A więc tak :
Wszystkim dziękuję za opinię i dobre słowa .
Darku - maluję farbkami olejnymi Humbrola , podkład firmy "duplicolor' i "motip". Aerograf z dyszą 0,3 mm . Kolor biały to farba podkładowa . Wygląda dobrze . Horrory które przechodziłem z malowaniem , zawdzięczam właśnie białej farbce olejnej humbrola i revela . Nie byłem w stanie tego pomalować tymi emaliami. Cały czas coś się gdzieś babrało .
Grześku - dziękuję za wsparcie :) , ponton przeżywa "oczyszczenie" w pojemniczku napełnionym roztworem krecika i wody . Współczuję mu , bo jak się palucha tam włoży niechcący to strasznie szzczypie , a co dopiero się w nim zanurzyć w całości . Sznurki myślę , że dobiorę ze swego niezbędnika.
Andrzejku pierwszy - cieszę się , że mam tak zacnego i szanownego widza kibica :) . Bardzo lubię Twoje komentarze , te u mnie i te u Ciebie . Ostatnio bardzo się uśmiałem , czytając "wymianę porad " na temat włazów i pokładów w Twoim wątku . Nie wspominając o wierszykach :)
Andrzejku Antośku - tratwy pneumatyczne to wydmuszki vacu . Uznałem , że jak na tą skalę , mogą zostać te, które były w pudełku . Kalki zrobiłem sam , tą samą metodą , którą prezentował Jurek. Zaciekawiony tą techniką , wrzuciłem w wujka google hasło i znalazłem krok po kroku jak facet robi wydmuszki . Nie zrozumiałem tylko tej ostatniej fazy do końca . Rzecz polegała na tym , że najpierw zrobił formę , odlew , i na podstawie tegoż wydmuszkę . Myślę , że to chyba pozbawione sensu , bo jak się już zrobi formę i odlew to po co jeszcze wydmuszka .... Chyba że ... Odlew żywiczny może być ciężki i takie odlewy , będąc pełnymi odlewami , przy dużych gabarytach mogą w jakiś sposób wpływać na stateczność modelu , zwłaszcza gdy umieszczone będą wysoko . Zresztą , co ja się produkuję . Ty i tak coś znowu wymyślisz , że nam paputki z pęcinek pospadają . Rzucałem okiem na ten artykulik :
KLIK