Strona 26 z 43
O:Jeszcze jeden Halny
: 21 lip 2009, 21:31
autor: Balceros
Witam
Odnośnie napędu do radaru ja już taki wykonałem. Przekładnie wykonałem z trybów wymontowanych z mikro serwa, a do napędzania użyłem z tego samego serwa silniczka który będzie regulowany przez odpowiedni potencjometr coby radar nie obracał się zbyt szybko. Za jakiś czas wstawię zdjęcia bo nie mam akurat aparatu.
pozdrawiamB)
O:Jeszcze jeden Halny
: 14 wrz 2009, 17:12
autor: antosiek
O:Jeszcze jeden Halny
: 14 wrz 2009, 19:37
autor: rychenko
Jak zwykle Andrzeju piękna robota, chyba nie było by warto bawić się w vacu dla 2 tratw taka metodą jak to zrobiłeś też wyglądają świetnie .
Jestem ciekaw twoich przemyśleń odnośnie cięcia pasków z blaszki mosiężnej bo właśnie mam dylemat jak takowe naciąć o szerokości 2,5mm z blaszki 0,5mm
O:Jeszcze jeden Halny
: 28 wrz 2009, 15:34
autor: halny55
Śledzę ukradkiem budowę Halnego z otwartą gębą!!!:lol:
I z niecierpliwością czekam na dalszą relację.:unsure:
Ja również przymierzam się do zbudowania tegoż modelu w skali 1:20.
Jestem na etapie zbierania materiałów (MM i Plany Modelarskie)
Pozdrawiam
P.S.
Co to znaczy metoda "VACU":(
O:Jeszcze jeden Halny
: 28 wrz 2009, 17:29
autor: Budrys
halny55 napisał:
Co to znaczy metoda "VACU":(
Dotyczy to metody formowania trójwymiarowych kształtów z płaskiego arkusza materiału (np. folii) pod wpływem działania podciśnienia wykorzystując odpowiednie matryce lub formy.:)
O:Jeszcze jeden Halny
: 28 wrz 2009, 18:58
autor: halny55
O rany!!!
Dla mnie to zbyt skomplikowane.Miałem kolegę,który w ten sposób produkował szyby do kasków motocyklowych.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.:)
O:Jeszcze jeden Halny
: 28 wrz 2009, 18:58
autor: halny55
Relacja Antośka z budowy Halnego zwaliła mnie z nóg.
Tzn. kunszt modelarski.
Mam nadzieję,że będzie dalsza relacja.
O:Jeszcze jeden Halny
: 06 paź 2009, 09:26
autor: antosiek
Witam po niewielkiej przerwie. Na wstępie dla zainteresowanych. Coś na temat formowania elementów metodą Vacu.
http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=16906&postdays=0&postorder=asc&start=315
A teraz do konkretów. Drugi etap wykonania tratw ratunkowych, czyli zdobienie. Zdjęcia pokazują, że na każdej tratwie znajduje się po kilka nalepek. Różne certyfikaty, instrukcje w formie komiksów, logo producenta. Interesowały mnie wyłącznie polskie tratwy Stomilu.
Kiedyś Jurek przy Zenicie zastosował kalki własnej roboty, potem powtórzył to Grzesiek więc i ja postanowiłem spróbować tej techniki. Kupiłem kalki Techmodu. Pierwszy zgrzyt, bo ani słowa jak te kalki wykonać. Zresztą widać to na zdjęciu. Zero instrukcji. Na szczęście kolega to wcześniej przetestował i okazało się, że kolorowa drukarka laserowa z tym sobie radzi. Dalej to już projekt graficzny. W pierwotnym zamyśle chciałem obrobić zdjęcia, ale marnie to wychodziło. Czyli drugi zgrzyt. Niestety trzeba było wszystko zaprojektować od początku. Nalepki są żółte więc wydruk na żółtym tle, potem zmniejszenie tego do rozmiarów potrzebnych do modelu i kolejny zgrzyt, bo trzeba mieć dostęp do dobrze ustawionej drukarki. Dopiero trzecia, prywatna okazała się jakościowo zadowalająca, choć do jakości starej plujki HP i tak daleko. Potem próba lakieru. Tu już spokojnie bo półmat Humbrola przeźroczysty rozcieńczony do aerografu nie rozpuszcza druku. Kładzenie kalek bezstresowe. Bez żadnych zmiękczaczy. Kalki cieniutkie, naprawdę dobrej jakości. Po wyschnięciu natrysk półmatem. Na koniec nakleiłem imitację gumowanych zabezpieczeń. Wykonane są z cienkiej wstążki nasączonej pomarańczowym Humbrolem. Teraz czeka mnie wykonanie uprzęży do mocowania tratw, ale to w kolejnym odcinku.

O:Jeszcze jeden Halny
: 06 paź 2009, 10:21
autor: ryszardw
Niewiarygodne i powalające.Takiej dbałości o szczegóły jeszcze nie widziałem.R.
O:Jeszcze jeden Halny
: 06 paź 2009, 23:03
autor: rychenko
Trochę dłubania miałeś Andrzej przy tych kalkach ale efekt jest niesamowity nie wiem czy firma STOMIL jeszcze produkuje takie tratwy ale mogli by śmiało użyć Twoich do swojego prospektu reklamowego.
Będę musiał wykorzystać twój pomysł na kalki bo mam do zrobienia w H-300 oznakowanie zanurzenia na kadłubie .