VASA / DeAgostini / W zeszytach: 92 - 107

Karrex Dyskusja rozpoczęta przez Karrex 5 lat temu

ZESZYT 92

10.10.2018

Części dachu i dekoracje


C78, C79 Dekoracje
C89 Część dachu galeryjki
C89a, C89b, C89c, C89d, C89e Dekoracje galeryjki

W edycji włoskiej wykryto błąd wzajemnego niedopasowania wymienionych elementów.
Teraz nasze wydawnictwo postanowiło wyprzedzić fakty i załączyło do przesyłki poprawnie wykonane części.


C28, C30, C31 Poprawne detale ramki i gryfów



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Europejska potęga morska pod koniec XVII wieku
    Artystycznym okiem - Sztorm na wybrzeżu Scheveningen (Giuseppe Canella)
    Budowa i technika - Reje
    Instrukcja montażu





zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Giuseppe Canella, Sztorm na wybrzeżu Scheveningen

    Ten olej na płótnie przedstawiający plażę nad Morzem Północnym w Holandii
    jest dziełem Giuseppe Canelli (1788–1847), włoskiego pejzażysty popularnego w XIX
    wieku. Canella rozpoczął karierę zawodową jako twórca scenografii i dekorator,
    później jednak zajął się malarstwem pejzażowym, które zdobyło uznanie wśród
    publiczności i krytyków w Mediolanie i Paryżu, gdzie wystawiano jego prace.




ZESZYT 93

17.10.2018

Działo i dekoracje



C2a, C2b Lufa działa
C2c, C2d, C2e, C2f Łoże działa
C2g Koła działa
C2h Oś 2 x 40 mm
C80, C81, C82 Dekoracje



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Sytuacja w basenie Morza Śródziemnego przed wojną o sukcesję hiszpańską
    Artystycznym okiem - Zachód słońca po burzy w Portovenere w zatoce La Spezia (Andreas Achenbach)
    Budowa i technika - Jak wykonywano reje
    Instrukcja montażu






zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Andreas Achenbach, Zachód słońca po burzy w Portovenere w zatoce La Spezia

    Ten olej na płótnie z 1857 roku, który można oglądać w Galerii Sztuki Nowoczesnej w Mediolanie,
    został wykonany przez niemieckiego artystę Andreasa Achenbacha (1815–1910).
    Achenbach zdobywał szlify malarskie w szkole pejzażystów z Düsseldorfu i stał się
    jednym z jej mistrzów, wpływając na nią swoim bardziej swobodnym i naturalistycznym stylem.
    Ze względu na oryginalność i różnorodność jego twórczości jest uważany
    za jednego z najwybitniejszych przedstawicieli niemieckich pejzażystów XIX wieku.

_________________

ZESZYT 94

24.10.2018

Część dachu i dekoracje

C83, C84 Dekoracje
C90 Część dachu galeryjki
C90a, C90b, C90c, C90d, C90e, C90f Dekoracje galeryjki



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Rozkwit Livorno, „królowej Morza Śródziemnego”
    Artystycznym okiem - Port w Livorno (Guglielmo Micheli)
    Budowa i technika - Reje, wytyki i okucia
    Instrukcja montażu






zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Guglielmo Micheli, Port w Livorno

    Ten widok portu jest dziełem malarza pochodzącego z Livorno, Guglielma Michelego (1866–1926),
    ucznia Giovanniego Fattoriego, a później nauczyciela Amedea Modiglianiego.
    W pierwszych dziełach Michelego widoczny jest wpływ toskańskiej szkoły Macchiaioli,
    ale z czasem malarz wypracował własny, indywidualny styl.




ZESZYT 95

31.10.2018

Kopułka i dekoracje

C91 Kopułka na rufę
C91f, C91e, C91 i, C91l, C91m Dekoracje



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Wojna o sukcesję hiszpańską – walki na morzu
    Artystycznym okiem - "Bucentaur" wypływa do Porta di Lido w święto Wniebowstąpienia (Francesco Guardi)
    Budowa i technika - Mocowanie rei do masztów – raki
    Instrukcja montażu








zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Francesco Guardi, "Bucentaur" wypływa do Porta di Lido w święto Wniebowstąpienia

    Obraz weneckiego malarza Francesca Guardiego (1712–1793) ukazuje
    święto Sensa, podczas którego, z okazji święta Wniebowstąpienia Pańskiego
    celebrowano w Wenecji rytuał zaślubin miasta z morzem.
    Z tej okazji doża wypływał na galerze „Bucentaur” z orszakiem łodzi
    do portu na wyspie Lido. Tam odnawiał symbolicznie głęboki związek
    łączący miasto i morze, wrzucając do wody złoty pierścień. Obraz
    inspirowany jest szkicem Canaletta, który Guardi przekształcił zgodnie
    z własną wrażliwością artystyczną w całkowicie oryginalne dzieło.
________________

