Hadżi napisał:
To, która odbojnica na tym rysunku spełnia swoje zadanie? Ja myślę, że nie ta tuż nad linią wodną.
Jeżeli na twoich planach jest odbojnica tuż nad linią wodną to znaczy, że najwięksa szerokość kadłuba jest właśnie w tym miejscu.
Odpowiadając na teoretyczne pytanie to ....
Twój teoretyczny rysunek jest do d*** w przypadku akurat tego jachtu.
Praktycznie odbojnicą była ta listew, która pierwsza
pi*******ła w pirs lub nabrzeże.
A która była pierwsza. Mogła być i górna i dolna.
Specjalnie do celów dydaktycznych nakleiłem kawałki
imitujące listwy odbojowe na środku i w części dziobowej.
Dobija się do brzegu właśnie tymi częściami kadłuba .
Praktycznie obie listwy to listwy odbojowe.
W części dziobowej górna a na środku kadłuba dolna.
Teoria jest zgodna z praktyką w teorii...
Na fotkach miejsce zamocowania.
Tylko nie teoretyzujmy dalej,
bo okazuje się, że największą szerokość kadłuba czyli najbardziej wysuniętymi elementami przekroju poprzecznego były ławy wantowe,
a one w żadnym wypadku nie są listwami odbojowymi.
A tu widok z boku. Sorry za ostrość, ale chyba widać.
Część dziobowa tu obie są listwami odbojowymi. Na samym dziobie górna listew.
"Śródjachcie" a tu dolna jest listwą odbojową.
