Shipyard Berberica 1780

Pierwsze kroki w modelarstwie szkutniczym
laskonogi
Posty: 0
Rejestracja: 12 lis 2014, 23:42

Shipyard Berberica 1780

Post autor: laskonogi »

Witam po oficjalnym przywitaniu w Powitalni chciałbym założyć warsztat zgodnie z tematem. Jako ze jestem w kartonie zielony liczę na łagodny wymiar kary i konstruktywne wsparcie.

Na początek kilka słów o modelu
http://www.model-shipyard.com/html/z04.html

jest to wycinanka laserowa która muszę przyznać powaliła mnie wykonaniem itd
Planuję model wykonać tzw "z pudła" pomimo pokus fornirowania etc na razie zamiar twardo trzymam. Traktuje to jako sposób na przetestowanie technik, zrozumienie zasad i dobranie odpowiednich nawyków / sposobów traktowania tego materiału. Dotychczasowe doświadczenia z plastikiem żywicą i metalami muszę odrzucić :) a to nie będzie łatwe po 25 latach

Chwila o jednostce
Model reprezentuje szkuner baltimorski ktory w XVIII w pełnił funkcje tzw "przełamywacza blokad" podczas rewolucji a w późniejszym okresie ewoluował do wiekszych szybkich szkunerów handlowych

Znalazłem informację iż stworzono rekonstrukcję szkunera barlimorskiego
Obrazek

w necie znalałem także kilka zrobionych modeli i plany / szkice
Obrazek
Obrazek

co się udało do tej pory
Obrazek
Obrazek
Obrazek

no i zaczynają sie pytania / schody
to jest próbka pokładu wewnętrznego - de facto nie widoczny na którym ćwiczyłem technikę z pomocą akryli dostarczonych przez producenta
bez lampy
Obrazek
z lampą
Obrazek

proszę o konstruktywną krytykę - chcę okręt zmęczony życiem dlatego też mocno cieniuje - praca na papierze z farbami ma to do siebie ze szybko wsiąka wiec trudno nadążyć z rozmywaniem stąd te nie do końca jeszcze miękkie przejścia. Czy ten kolor choć trochę przypomina potencjalny pokład XVIII w okrętu a jesli nie w którym kierunku iść - sugestie / pomysły / ikonografia mile widziana :)