ZESZYT 96

7.11.2018

Dekoracje rufy i ambrazur

C91, C91a, C91b, C91c, C91d, C91g, C91j, C91k Dekoracje rufy
C20 Dekoracje klap ambrazur (lewki)



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Wakō – piraci na Dalekim Wschodzie
    Artystycznym okiem - Poryw wiatru (Willem van de Velde Młodszy)
    Budowa i technika - Żagiel łaciński i jego przemiany (część pierwsza)
    Instrukcja montażu






zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Willem van de Velde Młodszy, Poryw wiatru

    Obraz ten jest dziełem holenderskiego malarza Willema van de Velde Młodszego (1633–1707)
    specjalizującego się w pejzażach morskich, podobnie jak jego ojciec Willem van de Velde Starszy, który
    uczył go sztuki malarskiej. Kiedy w 1672 roku Francuzi najechali Holandię, rodzina van de Velde
    wyemigrowała do Anglii i dwaj Willemowie stali się malarzami Karola II. Ponieważ słynęli z płócien
    o tematyce morskiej, król powierzył im zadanie sportretowania okrętów floty angielskiej i dokumentowanie
    bitew, w których brały udział.

__________________________

ZESZYT 97

14.11.2018

Części galeryjki i dekoracje

C85, C86 Dekoracje
C92, C93, C94, C95, C96 Części galeryjki
C106 Listewki 1 x 2 x 300 mm



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Wojna o sukcesję hiszpańską - Morze Śródziemne „angielskim jeziorem”
    Artystycznym okiem - Widok Amalfi z groty Kapucynów (Giacinto Gigante)
    Budowa i technika - Żagiel łaciński i jego przemiany (część druga)
    Instrukcja montażu


zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Giacinto Gigante, Widok Amalfi z groty Kapucynów

    Ten sugestywny olej na płótnie zachwyca maestrią, z jaką neapolitański
    malarz Giacinto Gigante (1806–1876) oddał blask światła słonecznego.
    Gigante należał do grupy artystów ze szkoły Posillipo, która na początku XIX wieku
    w Neapolu przeszła od tradycji pejzażu dokumentalnego, poważnie
    traktującego perspektywę i topografię, do bardziej romantycznej,
    emocjonalnej i lirycznej interpretacji krajobrazu.



ZESZYT 98

21.11.2018

Listewki i dekoracje rufy

C98, C99, C100, C101, C102, C103, C104, C105 Dekoracje rufy
107 Listewki 1,5 x 5 x 300 mm
108 Listewki 0,5 x 6 x 300 mm



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Bitwa w zatoce Vigo – polowanie na skarby
    Artystycznym okiem - Wodowanie okrętu Le Canton w Tulonie (Michel de Toulon)
    Budowa i technika - Olinowanie dawnych żaglowców
    Instrukcja montażu







zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Michel de Toulon, Wodowanie okrętu Le Canton w Tulonie w 1777 r.

    Obraz francuskiego artysty Michela de Toulon przedstawia wodowanie okrętu „Le Canton”.
    Uroczystości tej, która odbyła się w lipcu 1777 roku w stoczni w Tulonie, przewodził hrabia
    Prowansji Louis Stanislas Xavier Burbon, młodszy brat Ludwika XVI, który jako Ludwik XVIII
    władał Francją od 1814 do 1824 roku. Statki wodowano, gdy tylko kadłub był w stanie unosić się
    na wodzie, a zatem przed montażem masztów.


ZESZYT 99

28.11.2018

Dekoracje rufy, zawiasy i drewniane beleczki

C106, C107, C108, C109 Dekoracje rufy
109 Drewniane pręty ø 2 x 300 mm
PH Zawiasy pokryw furt działowych



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Sam Bellamy i zatonięcie "Whydah"
    Artystycznym okiem - Bryg osiadły na mieliźnie (Ferdinand Perrot)
    Budowa i technika - Węzły żeglarskie
    Instrukcja montażu








zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Bryg osiadły na mieliźnie, Ferdinand Perrot

    Ta kolorowa litografia przedstawia dwumasztowiec osiadły w wyniku sztormu na mieliźnie tuż przy brzegu.
    Na plaży kilku marynarzy próbuje ocalić przed szalejącymi falami resztki ładunku.
    Autor, francuski malarz Ferdinad Perrot (1808–1841), poświęcił tematyce morskiej
    znaczną część swojej twórczości obejmującej obrazy, grafiki, akwarele, rysunki i szkice.
    Gdy zlecono mu wykonanie cyklu litografii poświęconego Petersburgowi, wyjechał do
    tego miasta i ostatnie dwa lata swojego życia spędził w Rosji.

