Re: HMS Bellona
: 22 lut 2015, 16:22
Witam.
Wyjście na balkon zostało skończone ( brakuje jeszcze bocznych paneli z drzwiami do bocznych galerii).
Pracę przeniosłem na dziób. Postanowiłem zrobić relingi. Materiał to grusza - listewki na pachołki, fornir na poręcz:
Zależało mi aby boczne krawędzie poręczy były wykończone frezem. Na modelu muzealnym przytaczanym wcześniej w relacji również tak jest. Na fornir nakleiłem odpowiednio węższy pasek kalki technicznej:
Tak wyszło po malowaniu:
Mam nadzieję, że efekt do zaakceptowania. Teraz pytanie do znawców tematu olinowania. Czy liny biegnące z bukszprytu powinny przechodzić przez pachołki na dziobie? Na zdjęciu poniżej w owych pachołkach są rolki:
Czy liny powinny najpierw przechodzić przez te rolki, a dopiero później mają być zamocowane do poręczy, czy bezpośrednio do niej? Shipyard pomija te rolki, stąd moje pytanie.
Wyjście na balkon zostało skończone ( brakuje jeszcze bocznych paneli z drzwiami do bocznych galerii).
Pracę przeniosłem na dziób. Postanowiłem zrobić relingi. Materiał to grusza - listewki na pachołki, fornir na poręcz:
Zależało mi aby boczne krawędzie poręczy były wykończone frezem. Na modelu muzealnym przytaczanym wcześniej w relacji również tak jest. Na fornir nakleiłem odpowiednio węższy pasek kalki technicznej:
Tak wyszło po malowaniu:
Mam nadzieję, że efekt do zaakceptowania. Teraz pytanie do znawców tematu olinowania. Czy liny biegnące z bukszprytu powinny przechodzić przez pachołki na dziobie? Na zdjęciu poniżej w owych pachołkach są rolki:
Czy liny powinny najpierw przechodzić przez te rolki, a dopiero później mają być zamocowane do poręczy, czy bezpośrednio do niej? Shipyard pomija te rolki, stąd moje pytanie.