych

Post autor: Adam70 »

Faktycznie to też jest sposób ;) - jest tylko jedno male ale dopiero czekam na piłę, potem musze porobić próby żeby dojść do jakiejś wprawy. Wszystko jeszcze przedemną :laugh: :laugh: :laugh:
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
Tomek Aleksinski
Posty: 410
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Imitacja smolowania desek pokładowych

Post autor: Tomek Aleksinski »

JurekBin napisał:
Możesz jeszcze pomalować deski duże po bokach i potem je pociąć już na małe listwy pokładowe tak że boki są czarne.
Czyli docinasz sobie deseczkę np. 15 cm długości 6-7 cm szerokości i grubości takiej jak ma wyjść Twoja szerokość listwy pokładowej np. 5mm.
Pryskasz czarnym sprayem po dużych powierzchniach i po wyschnięciu tniesz.
Ja tej metody w Wodniku użyłem popatrz sobie tam.



Tak jak tu:

http://www.ship-modelers-assn.org/tps9802a.htm
Aqarius
Posty: 47
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Imitacja smolowania desek pokładowych

Post autor: Aqarius »

Spróbuj miękkim ołówkiem przerysować obie krawędzie. Szybka metoda i efekt niezły.

Aqa
Awatar użytkownika
Adam70
Posty: 268
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Odp:Imitacja smolowania desek pokładowych

Post autor: Adam70 »

Aqarius napisał:
Spróbuj miękkim ołówkiem przerysować obie krawędzie. Szybka metoda i efekt niezły.

Aqa


Tylko pytanko - czy podczasz szlifowanie grafit nie pobrudzi desek ?:S
Pozdrawiam Adam
Aqarius
Posty: 47
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Imitacja smolowania desek pokładowych

Post autor: Aqarius »

Bez obaw hehe, zresztą sam spróbuj!
Awatar użytkownika
mirek
Posty: 1877
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Imitacja smolowania desek pokładowych

Post autor: mirek »

Jeżeli obawiasz się zabrudzenia ołówkiem to spróbuj metody Stefana czyli czarną kredkę.


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Efekt jak widzisz bardzo dobry i śmiało możesz go zastosować , koledzy podali ci kilka sposobów a wybór należy do ciebie :) :)
Pozdrawiam Mirek Rybus
Awatar użytkownika
Adam70
Posty: 268
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Odp:Imitacja smolowania desek pokładowych

Post autor: Adam70 »

Wielkie dzieki Wszystkim za rady. Jestem zobowiązany ;)
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
awas
Posty: 431
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Odp:Imitacja smolowania desek pokładowych

Post autor: awas »

Jeśli mozna dodać
wybór będzie zależał przede wszystkim od skali i od tego czy musisz wycinać poszczególne listwy indywidualnie.

Jesli budujesz w dużej skali to chyba przekładki z papieru bedą najlepsze. Mój model jest w 1:36 i po próbach zdecydowałem sie na papier. Ponieważ nie mogłem znaleźć odpowiedniego czarnego papieru używam papieru drukarkowego zabarwionego bejcą alkoholowa na czarno.
Jeśli skala jest mniejsza a musisz docinać deseczki tak jak na zdjęciach pokazanych przez Mirka to spróbuj z ołówkiem lub kredka. Na zdjeciach efekt jest znakomity. Ja próby robiłem z czarna kredka kosmetyczną, "pozyczoną" od koleżanki szefowej.
Jeśli nie musisz wycinać każdej deseczki z osobna to metoda pokazana przez Jurka i Tomka będą najbardziej wydajne. Ja uzywałem gęstej farby akrylowej.

Pozdrawiam
Artur
ODPOWIEDZ