Strona 4 z 7
Re: HMS Alert 1777
: 11 wrz 2012, 21:38
autor: Adam70
Witam.
A oto postępy prac przy Alercie.
W dalszym ciągu "walczę" ze słoneczkami i "upinaniem" armat

.
Re: HMS Alert 1777
: 20 wrz 2012, 13:38
autor: Adam70
Witam.
Wszystkie armaty na swoich miejscach.
Trwają prace przy skręcaniu słoneczek.
Re: HMS Alert 1777
: 21 wrz 2012, 20:35
autor: Adam70
Witam.
Powoli przygotowuje się do montowania masztów. Przeglądam rysunki jakie są w wycinance Shipyardu i w książce"Anatomy ....." Zauważyłem (moim zdaniem) pewną nieścisłość. Topgallant mast (1) raz jest z przodu Mainmastu (2) raz jest z tyłu. Może któryś z szanownych kolegów potrafił by mi wytłumaczyć czemu tak jest i która wersja jest prawidłowa. Serce podpowiada, że opracowanie "Anatomy...." jest bardziej dokładne.
Re: HMS Alert 1777
: 22 wrz 2012, 08:04
autor: Kon_Bar
Adam70 pisze:[...] Topgallant mast (1) raz jest z przodu Mainmastu (2) raz jest z tyłu. Może któryś z szanownych kolegów potrafił by mi wytłumaczyć czemu tak jest i która wersja jest prawidłowa. Serce podpowiada, że opracowanie "Anatomy...." jest bardziej dokładne.
Adamie,
tak jak napisałem w
mojej relacji problemem jest to, że kuter z opracowania Shipyardu ma takielunek zgodny z dyrektywami Admiralicji z 1785, podczas gdy Anatomia jest próbą odtworzenia takielunku założonego na Alercie w 1777. Zauważ różnice w ilości żagli i rej w tych opracowaniach. Jeżeli wybierzesz Anatomię, to powinieneś skorzystać z niej kompleksowo a nie tylko zmienić położenie stengi.
Re: HMS Alert 1777
: 17 paź 2012, 11:45
autor: Adam70
Witam.
Dziękuję za wyjaśnienie.

Od początku opieram się na "Anatomy ... wiec zostanę przy niej.
Prace nad Alertem przebiegają teraz dwuetapowo kadłub - maszty ( w zależności od nastroju).
Burty nabrały koloru, pojawiła się kotwica na sterburcie oraz kończę uzbrajać Alerta w falkonety. Jednocześnie pracuje nad masztem.
Re: HMS Alert 1777
: 06 lis 2012, 17:02
autor: Adam70
Witam.
Prace nad kadłubem zakończone.
Teraz zostaje "tylko" praca z linkami

Znalazłem także nowe zastosowanie dla zszywaczy biurowych

Re: HMS Alert 1777
: 25 sty 2013, 10:35
autor: Adam70
Witam.
Prace nad olinowaniem stałym zakończone.
Teraz pora na kolejny krok - wiązanie wyblinek.
Postaram się je wykonywać na wzór tych z książki Rigging Period Ship Models

- z.jpg (5.68 KiB) Przejrzano 7263 razy
PS. Alertcik ma swój domek co by się nie kurzyło na niego.

Re: HMS Alert 1777
: 31 sty 2013, 21:30
autor: Adam70
Witam.
Na wstępie chciałem podziękować Andrzejowi Pierwszemu za wskazanie mi "defektu".
Linka już podciągnięta i na daną chwilę prezentuje się tak:
Prace nad wiązaniem wybinek poszły nadzwyczaj szybko - 2 popołudnia.
W swych zmaganiach dotarłem do etapu, w którym chciałbym zwrócić się do bardziej doświadczonych Kolegów szkutników z pytaniem - Czy uzbrajanie modelu w żagle lepiej jest zacząć od dziobu czy rufy ?? Jak po prostu będzie wygodniej i mniej problemow napotkam. Mam nadzieje, że szanownego grona nie uraziłem takim pytaniem.
Z wyrazami szacunku.
Re: HMS Alert 1777
: 01 lut 2013, 08:32
autor: Kazek
Adamie tu
viewtopic.php?f=520&t=2951 opisałem co i jak

poczytaj sobie .
Re: HMS Alert 1777
: 01 lut 2013, 08:42
autor: Adam70
Witam
Kazimierzu, bardzo dziękuje .
Przeglądałem forum ale gdzieś umknął mi ten wątek.
Teraz będzie mi łatwiej co i jak z tymi żaglami.