_________________



ZESZYT 100

5.12.2018

Dekoracje rufy, elementy działa i lufy

C2a, C2b - Elementy lufy działa
C2c, C2d, C2e, C2f - Łoże działa (laweta)
C2g - Koła działa
C2h - Ośki kół
C74 - Dekoracje rufy
C174 - Lufy



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Genua i korsarstwo
    Artystycznym okiem
    - Jacht zbliżający się do brzegu (Joseph Mallord William Turner)
    Budowa i technika - Węzły, bloki i wielokrążki
    Instrukcja montażu





zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Jacht zbliżający się do brzegu, Joseph Mallord William Turner

    Obraz ten powstał w końcowym okresie twórczości Williama Turnera (1775–1851),
    w którym ten wybitny angielski artysta sprowadzał pejzaż niemal do abstrakcji,
    skupiając się na eksperymentach ze światłem. Stosował kolory bez żadnych zasad,
    kładąc farbę płynnymi pociągnięciami i tworząc obrazy niemające już prawie żadnego
    związku z rzeczywistością – wydają się raczej wizjami lub fantastycznymi
    impresjami wyłaniającymi się z odległych wspomnień.



ZESZYT 101

12.12.2018

Dekoracje rufy, części daszku i platformy marsa

C141 - Część dachu galeryjki
C141a, C141b, C141c, C141d - Dekoracje rufy
T2 - Części drugiego marsa grotmasztu



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Na szlakach porcelany i herbaty – zatonięcie „Geldermalsen”
    Artystycznym okiem - Powrót floty do zatoki Neapolitańskiej (Jacob Philipp Hackert)
    Budowa i technika - Budowa bloków
    Instrukcja montażu







zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Powrót floty do zatoki Neapolitańskiej, mal.: Jacob Philipp Hackert

    Ten wielki obraz olejny jest dziełem Jacoba Philippa Hackerta (1737–1807),
    artysty rodem z Prus, którego przybraną ojczyzną stały się Włochy. Hackert
    zrobił karierę w Rzymie jako pejzażysta. Wykonywał prestiżowe zlecenia od papieża Piusa VI
    i księcia Marcantonia Borghesego, a następnie przez wiele lat pracował jako malarz nadworny
    dla króla Neapolu Ferdynanda IV. Wśród dzieł z okresu neapolitańskiego
    wyróżnia się cykl obrazów przedstawiających włoskie porty oraz weduty,
    na których malarz przedstawił Ischię, Capri i Pałac Królewski w Casercie.
_________________

ZESZYT 102

12.12.2018

Części fokmarsa i dekoracje rufy

T3 - Części fokmarsa
C142 - Część dachu galeryjki
C142a, C142b, C142c - Dekoracje rufy

Zeszyt nr 102

W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Marynarki wojenne w Europie po traktatach w Utrechcie i Rastatt
    Artystycznym okiem - Widok Neapolu z morza (Hendrik Frans van Lint)
    Budowa i technika - Elementy olinowania
    Instrukcja montażu

DSCN5936

DSCN5949

DSCN5939


zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________
____________________

ZESZYT 103

27.12.2018

Części fokmarsa i dekoracje rufy

T4 - Części drugiego fokmarsa
C143 - Część dachu galeryjki
C143a, C143b, C143c - Dekoracje rufy

Zeszyt nr 103
W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Eksperyment Royal Navy – fregaty żaglowo-wiosłowe z Tangeru
    Artystycznym okiem - Widok Canal Grande w Wenecji (Michele Marieschi)
    Budowa i technika - Stropy bloków
    Instrukcja montażu


DSCN5975

DSCN5972

DSCN5978

DSCN5983

zdjęcia Marek

_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Michele Marieschi, Widok Canal Grande w Wenecji

    Malarzem, który wykonał tę pełną życia scenę z mostem Rialto w tle,
    był wenecjanin Michele Marieschi (1710–1744), artysta, którego biografia
    jest znana znacznie słabiej niż innych współczesnych mu pejzażystów,
    takich jak Canaletto czy Guardi. W 1741 roku Marieschi wydał zbiór rycin
    przedstawiających Wenecję. Twierdził, że widoki te przedstawił również
    na kilku obrazach. Dzięki tym i innym rycinom z pejzażami realistycznymi
    lub „kaprysami” możliwe było częściowe odtworzenie jego twórczości pejzażow





ZESZYT 104

2.01.2019

Części dachu i dekoracje rufy

C144 - Część dachu galeryjki
C144a, C144b, C144c, C144d, C144e, C144f, C144g, C144h, C144i - Dekoracje rufy



