Strona 7 z 19
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
: 03 sty 2013, 10:02
autor: kejsi
Witam.
Wiem Romku, że masz to wszystko spraktykowane i zrobiłeś to wszystko praktycznie. Po prostu masz to w jednym palcu. Pisząc o ideii rozwiązania miałem na myśli tylko ten ładny kolorowy schemat.
Pozdrawiam Kazimierz.
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
: 07 lut 2013, 19:48
autor: kejsi
Witam.
Zaczynam wykonywać pokład od strony rufy i przymierzyłem go do modelu. W tym pokładzie w okolicy grotmasztu są dwa otwory kwadratowe i dwa prostokątne. W materiałach które posiadam otwory te są odkryte. Czy te otwory posiadały jakieś przykrycie czy trzeba było na nie uważać. Może ktoś wie czy w liniowcach 74 działowych przy grotmaszcie i bezanmaszcie były jakieś bloczki i co wciągały.
Pozdrawiam Kazimierz.
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
: 07 lut 2013, 23:37
autor: Borek
Witam.
A te skrzyneczki na co tam są:
Chyba nie pójdziesz na taką łatwiznę i nie dajesz tych skrzyń zamiast lawety

No bo bez jaj

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
: 08 lut 2013, 08:07
autor: Jarcio
Kejsi, nie wiem jak to dokładnie wyglądało na Bellonie, ale na Victory te otwory obok kolumny grotmasztu były otwarte, bez gretingów. Przechodziły przez nie pionowe belki kołkownicy grotmasztu a także cześć olinowania ruchomego, mocowanego na kołkownicy znajdującej się na górnym pokładzie działowym np. talia windy grotrei, gejtawy grota. Prawdopodobnie, z uwagi na podobieństwo pochodzenia jednostek, te otwory na Bellonie były wykorzystywane do tych samych celów co na Victory. Co do otworów bliżej gretingu, przypuszczam, że ich przeznaczenie było podobne tzn. stanowiły przejście dla olinowania ruchomego odkładanego na niższym pokładzie, a zatem były otwarte.
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
: 08 lut 2013, 22:42
autor: kejsi
Witam.
Jarko, dziękuję za podpowiedź.
Jeżeli chodzi o skrzynki Piotr to nie łatwizna tylko doświadczenie. Elementy wystajace poza obrys kadłuba montuję wtedy kiedy cały kadłub jest wykończony, stoi na podstawce i nie trzeba brać go do ręki. Tam gdzie wszystko będzie zabudowane montuję kasetony /skrzynki/. Tego typu rozwiązania jest często spotykane w relacjach Kogi. Nie wierzę, że można 1000 razy wziąść do ręki kadłub i nie złamać lufy. Tam gdzie jest wszystko zabudowane musiałbyś domontowć model , żeby to poprawić.
Pozdrawiam Kazimierz.
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
: 14 lut 2013, 12:32
autor: kejsi
Witam.
Zaczynam wykonywać ścianki działowe kabin.
Pozdrawiam Kazimierz.
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
: 21 lut 2013, 09:55
autor: kejsi
Witam.
Pierwsze lawety trafiły pod pokład.
Pozdrawiam Kazimierz.
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
: 21 lut 2013, 11:04
autor: Borek
Witam.
Na jakiej podstawie zrobiłeś czerwone lawety? Pytam z ciekawości, ponieważ jestem przed tym etapem i nie wiem jakie zrobić. Pozdrawiam
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
: 21 lut 2013, 19:02
autor: kejsi
Witam.
Dobierając kolor lawet wzorowałem się na zdjęciach gotowego żaglowca w wycinance shipyard. Jaka jest prawda historyczna nie wiem. Może ktoś to wie na forum. Górny pokład nie jest przklejony więc można to jeszcze zmienić. Osobiście nie jestem zwolennikiem malowania i można by to zostawić w kolorze naturalnego drewna.
Pozdrawiam Kazimierz.
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
: 21 lut 2013, 19:19
autor: myszor
Miód. na moje skolatane serce.
To czemu pomalowaleś ?
Pieknie wygląda naturalne drewno.
Mozesz poźniej tego żałować jak po kilku latach popatrzysz na model.
Robisz na jakis konkurs gdzie musi byc zgodny z "oryginałem"?