No to zaczynamy serię paru szczegółów.
Jako, że jest to łódź klepkowa.. to trza ją było zrobić z klepek.. - listewek. W orginale było po 7 listwew na każdej burcie. Szerokośc listew wachała sie od 20 do 28 cm. Większość listew była sztukowana z 3 kawałków, dwa krótsze na końcach, i dłuższy odcinek środkowy. ostatnia, siódma, wieńcząca listwa składała się z dwóch odcinków łączonych mniej więcej w połowie długości. Łączone te odcinki były na zakładkę, skośnie scięte na grubości, przy czym skos miał długośc ok 10 cm. elementem łączącym były kołki. Szósty pas poszycia by taką wstawką mającą na celu "naddanie" wysokości na śródokręciu, aby w części środkowej nie było za nisko (wynika to z obłości kadłuba). Listwa ta nie dochodziła do stew, ale "wytracała się" w 5 klepce poszycia.
Klepki poszycia łączone były przy pomocy kołków rozmieszczonych w nierównych odstepach, co 8-9,5 cm. Ja zastosowałem kołkowanie ciut rzadsze, bo mniej więcej co 1 cm (w skali wychodzi co 10 cm - wszystkie wymiary rzeczywiste trza podzielić przez 10). Deski poszycia do stew mocowane były dodatkowo żelaznymi gwożdzmi... i tu przyznaje, że, takie łączenie zastosowałem tylko na jednej stewie.. na drugiej miałem wprawić gwoździe potem.. a potem.. zapomniałem.. i... już nie starczyło czasu...
Listwy na stykach nie zostawiłem z ostrymi krawędziami, ale je lekko sprofilowałem, zfazowałem... lepszy efekt..
Górę burt wieńczy listwa odbojowa, w przekroju daszkowato-półokrągła..
Na zdjęciach.. widok układu listew z kołkowaniem na zewnątzr i wewnątrz, widać też "wytracenie" 6 klepki
poszycia, oraz łączenie odcinków jednego pasa...
Acha.. listwy są z gruszy, nietypowej szerokości.. (2,5 -3 cm ) , ale na zamówienie w sklepiku Arch Navalis i takie można dostać..;)