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Samuel Pepys – niezrównany administrator marynarki
    Artystycznym okiem - Sztorm w Porto Venere (Rinaldo Saporiti)
    Budowa i technika - Talie
    Instrukcja montażu


zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Sztorm w Porto Venere, mal.: Rinaldo Saporiti

    Mediolański malarz Rinaldo Saporiti (1840–1913) podejmuje
    w tym obrazie romantyczne motywy burzy i groźnej potęgi morza.
    Saporiti uczył się w Akademii Brera w Mediolanie i przez całe życie
    łączył nauczanie rysunku z pracą artystyczną. Często prezentował
    swoje dzieła na wystawach w Mediolanie, Genui i Turynie. Malował
    pejzaże o różnej tematyce – od motywów morskich
    po widoki lombardzkich jezior i Alp.
_________________


ZESZYT 105

9.01.2019

Elementy i ozdoba ostrogi

BS1 Ostroga dziobowa
BS2 - BS10 Wsporniki pokładu galionowego
BSA - BSG Ozdoba ostrogi (wytrawka)



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Lord Elgin i marmury Partenonu
    Artystycznym okiem - Port Marechiaro, Neapol (Abraham-Louis-Rodolphe Ducros)
    Budowa i technika - Olinowanie dużych żaglowców
    Instrukcja montażu






zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Port Marechiaro, Neapol, mal.: Abraham-Louis-Rodolphe Ducros

    Ta duża akwarela przedstawia dawną osadę, która dzisiaj stała się częścią dzielnicy Posillipo w Neapolu.
    Jej autorem jest szwajcarski malarz Abraham-Louis-Rodolphe Ducros (1748–1810), który
    w latach 1776–1792 mieszkał w Rzymie i odbył podróże po Królestwie Obojga Sycylii oraz na Maltę.
    Pozostawił po sobie dzieła w stylu preromantycznym, w tym obrazy olejne, ryciny, rysunki oraz wiele
    akwarel. Jego pejzaże były chętnie kupowane przez bogatych Anglików jako pamiątki z podróży do Włoch.
_________________



ZESZYT 106

16.01.2019

Elementy ostrogi dziobowej i galeryjki

BS11 - Pokład galionu (ostrogi dziobowej)
BS12, BS13 - Pokładniki
BS14 - Kołkownica
BS15 - Burty kosza galionowego
C145, C146, C147, C148 Części galeryjki




W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Walka z korsarzami w drugiej połowie XVII wieku – operacje przeciw miastu Sala
    Artystycznym okiem - Pejzaż morski ze skalnym łukiem (Salvator Rosa)
    Budowa i technika - Olinowanie stałe
    Instrukcja montażu


zdjęcie Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Pejzaż morski ze skalnym łukiem, Salvator Rosa

    Marina ta wyszła spod pędzla neapolitańskiego malarza Salvatora Rosy (1615–1673),
    niespokojnego ducha i oryginała, artysty mało znanego za życia. Został odkryty na nowo
    dopiero w epoce romantyzmu. Jego twórczość istotnie zdaje się zapowiadać romantyczną
    wrażliwość. Jego pejzaże wyrażają napięcie między człowiekiem a trudną do zrozumienia,
    irracjonalną naturą, ożywianą przez tajemnicze siły – jest to bliskie idei wzniosłości,
    o której pisał myśliciel Edmund Burke.



ZESZYT 107

23.01.2019

Elementy ozdób rufy i galionu

C111, C112, C113, C114 Dekoracje rufy
C149a, C149b, C150a, C15b, C151a, C151b Dekoracje burt galionu



W zeszycie:
    „Vasa” i jego czasy - Osmańska marynarka wojenna w XVIII wieku – podupadająca potęga
    Artystycznym okiem - Taras nad morzem w Sainte-Adresse (Claude Monet)
    Budowa i technika - Mocowanie olinowania stałego
    Instrukcja montażu



zdjęcia Marek
_______________________________
zdjęcia i informacje ze strony DeAgostini
http://www.deagostini.com.../kolekcja/vasa/
_______________________________


Taras nad morzem w Sainte-Adresse, Claude Monet

    Olej na płótnie namalowany przez impresjonistę Claude’a Moneta (1840–1926)
    w 1867 roku. Twórca chciał na nim oddać piękno słonecznego wiosennego popołudnia.
    Obraz wyróżnia się świetlistością i blaskiem – efekty te zostały uzyskane dzięki użyciu
    palety barw czystych i zastosowaniu zestawień kolorystycznych wzmacniających
    ich świetlistość, takich jak kontrasty barw dopełniających lub ciepłych i zimnych.
    Monet unikał barw zgaszonych i odcieni pośrednich.

_________________