Strona 14 z 19
Re: Santa Leocadia - Shipyard
: 25 maja 2015, 09:21
autor: lkemot
Nie wiem o które zdjęcie chodzi, jeżeli o reje żagla łacińskiego to papierowe okucie na końcu nasączałem CA - może za szybko pomalowałem i powstały skazy. Jeszcze to przeszlifuję, w realu tego prawie nie widać - powiększenia są bezlitosne
Re: Santa Leocadia - Shipyard
: 16 cze 2015, 13:05
autor: lkemot
Żagiel przygotowany do zwieszenia
Mocowanie za pomocą rakslota
Zawieszony pierwszy
Re: Santa Leocadia - Shipyard
: 16 cze 2015, 15:53
autor: lkemot
Jeszcze 2 zdjęcia z dolnych rei
Re: Santa Leocadia - Shipyard
: 22 cze 2015, 08:40
autor: lkemot
Dolny żagiel grotmasztu
Dolna reja bezanmasztu bez żagla
I wygląd końcowy
Re: Santa Leocadia - Shipyard
: 22 cze 2015, 19:08
autor: janek44
Tomku, pięknie wygląda olinowanie na Twojej "Leosi", ale przeraża mnie ta "plątanina" linek. W moim modeliku będzie tego znacznie mniej, ale mimo wszystko włos się jeży
Re: Santa Leocadia - Shipyard
: 26 paź 2015, 20:25
autor: lkemot
Kolejny postęp w budowie, żagle drugiego piętra
Widok Fokmasztu
Grotmaszt
Bezanmaszt
Widok drugiego piętra żagli
I widok całości
Re: Santa Leocadia - Shipyard
: 26 paź 2015, 20:40
autor: TomekA
Bomba!!!
Re: Santa Leocadia - Shipyard
: 26 paź 2015, 20:59
autor: Slawek Kromer
bardzo fajnie wychodzi Ci ten modelik
mam takie pytanie
- sl462 kopia.jpg (120.07 KiB) Przejrzano 5331 razy
czy gejtawa i gording powinny przebiegać po tej samej stronie żagla ?
Re: Santa Leocadia - Shipyard
: 26 paź 2015, 22:11
autor: lkemot
Nie jestem ekspertem w tej materii, ale gejtawa powinna być od strony wewnętrznej żagla. Natomiast gordingi mam po obu stronach żagla i nie wiem do końca czy to jest prawidłowe - w oryginale powinny jeszcze przechodzić przez oczka przymocowane do żagla.
Może ktoś obeznany w temacie wyjaśni jak powinno być...
Re: Santa Leocadia - Shipyard
: 26 paź 2015, 22:15
autor: Slawek Kromer
Gordingi pracowały po zewnętrznej stronie żagli i ułatwiały, podobnie jak gejtawy, zwijanie żagla. Bloki osadzano na rei na bardzo krótkich stropach. Na mniejszych jednostkach mocowano gordingi do dolnego liku żagla tylko w środku i tylko jeden, na okrętach większych dwa, a nawet i cztery rozmieszczone w jednakowych odległościach.
Bieg liny rozpoczynał się od dolnego liku żagla, przez blok na rei, blok pod marsem i obkładano ją na kołkownicy przy burcie. W XVI wieku rozwinęła się cecha charakterystyczna ściągania bocznych lików żagli. Urządzenie to było jednak w swej formie zbyt skomplikowane, wobec czego już w połowie następnego stulecia zanikło.