Strona 34 z 35
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 30 gru 2016, 16:52
				autor: acdd
				dołączam jeszcze schemacik który świadczy o tym że pachołki są fajnie rozmieszczone względem wyciągarek... 
Obrotowe pachołki wykorzystywane są w momencie kiedy statek oddaje cumę... natomiast pachołki  statyczne są wykorzystywane w momencie kiedy statek bierze cumę... Poprawić mnie proszę jeśli się mylę.
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 30 gru 2016, 17:09
				autor: acdd
				Swoją drogą jestem Ciekaw czy są jakieś wytyczne odnośnie cumowania okrętów... gdyby statek zacumować na jednej cumie i na jednej wyciągarce to cuma łatwo by się zerwała a nawet jeśli to wyciągarka mogła by być po prostu wyrwana... jako ciekawostkę dodam że w momencie kiedy statek dużych rozmiarów jest zacumowany do nabrzeża i wieje silny wiatr to wzywa się holowniki aby te pomimo cum dociskały go do nabrzeża.
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 30 gru 2016, 17:51
				autor: TUGER
				To nie są pacholki tylko pacholy lub polary w dodatku podwójne i służą do mocowania liny cumowniczej pi procesie cumowania żeby odciążyć wciągarki chyba ze jest i uciagu automatycznym. Po drugie to nie pacholki obrotowe tylko rolki kierunkowe służące do naprowadzania luby cumowniczej z bębna roboczego wciągarki na wybraną przewloke lub kluzę.
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 02 sty 2017, 21:08
				autor: sebka35
				Widze ze napęd zrobiłeś na dwuch regulatorach nie masz rożnicy obrotów musiałeś trymować sterem ? Jak rozwiązałeś sterowanie sterem strumieniowym ? .
Gratulacje wytrwałości tam naprawde jest milion drobiazgów które mają ogromne znaczenie w colości .
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 03 sty 2017, 04:13
				autor: acdd
				Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie...
Jeden regulator obsługuje śrubę napędową a drugi obsługuje ster strumieniowy... więc w tej konfiguracji dopuszczalna jest różnica obrotów... owszem gdybym miał dwie śruby napędowe a każda z nich miałaby swój własny silnik a każdy z tych silników miał swój własny regulator wówczas prędkość obrotowa miała by znaczenie.
W tym przypadku nie koncentrowałem się specjalnie na ilości obrotów ponieważ są to dwa zupełnie autonomiczne napędy...
Jedyne co kompensowałem to wychylenie płetwy sterowej... w moim przypadku ster wychylał się o 90stopni i skompensowałem jego pracę do 45stopni... lecz tu nie używałem trymerów jako takich... bo trymery służą do drobnej regulacji położenia przy zadanym kącie pracy natomiast ja użyłem odpowiedniej funkcji w aparaturze do zmiany kąta pracy.
Natomiast na pytanie jak rozwiązałem sterowanie sterem strumieniowym odpowiadam że: 
Podłączyłem regulator obrotów odpowiedzialny za ster strumieniowy pod odbiornik i już 

 trzeba pamiętać że regulator ma coś takiego jak BEC czyli zasilanie odbiornika więc koniecznym jest uciąć jeden z kabelków aby nie doszło do zwarcia na odbiorniku... (tylko jeden regulator może być master który zasila odbiornik)
 
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 03 sty 2017, 09:47
				autor: taganc
				Jeśli chodzi o napęd to wtrącę swoje trzy grosze. Przy napędach dwu silnikowych można zastosować jeden regulator, dla przykładu taki jaki zastosowałem u siebie 
http://www.koga.net.pl/phpbb3/bridge/fi ... &mode=view    Można też inaczej, jeśli ma się regler o odpowiedniej mocy, to jest to tylko kwestia przerobienia kabli zasilających silniki na podwójne.
 
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 09 sty 2017, 15:23
				autor: acdd
				Zdjęcia całokształtu
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 05 gru 2017, 20:11
				autor: acdd
				Witam po przerwie...
Dochodzę do wniosku że zrezygnuję jednak z modelu w wersji RC. Głównym powodem jest ogromna masa modelu co powoduje że jakakolwiek forma przeniesienia modelu skończy się tragicznie dla detali które miałby się znaleźć na pokładzie.
Planuję wyciągnąć akumulatory i kontynuować budowę jako model pływający ale nie RC... W obecnej sytuacji modelu nie jestem w stanie samodzielnie podnieść. W między czasie uświadomiłem sobie że to co mnie kręci to budowa model... zabawa nimi jest taka sobie 

W kwestii modelu RC to osiągnąłem co chciałem... spowodowałem że statek pływa i jestem zadowolony z samego faktu że się udało.
 
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 05 gru 2017, 21:39
				autor: Slawek Kromer
				Niestety ale nie mogę zrozumieć o co chodzi.
 Wyposażenie RC ile może ważyć 1 kg co przy tej wielkości modelu nie sprawia kłopotu Wyciągnięcie akumulatorów nic nie zmieni bo będziesz musiał dać balast(na jedno wyjdzie) chyba że zrobisz model na pułke
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 05 gru 2017, 22:55
				autor: ostry_gl
				Skoro zdecydowałeś się robić kadłub w ten sposób, zaakceptuj jego wielkość i wagę. To cały "urok" tego kajaka 

 Możesz też zrobić go jako, na półkę, tylko po co rezygnować z możliwości pływania? Zawsze w dwóch chłopa, jak Cię poniesie fantazja można go wynieść i popływać 

.
Patrząc z boku, wkręć się znów w budowę, a potem decyduj co i jak, bo trochę utraciłeś entuzjazm, którym kiedyś mogłeś obdzielić większość z nas 

Pozdrawiam,
Łukasz