W swojej relacji na stronie DeAgostini Marek zwrócił uwagę na zmianę kolejności działań przy otworze (na ster) w nawisie pawęży.

Marek napisał:

Zabudowa ściany rufy będzie miedzy innymi wymagała rozwiązania wprowadzenia do wnętrza okrętu głowicy steru. Konstruktor modelu przewidział taką "operację" na etapie 80 budowy.



Kto ma wyobrażenie o harataniu takim narzędziem (lub podobnym) poszytego i częściowo uzbrojonego okrętu ten wie, ... że konstruktor projektu mało wie.

Instrukcja sesji 70 pokazuje jak zabudować wzmocnienia pawęży półokrągłą ścianką aby następnie ją poszyć. Niestety pozostawiając nieszczęsne wzmocnienia jak poniżej.



Aby uniknąć "gwałtu" na prawie gotowym kadłubie modelu wydaje się, że właśnie przed zabudową ściany rufy (nr 70) należy byle jakim narzędziem rozwiercić - rozpiłować otwór na kanał pod głowicę steru. Wystarczy przyłożyć w odpowiednie miejsce ściankę z otworem na wlot kanału, narysować stosowny półokrąg i na ten wymiar wykonać kanał. Dobrze też jest teraz go czymś pomalować, bo pozostawiony naturalny kolor jasnego drewna będzie później bardzo się odznaczał. Można też głębiej niż to pokazuje instrukcja wkleić listewkę maskującą stewę rufową. Trzeba to zrobić dosyć starannie, gdyż w tej wersji modelu nie przewidziano żadnego ozdobnego ani innego maskowania wlotu kanału głowicy steru. :roll:



_________________
Jestem tylko rzemieślnikiem wśród artystów